peter n skrev:Du har helt klart fat i den lange ende. Hold det simpelt og med moderat volumen. Hvis du vejer 58 kg er det sandsynligvis et problem for dig, at få nok mad indenbords, og det giver derfor ikke meget mening, at øge arbejdsbyrden med mere volumen. Fortsæt endelig som du gør, og fokuser på, at øge vægten i øvelserne gradvist. Du kan evt overveje, at lave pullups eller pulldowns istedet for skulderpres ved nogle træninger.
Tak for svarene begge to. Skulle måske have nævnt, at jeg kun er omkring 171 cm høj, så ikke fordi jeg er undervægtig eller sådan, men er nok "skinny" i en BB'ers verden :p
Lige nogle spørgsmål:

1. Synes ikke jeg mærker det i skuldrende efter SP, kører også kun med 10 kgs håndvægte, har hørt at man skal være forsigtig i det område. Er det en ok vægt, eller skal jeg prøve mig med en barbell og så evt. mere vægt?
2. Desuden er der nogle der siger at shoulder press KUN vil give muskel-imbalances. Behøver jeg andre skulderøvelser?
Tak for råddene om volumen, men tror ikke jeg kan tage 5 sets af hver, specielt ikke DL. Er det ikke også OK med kun 1 set dér?
Vil lige minde om mit primære mål er bare at blive stærkere, uden så frygtelig meget masse!
Tak!!!
PS::::::::: Skifter mellem flat og incline BP hver anden gang efter råd af en m8, og laver kun DL 2/3 gange om ugen, for at spare ryggen. Det er vel iorden?

!