Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1080
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1078

Følg bodybuilding.dk på

hurtigt noob spørgsmål ang. B2B

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

mht. back 2 basic (første version) skal man så gøre 6 eller 8 reps i de 4 sets i alle øvelser? mit mål er muskelmasse, men ville nu også gerne være en del stærkere. Måske 4x6 i bænk, død, squat og 4x8 i alt andet? og hvad med abs skal de ikke trænes med højere reps?

håber I kan hjælpe :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er reprange på 6-8 dvs. at når du kan fyre 8 reps af i alle sæt med en given vægt så øger du vægten.

F.eks
8 x 100 kg
8 x 100 kg
7 x 100 kg
6 x 100 kg
Så bliver du på 100 kg

8 x 100 kg
8 x 100 kg
8 x 100 kg
8 x 100 kg
Så øger du
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

ok, så Work rep/set er egentlig 4x6?

Jeks skrev:ok, så Work rep/set er egentlig 4x6?

Nej det er 4x6-8. Målet er 4x8.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Du sigter efter de 4 x 8 reps får du dem, øger du vægten. Hvis ikke, ja så bliver du på den vægt

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Godt være at dem der har skrevet programmet, skal skære det lidt mere ud i pap, for der er faktisk en hel del som slet ikke fatter den del, med hvornår man øger vægten xD
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Drot skrev:Godt være at dem der har skrevet programmet, skal skære det lidt mere ud i pap, for der er faktisk en hel del som slet ikke fatter den del, med hvornår man øger vægten xD

Jeg kan virkelig ikke forstå, at det kan være så svært: når du kan lave 4 sæt af 8 gentagelser med en given vægt i en given øvelse øger du vægten.

Hvordan kan det misforstås?
Brugeravatar

Styrkeliste

Drot skrev:Godt være at dem der har skrevet programmet, skal skære det lidt mere ud i pap, for der er faktisk en hel del som slet ikke fatter den del, med hvornår man øger vægten xD

Wait! what?

Hvordan kan det her misforstås?

Antallet af gentagelser er sat til 6-8 reps, og meningen er så at man vælger en vægt hvor man lige kan tage 6 reps. Når man er steget så meget i styrke, at man kan udføre alle 4 sæt x 8 reps, så øger man vægten, så man igen ryger ned på 4 sæt x 6 reps, og prøver så igen at nå op på 4 sæt x 8 reps. Dette er en simpel og let måde at bygge progression ind i sit træningsprogram, uden at man udregner diverse procentbaserede progressionscyklusser. Og lad mig lige for en sikkerheds skyld understrege, at det ikke betyder noget, hvis man uheldigvis vælger en vægt, hvor man kun kan tage 4 sæt x 6,6,5,4 reps. Så prøver man bare at øge til 4 sæt x 6 reps i det efterfølgende træningspas

Brugeravatar

Ok super, tak for hjælpen!

Jeg er sikker på at de fleste godt kan forstå programmet, det var blot mig der lige manglede de sidste hjerneceller for at være helt med på den :)

Jeks skrev:Ok super, tak for hjælpen!

Jeg er sikker på at de fleste godt kan forstå programmet, det var blot mig der lige manglede de sidste hjerneceller for at være helt med på den :)

:lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

ThomasMN skrev:

Wait! what?

Hvordan kan det her misforstås?

Antallet af gentagelser er sat til 6-8 reps, og meningen er så at man vælger en vægt hvor man lige kan tage 6 reps. Når man er steget så meget i styrke, at man kan udføre alle 4 sæt x 8 reps, så øger man vægten, så man igen ryger ned på 4 sæt x 6 reps, og prøver så igen at nå op på 4 sæt x 8 reps. Dette er en simpel og let måde at bygge progression ind i sit træningsprogram, uden at man udregner diverse procentbaserede progressionscyklusser. Og lad mig lige for en sikkerheds skyld understrege, at det ikke betyder noget, hvis man uheldigvis vælger en vægt, hvor man kun kan tage 4 sæt x 6,6,5,4 reps. Så prøver man bare at øge til 4 sæt x 6 reps i det efterfølgende træningspas

Ved det da ikke, men det er åbenbart svært for nogle xD

Men godt på fik styr på programmet :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00