Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

NBK skrev:Troll/10
givmigmad123 skrev:hvordan undgår man hormonforstyrende stoffer ?

hjælpervenner skrev:Det er praktisk talt umuligt at undgå hormonforstyrrende stoffer 100%.
Dog er der masser af ting du kan gøre for at undgå dem. Hudplejeprodukter,voks, vaskemiddel, opvaskemiddel osv. osv., skal helst købes fra Änglamark så du undgår parfume og konserveringsmidler.
Har også tit hørt at pesticider (fra uorganisk landbrug) er hormonforstyrrende, så det kan godt betale sig at købe økologisk, specielt grøntsager.

hr_bjoern skrev: At købe alting økologisk er svært og meget dyrt. Det er et spørgsmål om prioritering.

hjælpervenner skrev:hr_bjoern skrev: At købe alting økologisk er svært og meget dyrt. Det er et spørgsmål om prioritering.
Lige præcis derfor jeg nævner at specielt grøntsager er en god ide at købe økologisk.
Kan ikke se det svære i at købe økologiske ting? Måske du kunne uddybe?

hr_bjoern skrev:hjælpervenner skrev:hr_bjoern skrev: At købe alting økologisk er svært og meget dyrt. Det er et spørgsmål om prioritering.
Lige præcis derfor jeg nævner at specielt grøntsager er en god ide at købe økologisk.
Ja, hvis du er studerende - ligesom jeg selv - så er det dyrt at købe økologisk. Jeg har ikke råd til at købe alting økologisk og prioriterer mine penge andetsteds, på eksempelvis mere mad.
Det er jo heller ikke sikkert, at det kan betale sig at betale x antal procent mere for sin vare, for at få y procent mindre pesticider. Jeg er ikke klar over niveauerne.

hjælpervenner skrev:hr_bjoern skrev:hjælpervenner skrev:hr_bjoern skrev: At købe alting økologisk er svært og meget dyrt. Det er et spørgsmål om prioritering.
Ja, hvis du er studerende - ligesom jeg selv - så er det dyrt at købe økologisk. Jeg har ikke råd til at købe alting økologisk og prioriterer mine penge andetsteds, på eksempelvis mere mad.
Det er jo heller ikke sikkert, at det kan betale sig at betale x antal procent mere for sin vare, for at få y procent mindre pesticider. Jeg er ikke klar over niveauerne.
Du har stadigvæk ikke svaret mig på mit spørgsmål. Hvori ligger det svære i at købe økologisk?
Du har jo allerede besvaret hvorfor det er "meget dyrt". Hvorfor er det så ovenikøbet svært?

Euphorica skrev:hjælpervenner skrev:hr_bjoern skrev:hjælpervenner skrev:hr_bjoern skrev: At købe alting økologisk er svært og meget dyrt. Det er et spørgsmål om prioritering.
Du har stadigvæk ikke svaret mig på mit spørgsmål. Hvori ligger det svære i at købe økologisk?
Du har jo allerede besvaret hvorfor det er "meget dyrt". Hvorfor er det så ovenikøbet svært?
Implicit svært at få råd.
Stop det ordkløveri, det gør intet godt for emnet.

Stenalt skrev:Den langt mest kritiske periode for udsættelse for hormonforstyrrende stoffer er for længst overstået. Det var nemlig mens din mor var gravid med dig.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster