Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1265
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1262

Følg bodybuilding.dk på

Hvad skal jeg gøre... Far?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

.
Sidst rettet af Venomancer 30. sep 2012, 16:49, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville snakke med ham om det. Fortæl ham hvad du har oplevet, få snakket om hvad der i virkeligheden foregår og så få det ud af verden. Hvis der ikke bliver snakket om det, vil du gå og tænke på det resten af dine dage, så er det bedre at få kortene på bordet og så kende til sandheden. Det vil uden tvivl også være det bedste for jeres tillidsbånd. Hvis han gemmer sådan noget der for dig, kan det jo også være han holder andre ting i skuffen, det kommer der ikke noget godt ud af.

- min mening.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

Logbog: Vis logbog

dh4nsen skrev:Jeg ville snakke med ham om det. Fortæl ham hvad du har oplevet, få snakket om hvad der i virkeligheden foregår og så få det ud af verden. Hvis der ikke bliver snakket om det, vil du gå og tænke på det resten af dine dage, så er det bedre at få kortene på bordet og så kende til sandheden. Det vil uden tvivl også være det bedste for jeres tillidsbånd. Hvis han gemmer sådan noget der for dig, kan det jo også være han holder andre ting i skuffen, det kommer der ikke noget godt ud af.

- min mening.

Jeg tænker bare han selv skal komme frem med det på bordet, det har han gjort i andre situationer. Jeg vil i hvert fald give ham chancen for at fortælle mig det, før jeg bare selv smider kortene på bordet og spørger hvad fanden der foregår :s

Venomancer skrev:
dh4nsen skrev:Jeg ville snakke med ham om det. Fortæl ham hvad du har oplevet, få snakket om hvad der i virkeligheden foregår og så få det ud af verden. Hvis der ikke bliver snakket om det, vil du gå og tænke på det resten af dine dage, så er det bedre at få kortene på bordet og så kende til sandheden. Det vil uden tvivl også være det bedste for jeres tillidsbånd. Hvis han gemmer sådan noget der for dig, kan det jo også være han holder andre ting i skuffen, det kommer der ikke noget godt ud af.

- min mening.

Jeg tænker bare han selv skal komme frem med det på bordet, det har han gjort i andre situationer. Jeg vil i hvert fald give ham chancen for at fortælle mig det, før jeg bare selv smider kortene på bordet og spørger hvad fanden der foregår :s

Hvorfor? Du behøver jo ikke lege "good cop/bad cop". Bare sig til ham, der var en gut, som spurgte efter ham og nævnte noget med en fodlænke. Du behøver ikke insinuere noget, men det er vel fair nok lige at forhøre sig?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Sæt dig ned med ham, spørg ind til det stille og roligt. Det lyder jo til i har et rimelig godt forhold når i er sammen, så det er bare at tale med ham.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Garik skrev:
Venomancer skrev:

- min mening.

Hvorfor? Du behøver jo ikke lege "good cop/bad cop". Bare sig til ham, der var en gut, som spurgte efter ham og nævnte noget med en fodlænke. Du behøver ikke insinuere noget, men det er vel fair nok lige at forhøre sig?

+1
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

jeg sætter mig ned og får en kop kaffe med ham og snakker med ham om det, hvis han ikke siger noget når han kommer hjem.

Langt fleste problemer mellem mennesker opstår pga. manglende kommunikation. Grib tyren ved hornene og tal med ham.

Og nu tager jeg min blomstrede kjole på og danser til psykedeliske sange, mens jeg tænker tanker om global fred og evig harmoni mellem menneske og natur.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Jeg kan ikke gi dig råd i forhold til dig og din far. Du kender ham og må føle hvad du mener er det rigtige at gøre. Det vil være det rigtige for dig og din far.

Jeg kan dog oplyse dig lidt om den fodlænke ift. spirituskørsel. Ved kørsel med en promille på 2,0 og derover vil der være ubetinget fængelsesstraf som straf. Denne kan "byttes" til fodlænke hvis sociale omstændigheder taler for det.

Så ved du da det!

Du kan også søge om fodlænke ved MEGET ANDET end spirituskørsel
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)

I kommer helt sikkert længst med at få snakket om det - det er meget muligt han skammer sig over det, eller ikke vil bebyrde jer med det faktum at han er blevet dømt for noget kriminelt.

Mine forældre har begge været en tur i brummen. Begge haft svært ved at snakke om det bagefter; pga de skammede sig og ikke mente vi andre (børn) skulle bekymre os for meget om situationen, og deres psykiske velbefindende. En ting kan jeg berette dog, det duer sku ikke at lyve for familien - specielt ikke hvis man mener at have et god forhold til hinanden.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

Morten273 skrev:Du kan også søge om fodlænke ved MEGET ANDET end spirituskørsel

Bestemt. Men ved en ubetinget fængeselsstraf på 3 uger peger vel unægteligt hurtigt i retning af en forseelse som spirituskørsel - Især når der iøvrigt er tale om en almindeligvis lovlydig borger.

Jeg ville også bare sige det til ham, som det var og forsøge at få en venskabelig samtale omkring det. Min erfarring siger mig, at hvis man ikke selv spørger ind til den slags, så kan man risikere, han heller ikke åbner op, og så bliver samtalen sværere og sværere at få åbnet op for som tiden går. Jeg ville gribe den førstkommende chance til det.

Venter man bare en dag, så vil det allerede være mere akavet at spørge ind til, da han ikke vil kunne forstå, hvorfor man har gået og gemt på det.

Reputation point: 5

ChristianR skrev:

Bestemt. Men ved en ubetinget fængeselsstraf på 3 uger peger vel unægteligt hurtigt i retning af en forseelse som spirituskørsel - Især når der iøvrigt er tale om en almindeligvis lovlydig borger.

Jeg ville også bare sige det til ham, som det var og forsøge at få en venskabelig samtale omkring det. Min erfarring siger mig, at hvis man ikke selv spørger ind til den slags, så kan man risikere, han heller ikke åbner op, og så bliver samtalen sværere og sværere at få åbnet op for som tiden går. Jeg ville gribe den førstkommende chance til det.

Venter man bare en dag, så vil det allerede være mere akavet at spørge ind til, da han ikke vil kunne forstå, hvorfor man har gået og gemt på det.

Det kan da også sagtens være for noget tumult på et værtshus, eller mange andre ting.. At udlede at det må være sprit, er da lidt at gætte :)
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Mrjones skrev:
ChristianR skrev:

Det kan da også sagtens være for noget tumult på et værtshus, eller mange andre ting.. At udlede at det må være sprit, er da lidt at gætte :)

Selvfølgelig er det et gæt, men det er vel et af de mere kvalificerede gær. Faderen lyder ikke som een, der kommer i tumult på et værtshus. Desuden giver en sådan førstegangsforseelse vel netop ofte enten en betinget dom eller en noget længere ubetinget dom. Og korte, ubetingede domme er især benyttet i forbindelse med spirituskørsel.

Reputation point: 5

ChristianR skrev:

Eller han har knaldet en ned på en bar, det er også gerne omkring 3 ugers tid man får for det,
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)

Min far går ikke på værtshus eller i byen eller noget.

Må man have en fodlænke med til udlandet? Hvis han er tilknyttet arbejde i udlandet, må han så have den med?

En fodlænke gør vel, at man kan opholde sig indenfor et afgrænset område - uanset om det er indenlands eller udenlands - så længe den rette myndighed har godkendt opholdsstedet. Jeg kunne forestille mig, at en arbejdsplads selv i udlandet ville blive godkendt, da myndighederne jo heller ikke er interesseret i at sende folk på en personlige og økonomisk deroute.

On topic. Hvis du stoler på din far, så stol også på hans dømmekraft om at ville fortælle dig om det eller ikke at ville fortælle dig om det. Din far har jo åbenbart vurderet, at den viden ville være skadelig for jeres indbyrdes forhold.

Spørg dig selv: hvad nu hvis viden om det, som har givet din far fodlænken på, vil forandre dit syn på din far resten af livet. Vil din nysgerrighed så være det værd?

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 185.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster