Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1093
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Hvad skal fedt pct. ned på?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer

Som bekendt handler den berymte sixpack jo om, både at have nogle mavemuskler - men også at fjerne nok fedt til at de bliver tydelige.

Men hvad skal fedt pct. ned på for at de bliver synlige/tydelige - uden at det bliver fanatisk og man ikke kan opretholde en naturlig hverdag når fedt pct. efterfølgende skal fastholdes på det niveau?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

omkring 10-12 stykker..
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det kommer an på massen bagved fedtet. Alt fra 10-16 procent vil jeg sige.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Hvad siger højde og vægt?
Hvis du ikke er nogenlunde muskuløs, vil jeg anbefale dig at træne noget tung mavetræning 6-12 reps ca. Og så bulk..
Når du har bulket nogle kg på, cutter du ned :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Hvad siger højde og vægt?
Hvis du ikke er nogenlunde muskuløs, vil jeg anbefale dig at træne noget tung mavetræning 6-12 reps ca. Og så bulk..
Når du har bulket nogle kg på, cutter du ned :)

178 cm og vægt 74 kg.

Det er faktisk netop hvad jeg gør - jeg styketræner og bulker nu, og omkring marts går jeg over til cut og masser af motion, så det var for at kunne plægge cirka hvor mange pct. jeg skal smide til den tid.

Det kommer også meget an på gener. I sommers var jeg nede i en fedtprocent som var lav nok til, at jeg havde veins på arme, lægge og nederste af maven, mine abs var dog stadig ikke prangende.
Samtidig har jeg også set folk man nærmest kunne kategorisere som chubby, stadig med synlige abs.
Det kommer så selvfølgelig også an på hvor markede abs du vil have før du kalder det "six-pack".
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

D-D skrev:Det kommer også meget an på gener. I sommers var jeg nede i en fedtprocent som var lav nok til, at jeg havde veins på arme, lægge og nederste af maven, mine abs var dog stadig ikke prangende.
Samtidig har jeg også set folk man nærmest kunne kategorisere som chubby, stadig med synlige abs.
Det kommer så selvfølgelig også an på hvor markede abs du vil have før du kalder det "six-pack".

det afhænger jo af størrelsen på abs. Altså, hvor meget de er blevet trænet :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg skal helt ned på lige under 8 for at de kan ses. Det har meget med gener at gøre, jeg har ik så meget dybde i mine mave müller... Så der ik nogle speciel fedt procent og du sikker på de synlige. Jeg ligger på ca. 7.5 og ja de er der. Men sku intet i forhold til andre på den fedt procent. Der er jeg bare en af de uheldige. Så du må prøve dig frem champ. Tænk ik på fedt procent men tænk på spejlet. Det er det der viser om de synlige ik fedt procenten. Da den varierer fra person til person
SIZE MATTERS
Brugeravatar

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 215.00

D-D skrev:Det kommer også meget an på gener. I sommers var jeg nede i en fedtprocent som var lav nok til, at jeg havde veins på arme, lægge og nederste af maven, mine abs var dog stadig ikke prangende.

Nu har vaskularitet godt nok ikke nødvendigvis noget med fedtprocent at gøre.
- Genetik spiller generelt en stor rolle her..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Lille-mig skrev:Jeg skal helt ned på lige under 8 for at de kan ses. Det har meget med gener at gøre, jeg har ik så meget dybde i mine mave müller... Så der ik nogle speciel fedt procent og du sikker på de synlige. Jeg ligger på ca. 7.5 og ja de er der. Men sku intet i forhold til andre på den fedt procent. Der er jeg bare en af de uheldige. Så du må prøve dig frem champ. Tænk ik på fedt procent men tænk på spejlet. Det er det der viser om de synlige ik fedt procenten. Da den varierer fra person til person

Ok - det er også mest for at jeg når at komme i gang tidligt nok til at kunne smide det inden sommerferien :) Men jeg kan jo skrue op og ned for kcal alt efter hvor hurtigt det går.

Jeg er dog fortrøstningsfuld, for min nuværende fedt pct. ligger på 20% og hvis jeg spænder musklerne er de øverste mavemuskler forholdsvis tydelige allerede nu ...

Morten2k skrev:
Lille-mig skrev:Jeg skal helt ned på lige under 8 for at de kan ses. Det har meget med gener at gøre, jeg har ik så meget dybde i mine mave müller... Så der ik nogle speciel fedt procent og du sikker på de synlige. Jeg ligger på ca. 7.5 og ja de er der. Men sku intet i forhold til andre på den fedt procent. Der er jeg bare en af de uheldige. Så du må prøve dig frem champ. Tænk ik på fedt procent men tænk på spejlet. Det er det der viser om de synlige ik fedt procenten. Da den varierer fra person til person

Ok - det er også mest for at jeg når at komme i gang tidligt nok til at kunne smide det inden sommerferien :) Men jeg kan jo skrue op og ned for kcal alt efter hvor hurtigt det går.

Jeg er dog fortrøstningsfuld, for min nuværende fedt pct. ligger på 20% og hvis jeg spænder musklerne er de øverste mavemuskler forholdsvis tydelige allerede nu ...

20% - det er sgu tæt ved at være uforsvarligt.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Kostplan: Ingen kostplan

toto_G4M3R skrev:det afhænger jo af størrelsen på abs. Altså, hvor meget de er blevet trænet :)

Ja, massen har af logiske årsager meget at skulle have sagt. Det ændrer så bare ikke på, at meget af det stadig ligger i genetikken :)

dornerd skrev:Nu har vaskularitet godt nok ikke nødvendigvis noget med fedtprocent at gøre.
- Genetik spiller generelt en stor rolle her..

Du har ganske ret, det har også meget at gøre med gener, jeg vil dog sige, at det stadig kan være en meget god rettesnor, selvom den ikke altid er præcis :)
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online