Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Hjemmetræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, jeg er begyndt at lave noget hjemmetræning, bare for at være i form, og dyrke noget motion. Det er almindelig push ups, dips, squat, øvelse med en an roller og chin/pull ups. Prøver at ramme det meste af kroppen, med disse klassiske øvelser, men,kunne godt bruge noget hjælp. Har tre spørgsmål:

1. Mangler jeg noget :) nogle forslag til nogle øvelser jeg skal have med?

2. Jeg har erhvervet mig en chin-up-bar. Vil gerne ramme biceps med den. Ved man gør,det med hænderne tættere på hinanden. Men er der forskel på om det er overhånds- eller underhåndsgreb? Hvilket greb rammer bedst biceps?

3. Træner tre gange om ugen, med de samme øvelser hver anden dag, så jeg træner det hele tre gange i ugen. Er det for tit, eller er det godt nok?

kan måske fortælle lidt om mine mål, hvis det kan bruges. Vil gerne i første omgang øge mine reps inden for de forskellige øvelser, og senere, øge vægten lige då stille, så jeg også kan blive lidt stærkere

håber jeg kan hjælpes ;) og at det er nok info

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Et par håndvægte er nok den bedste investering jeg gjorde, da jeg trænede derhjemme :)

2. De rammer begge biceps, men underhånds greb vil, så vidt jeg ved, give mere intensiv træning af biceps :-k

3. tre gange om ugen synes jeg lyder fornuftigt :)
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Helt grundlæggende hvorfor ikke bare et center?
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Tr.Bjørn skrev:1. Et par håndvægte er nok den bedste investering jeg gjorde, da jeg trænede derhjemme :)

2. De rammer begge biceps, men underhånds greb vil, så vidt jeg ved, give mere intensiv træning af biceps :-k

3. tre gange om ugen synes jeg lyder fornuftigt :)

Tak for hjælpen :)
frede929 skrev:Helt grundlæggende hvorfor ikke bare et center?

Fordi jeg er en nærighund ;) og motivationen er nemmere når man har muligejderne derhjemme. Det er ikke så vigtigt for mig at blive større, eller stærk hurtigt, men bare at komme i form, få noget gang i kroppen

Det bedste råd jeg kan give dig er at købe et fitnessmedlemskab. Nu. Jeg troede selv, at lidt hjemmetræning med et par bilka-håndvægt og en gummimåtte var nok, men jeg blev klogere. Hvis du vil opnå noget med træningen på sigt, så kom ned i det center. Du vil ikke fortryde de.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Hvis jeg nu skulle melde mig ind i et fitnesscenter på et tidspunkt, som i råder mig til,,, hva har i så af gode råd? Jeg vil nok træne for at blive stærkere, ikke større. Tænker, hvor tit skal man træne, hvordan og hvad skal man træne osv?

Du kan sagtens træne hjemme, men køb noget ordentligt grej.
Har selv anskaffet mig vægte, squat rack og en bænk på dba.dk, har købt udstyr for ca 2500
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Bildt skrev:Hvis jeg nu skulle melde mig ind i et fitnesscenter på et tidspunkt, som i råder mig til,,, hva har i så af gode råd? Jeg vil nok træne for at blive stærkere, ikke større. Tænker, hvor tit skal man træne, hvordan og hvad skal man træne osv?

Hvis dit mål er at blive stærkere. Så skal du finde en styrkeløfterklub i nærheden. Der skal nok være kompetente folk til at hjælpe dig på vej. :)
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Evald skrev:
Bildt skrev:Hvis jeg nu skulle melde mig ind i et fitnesscenter på et tidspunkt, som i råder mig til,,, hva har i så af gode råd? Jeg vil nok træne for at blive stærkere, ikke større. Tænker, hvor tit skal man træne, hvordan og hvad skal man træne osv?

Hvis dit mål er at blive stærkere. Så skal du finde en styrkeløfterklub i nærheden. Der skal nok være kompetente folk til at hjælpe dig på vej. :)

This.
Skriv hvor du kommer fra og måske bliver du heldig at der er en herinde der gerne vil tage dig med og vejlede dig lidt i starten.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Tjek buff dudes ud på youtube, de har en række videoer omkring hjemmetræning.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Han behøver da ikke nødvendigvis suse ned i et fitness center. Hvis han vil træne lidt nogle gange om ugen kan han da godt lave fornuftig træning, jeg foreslog et par håndvægte. Man kan købe et sæt i harald nyborg til 300 og har selv fundet billige vægte på dba. I forhold til det center jeg går i vil det have tjent sig ind på tre måneder.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Tr.Bjørn skrev:Han behøver da ikke nødvendigvis suse ned i et fitness center. Hvis han vil træne lidt nogle gange om ugen kan han da godt lave fornuftig træning, jeg foreslog et par håndvægte. Man kan købe et sæt i harald nyborg til 300 og har selv fundet billige vægte på dba. I forhold til det center jeg går i vil det have tjent sig ind på tre måneder.

Men det er begrænset hvad man egentligt kan, med bare et par håndvægte. Der skal også bænk, stativ osv til. :)
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online