Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

HJælp til program + kost

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er 16 år og brgyndte for først gang med vægttræning igår. Jeg begyndte bb.dk´s 6 ugers Hst program og bulker, da mit mål er masse. jeg kører disse øvelser:

Squat
Bænk
Dødløft
Military
BOR
Dips
Pull ups
Calf press
Crunches

Jeg ville hører om det er nogle ordenlige øvelser, og om jeg har for mange eller jeg mangler nogle. Tænkte på at tage laterals og shrugs med eller vil ramme den godt nok med de andre øvelser, nu når jeg vil få mine begyndergains?

I mit center er der ingen mulighed for læg. ingen lægmaskine og i leg press maskinen kan sædet ikke køres tilbage så jeg kan strække benene og kun brgue lægen. Er der nogen der kender en god øvelse til lægen med fri vægt eller noget?

Kosten føler jeg jeg har nogenlunde styr på, men mine forældre har forbudt mig at købe proteinpulver. De siger at så er det næste bare steoider, det var en kamp bare en accept til centeret fra mine forældre. Har forklaret at det er lavet af valle og er fra naturen. Men så er mit spørgsmål om hvad det bedste så er at tage efter træning, hvis man ikke har mugligheden for at tage proteinpulver?

Lige et sidste spørgsmål.. Har prøvet at finde mit ligevægtindtag. Men beregnerne på internettet svinger 1000 kcal, så nogle af den er nok ikke så præcise, er der en bestemt udregningsmetode, eller en troværdig beregner på nettet i kan anbefale?

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ups glemte lige at skrive jeg også kører biceps curls.

Du kan vel sagtens sætte lateral raises og shrugs ind, hvis du har overskud til det; dog vil jeg mene, at dødløft kompenserer for shrugs. :)
Mht. din læg, kan du altid køre Calf raises (vægte på din øvre ryg, det forreste af foden på eks. en vægtskive, også ellers op og ned :mrgreen: ) Hvis du har et smith-stativ til rådighed, kan dette anvendes :)
Erstatning af proteinpulver; der er 1000 forskellige ting at gøre. :wink:
sund skrev:Det, folk prioriterer herinde, er om deres lår og lægge kan være i bukserne, og ikke om det er det ene eller andet mærke.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København

Træner her: The Gym
IK 99

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du kan godt lave nogle tilføjelser til programmet, men som nybegynder ville jeg nu køre programmet som det er (i hvert fald i starten), og så kan du altid smide noget ekstra på hen af vejen

Læg:
http://exrx.net/WeightExercises/Gastroc ... Raise.html
http://exrx.net/WeightExercises/Gastroc ... Raise.html

Desværre er der jo nogle forældre, som har en meget markant holdning overfor kosttilskud, men du kan sagtens få det du behøves gennem en normal kost. Proteinpulver efter træning er ikke et must, og du kan bare supplere med noget mad med meget protein i (tun. f.eks.)

Ligevægtsberegner:
http://kalorieberegner.dk/
Den kan du bruge, men husk nu, at ligevægtsberegnere oftest giver dig et fingerpeg af, hvorhenne du ligger. Hvis dit mål er at tage 0,5 kg. på om ugen, men du kun tager 0,3 kg. på, så skal du sætte dit indtag op, uanset hvad beregneren viser
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Tak for de hurtige og gode svar :)

I forhold til erstatning af "efter workout proteinshake" kan du vel tyre en liter skummetmælk ned.

35g protein
48g Kulhydrat
1g fedt

350 kcal :)

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster