Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til målsætning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Første indlæg efter at have været skabslæser i et stykke tid!

Kunne godt tænke mig et skud på, hvad der vil være opnåeligt mht. at tage masse på i løbet af lad os sige et halvt år med tilstrækkeligt kcal overskud (+300). Jeg er 36 år og har trænet 2-3 år dog afbrudt af noget skulderbøvl, som så mange andre...

Jeg følger en Thomas Jagd'ish approach med at blive stærkere i flerledsøvelser indenfor en 5-8reps, + lidt "beachwork" hvilket går pænt fremad.

Jeg er 179 cm høj, BW 78 kg, BF 10-11%

Styrke, eller mangel på samme:

Chins: + 22,5Kg x 6
Dips: + 25 kg x 6
DL: 5RM 125 kg
Squat: 1RM 100 kg
BTN press, stående til trapz: 52,5kg x 8

Kom gerne med et skud, mest pga. at jeg jo ikke er 22 mere, men uanset bliver der bare kørt på!

PFT

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kude skrev:Jeg følger en Thomas Jagd'ish approach med at blive stærkere i flerledsøvelser indenfor en 5-8reps, + lidt "beachwork" hvilket går pænt fremad.

Hvad mener du med "beachwork"??

Reputation point: 5

Mit udgangspunkt for et halvt år siden, da jeg begyndte at træne seriøst, er meget lig med dit. Den største forskel er at jeg er 25år. Jeg er/var udover det 183cm og 78kg med en BF ~12% - desuden havde jeg også et par års træningserfaring forinden.

Jeg har taget 11kg på, vejer 89kg nu, og min BF ligger nu på ~14,5% (hvis man kan regne med maskinerne der måler)

Ved ikke hvor stor betydning alder har, men 6-7kg burde da ikke være umulig vil jeg tro. Det kommer også meget an på træning og kost selvfølgelig - jeg har bulket med stort overskud i perioder.
KETO LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/keto-log-t85693.html
TRÆNING LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/logbog-for-tobias-t83964-60.html
Be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

... hm.. tror vi først bør kigge lidt på dine løft i forhold til din størrelse og styrke..

PT har du følgende.

Man kan ikke rigtig sammenligne chins og dips... I forhold til din dødløft og squat tyder det på, at du skal arbejde lidt mere med den nedre del af kroppen.

Umiddelbart bør du få din 1RM squat op på 130-140kg indenfor det næste halve år, og din dødløft 5RM på de ca. 160-170.

I forhold til din lean bodymass. så skriver du at du er 10-11 procent fedt. - hvis det er rigtigt?? så bør du kunne komme ned på 6-7 procent og stadig holde samme vægt. Dvs. at du bør kunne lægge 4-5 kg ren muskelmasse på dig... men om det kommer til at tag 1 år eller 3... det vil tiden kun vise.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Opal skrev:... hm.. tror vi først bør kigge lidt på dine løft i forhold til din størrelse og styrke..

PT har du følgende.

Man kan ikke rigtig sammenligne chins og dips... I forhold til din dødløft og squat tyder det på, at du skal arbejde lidt mere med den nedre del af kroppen.

Umiddelbart bør du få din 1RM squat op på 130-140kg indenfor det næste halve år, og din dødløft 5RM på de ca. 160-170.

I forhold til din lean bodymass. så skriver du at du er 10-11 procent fedt. - hvis det er rigtigt?? så bør du kunne komme ned på 6-7 procent og stadig holde samme vægt. Dvs. at du bør kunne lægge 4-5 kg ren muskelmasse på dig... men om det kommer til at tag 1 år eller 3... det vil tiden kun vise.

Stop med alt det squat og dødløft ratio.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for svar til alle, med beachwork mener jeg lidt arm - og skuldertræning...

6 kg god vægt på på et halvt år lyder godt nok af meget, så kan jeg måske godt gå efter en 3-4 kg :)

Har kørt et forløb i SPH gym hvor jeg blev målt 5 gange over en periode på 3 mdr. af samme erfarne træner med proff. tang etc.
sidste måling for et par mdr. siden viste 11,4, BW 80,5kg, og er kun gået op i styrke siden, så det er det jeg harxtaget udg. punkt i...

Dette forløb var også med henblik på mobilitet i ubderkrop, så derfor SQ og DL, ikke er så godt med i forhold til overkrop, men der arbejded på sagen... :whistle:

Reputation point: 0

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster