Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1129
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1126

Følg bodybuilding.dk på

høj frekvens

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

er der nogen der har gode erfaringer med et program hvor frekvensen er høj, så du rammer alle muskel grupper 3 gange i ugen.
det er et 2-spllit, 6 dage i ugen hvor man ikke må træne til failure eller andre udtrætningsmetoder.
det er meget korte træningspas på 50 min. ca hvor jeg er vant til længere træningspas med flere øvelser og mange udtrætningsmetoder. jeg føler derfor ikke jeg presser musklerne nok. mit mål er sjovt nok at blive større

hvad er jeres erfaringer med høj frekvens trænigsprogrammer?
har det hjulpet til mere muskel vækst?
har i været drænet for energi?
hvad har i lært hen af vejen, som i ville ønske i havde gjord fra starten?

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg fatter ikke lige helt første del af spørgsmålet.

Men min erfaring med programmer der ligger fokus på frekvens er, at man har brig for et solidt kalorieoverskud og meget søvn :)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du kan tage et kig i min logbog. Jeg kører i øjeblikket underkrop, overkrop, underkrop, overkrop også pause. Høj frekvens virker altid. Jeg har dog ikke kørt det i så lang tid endnu. Men jeg bliver stærkere. Jeg føler mig ikke drænet for energi, tværtimod faktisk.
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Læs her: http://news.bodylab.dk/artikler/2073-ba ... s-round-ii
fortæller om fordelen ved høj frekvens men kræver en hvis trænings erfaring. I starten kan man godt være drænet for energi fordi din krop ikke er vandt til den høje frekvens i starten (søvn og kost spiller også en stor rolle mht. energi) eller man tager hovedet under armen og kører til failure eller forced-reps i alle sæt og brænder ud. Hold en hvis progression i programmet så du ikke rammer et plateu efter 2 uger.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Candito har lavet et to split..det kan du sætte sammen til 6 ugentlige træninger.

Reputation point: 60

Høj frekvent træning ses tit inden for styrkeorienteret træning så som vægtløftning, men også i stigende grad inden for styrkeløft

Kører selv højfrekvent træning med 4-5 pas om ugen, med 4-5x squat (pt. dog lidt alternativ bentræning grundet lidt knæproblemer), 4-5x bænk og 3-4x dødløft om ugen. Har selv erfaret godt fremgang på styrken og specielt det tekniske. Kropsvægten er steget lige knap 10 kg på et år.

Hvis du skal skifte til mere høj frekvent træning, bør du nok gøre det gradvist, da det kræver noget tilvænning, ligesom du også skal være opmærksom på, at den ugentlige volumen ikke bliver større, end du kan holde til.

Såfremt din styrkeliste passer, ville jeg nok anbefale 3x fullbody om ugen for at få grundformen på plads. Herefter kan du så øge volumen over en længere periode, når din træningskapacitet kan håndtere det.
Brugeravatar

Reputation point: 100

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 217.50
- Dødløft: 277.50

min trænings erfaring er på 3 år ca. i begyndelsen trænede jeg 2-split med overkrop underkrop 4 dage i ugen. det sidste år har jeg køre pull og push med back to basic. her trænede jeg 4-5 dage i ugen og har derfor valgt at tag det næste skridt med runde 2.

det jeg håber på at opnå med programmet er at tag noget muskel masse på som jeg håber at høj frekvens vil hjælpe på. jeg får masser af mad og masser af søvn. jeg holder en sund livsstil. styrke vil være en bonus, men målet er størrelse. jeg følger programmets progression men jeg tester lige programmets øvelser først så jeg ved hvad min 10RM er i de forskellige øvelser. min status i de store øvelser er som følgende med 10 RM.
squat: 65 kg
dødløft: 90 kg
bænk: 58 kg
bor: 60 kg

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50