Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1360
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1358

Følg bodybuilding.dk på

Hulemandskost gør tynd

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg hørt/læst det her flere gange med, at hvis man spiser en normal kost der også indeholder korn, mælkeprodukter og bælgfrugter, så vil man tabe sig hvis man begynder at spise paleo uden at skulle tænke over hvor meget man spiser. Der bliver sagt: Dette her må du spise på paleo og du må spise så meget af det du vil for den sags skyld, og alligevel taber du dig.
Men hvad hulen er så magisk ved hulemandskost?! Er overbevist om at der skal et underskud af kalorier til før man taber sig?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hexi skrev:Nu har jeg hørt/læst det her flere gange med, at hvis man spiser en normal kost der også indeholder korn, mælkeprodukter og bælgfrugter, så vil man tabe sig hvis man begynder at spise paleo uden at skulle tænke over hvor meget man spiser. Der bliver sagt: Dette her må du spise på paleo og du må spise så meget af det du vil for den sags skyld, og alligevel taber du dig.
Men hvad hulen er så magisk ved hulemandskost?! Er overbevist om at der skal et underskud af kalorier til før man taber sig?

Uden at have sat mig ind i det virker det vel som Atkins.

Dvs. du får ikke noget/næsten intet kulhydrat, og derfor stiger insulinniveauet ikke, og du kan derfor spise store mængder mad, uden at tage på af det.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Kostplan: Vis kostplan

SienZ skrev:
Hexi skrev:Nu har jeg hørt/læst det her flere gange med, at hvis man spiser en normal kost der også indeholder korn, mælkeprodukter og bælgfrugter, så vil man tabe sig hvis man begynder at spise paleo uden at skulle tænke over hvor meget man spiser. Der bliver sagt: Dette her må du spise på paleo og du må spise så meget af det du vil for den sags skyld, og alligevel taber du dig.

Dvs. du får ikke noget/næsten intet kulhydrat, og derfor stiger insulinniveauet ikke, og du kan derfor spise store mængder mad, uden at tage på af det.

Det er hvad en hulemand kunne spise. Det siger lidt sig selv ;)
Alle former for kød, grønne grønsøger, råmælk, bær og sådan :)
Dog at man taber sig automatisk, er jeg stærkt uenig i. Det afhænger af hvor meget man spiser:)
Grunden til man sikkert vil tabe sig i starten er netop pga. det meget lave kulhydratindtag :)
Med hensyn til generel velbefindende synes jeg den er genial, jeg synes dog stadig du skal spise bestemte kulhydrat kilder. Som nævnt bær, havregryn, brune ris (omkring træning helst pga GI og GL) osv.
Håber det var nyttigt.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Nu vil jeg starte med at sige at jeg selv lever efter paleo-principperne, har læst en del om det på nettet og ejer et par bøger om emnet.

Nej, der er ikke noget magisk ved paleo. Det er ikke en mirakel-kur, blot en meget fornuftig måde at spise på, som på alle måder har været god for mig. Både mht. vægttab og sundhed.

Grunden til at du taber dig, med mindre du æder helt ekstremt, er at insulinniveauet holdes nede grundet fraværet at bla. stivelsesholdige kulhydrater og raffinerede kulhydrater. Du får primært dine kalorier fra fedt (sundt fedt) og protein. Såfremt man vil tabe sig med paleo-kost, anbefales det at man begrænser indtaget at f.eks. nødder, til 100 gram om dagen. Ydermere skal indtaget af frugt begrænses og helst spises i forbindelse med fysiskaktivitet. Eller også skal der spises frugt med at lavt glykemisk-indeks. Når man tager dette i betragtning, så skal man ikke have en ph.d. for at se at der godt nok skal spises mange grøntsager og meget kød (magert kød) for at komme i kalorieoverskud. Så det er simpelthen årsagen til at man taber sig - du kan næsten ikke indtage de mængder mad der skal til for at komme i kalorieoverskud, hvis du blot følger retningslinjerne... Prøv evt. købe bogen "stenalderkost" på f.eks. saxo.com eller få et overblik her: http://spissomenhulemand.blogspot.com/p/kosten_24.html

Ingen magi eller hokus pokus, kun sund fornuft.
En dag uden træning, er en dag uden mening!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

PeterFDK skrev:Nu vil jeg starte med at sige at jeg selv lever efter paleo-principperne, har læst en del om det på nettet og ejer et par bøger om emnet.

Nej, der er ikke noget magisk ved paleo. Det er ikke en mirakel-kur, blot en meget fornuftig måde at spise på, som på alle måder har været god for mig. Både mht. vægttab og sundhed.

Grunden til at du taber dig, med mindre du æder helt ekstremt, er at insulinniveauet holdes nede grundet fraværet at bla. stivelsesholdige kulhydrater og raffinerede kulhydrater.

Nu er jeg måske lidt efter dig, men lad os nu ikke forveksle korrelation med kausalitet ;) Hvis man taber sig på diæten, er det pga. et nettounderskud på energibalancen; ikke insulin eller kompositionen af éns makroprofil...

Du siger det egentlig også selv lidt senere i indlægget, men man kunne godt misforstå ovenstående som en tilbagevisning af de termodynamiske love :´)
Brugeravatar

Point taken - det kunne selvfølgelig godt misforstås. Det er selvfølgelig nettounderskuddet der er kernen i det hele :)
En dag uden træning, er en dag uden mening!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

SienZ skrev:

Sludder. Insulin er ikke det eneste fedtlagrende hormon, desuden er insulinrespons bifasisk og rent kød giver dig også insulinrespons.
90% af svaret er det banalt enkle, at mad ude i naturen har en lavere kaloriedensitet end alm. vestlige processed foods og levevis domineret af pasta og raffinerede kulhydrater. Kød, grøntsager og bør er alt andet end lige hurtigere mættende.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online