Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1004
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1002

Følg bodybuilding.dk på

Hjælpe en veninde

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey folkens, nu er det jo sådan at jeg snart får ferie. Og der har jeg besluttet mig for at blive " personlig træner " eller ihvertfald hjælpe en veninde, som mener hun er for overvægtig. Hvad hun vejer aner jeg ikke, vil skyde på 70-80 kg. Men nu er mit spørgsmål så, hvordan hjælper jeg hende? hvad ville være et godt program til hende? hun skal jo ikke være bodybuilder eller styrketræner. Men bare tabe sig og få en mere veltrænet krop ( eller hvad man siger )

Vidste virkelig ikke hvordan jeg skulle formulere mig. Sig til hvis i ikke forstår mit spørgsmål.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sæt hende ind i kosten og få hende til at proppe mindre i kebabben end hun forbrænder!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Tange skrev:Sæt hende ind i kosten og få hende til at proppe mindre i kebabben end hun forbrænder!

Hey tak for svaret! Havde også tænkt på at fortælle hende om at cutte? men tænkte bare på om der var lavet nogle gode programmer.

et Kondi program
jeg har selv tabt mig 31 kilo ved Kondi træning
altså Løbning, Boksning
også den sidste ting der hjælp mig var at spise mindre men min spise måde var forkert for jeg lod næsten hver med at spise
så jeg tabt osse muskler (surt show)
"remember to keep yourself alive there is nothing more important than that" 2pac
"I know where I'm going and I know the truth, and I don't have to be what you want me to be. I'm free to be what I want" Muhammad Ali

Geografisk sted: Hjallerup

Træner her: Hjallerup Idrætscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Sørensen94 skrev:et Kondi program
altså Løbning, Boksning
også den sidste ting der hjælp mig var at spise mindre men min spise måde var forkert for jeg lod næsten hver med at spise

hvilket program var dette?

Husk at kvinder ofte har en helt anden mentalitet end mænd, specielt til mad og specielt hvis hun allerede er overvægtig. Vil bare forberede dig på at du kan møde mange udfordringer på din vej hvis du er fast besluttet på at få hende slank.

boosie skrev:
Sørensen94 skrev:et Kondi program
altså Løbning, Boksning

hvilket program var dette?

Der er jo ikke noget entydigt program for vægttab. Det helt essentielle i et vægttab er, at man ligger i kcal underskud. Cardio kan være et godt boost til at komme under ligevægtsindtaget. Min pointe er bare at hvis hun spiser for meget, er cardio bare ikke nok, og hun skal derfor regulere mængden af hvor meget hun putter i munden. Carbs kunne være et godt sted at skære.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

1. få hende til at lave en log ! det holder en på sporet !
2. find et begynder program til hende som så meget andet. vi kan jo ikke anbefale noget ud fra oplysningen om hun vejer i et interval på +- 10 kg ? hva nu hvis hun slet ikke er fysisk klar til at løbe og vi anbefaler det og hun bliver irriteret og ikke gider mere ? så du bliver nødt til at lave sådanne vurderinger
3. husk at start med en masse low impact kondi træning indtil hun kan dyrke det andet uden at få skader.
4. og noget af det vigtigeste få hende til at smide alt det usunde ud af hendes køkken og sæt hende derefter ind i kostens a-z så hun spiser rigtigt.

overholder du alle disse 4 skal hun nok blive tynd.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Mit input: Selvfølgelig skal hun være i kalorieunderskud hvis hun skal tabe sig, MEN det er vigtigt at hun holder motivationen. Derfor vil jeg anbefale at gradvist ændre hendes kost fra uge til uge. Start med at skære ned på portionsstørrelsen, dernæst udskift hvidt brød med rugbrød og ugen efter indføres flere grøntsager!

Pointen er at hun ikke skal blive 'skræmt' over livsstilsændringen og at vægttabet skal komme på hendes egne præmisser. Kun hvis hun SELV har/får motivationen kan drømmen blive en realitet.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster