Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

hvad syntes i jeg skal.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en stor gut på 90 kg. 180 høj. jeg har da muskler , osv. men ik tydelige. der er en del fedt.
har også ændret helt KOST .

Men syntes i , jeg skal tabe mig de 10-12 kg. og begynde af styrketræne så jeg for ren muskelmasse på.

Eller skal jeg gå igang NU med virklig af styrketræne, så mine muskler bliver tydelige og mit fedt automatisk omdannes til muskler ? ..

alså jeg vejer en del for meget . mit BMI er 28.

KAN MAN stykretræne og samtidig holde sig i form ? løbe og sådan? , alså mixe styrketræning og cardio sammen.

Kosten er helt PERFECT . jeg indtager ik særlig mange kcal fordi jeg vil tabe mig og afligevel samtidig blive større. men vil bare vide om det skader vildt meegt a jeg styrketræner samtidig.
//Michael G//

Reputation point: 0

Geografisk sted: Glostrup

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fedt kan ikke omdannes til muskler. Desværre. Men du kan derimod finde dit ligevægts indtag også cutte ned med -500 kcal pr.dag . Og når din fedt procent ligger sådan man kan se dine muskler, kan du så begynde og bulke og få masser muskel !

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Du kunne evt. Læse lidt artikler her på siden. Sådan du er godt inde i hvordan man får en god muskuløs krop :D ,

Styrkeliste

Det som jeg syntes du skuller er... Prøve på at brænde fedtet af rundt om dine muskler så de bliver mere markeret, det kan gøre det ved at tage MANGE gentagelser med ikke så mange kg

EKS: Brystet

mere markeret bryst, gå i et bur, sætte 5 kg på hver side.

1. Sæt dig på knæ med et greb i hver hånd.
2 .Træk dem ind mod maven
3 .Derefter trækker du albuerne mod maven og hænderne op til hagen i en glidende bevægelse.derved bruger du hele brystmusklern og bliver trimmet...
3 gange 15 gentagelser.

Efter et par gange vil din bryst muskel blive mere tegnet..

Mange gentagelser få kg.

Hvis du ikker kan forstå hvad jeg skriver så skal jeg prøve at gøre det bedere God træning
jeg har holdt pause i 4 år og er nu startet igen...
startede den 7 /2 2007
Brugeravatar

Trabjerg skrev:Fedt kan ikke omdannes til muskler. Desværre. Men du kan derimod finde dit ligevægts indtag også cutte ned med -500 kcal pr.dag . Og når din fedt procent ligger sådan man kan se dine muskler, kan du så begynde og bulke og få masser muskel !
:? ? Selvfølgelig kan fedt omdannes til muskler... Det er det de lever af Proteiner er en del af fedt som bruges til muskler.. Jo mer du træner og spiser rigtigt Flere muskler og mindre fedt
startede den 7 /2 2007
Brugeravatar

Casper_jacobsen skrev:Det som jeg syntes du skuller er... Prøve på at brænde fedtet af rundt om dine muskler så de bliver mere markeret, det kan gøre det ved at tage MANGE gentagelser med ikke så mange kg

EKS: Brystet

mere markeret bryst, gå i et bur, sætte 5 kg på hver side.

1. Sæt dig på knæ med et greb i hver hånd.
2 .Træk dem ind mod maven
3 .Derefter trækker du albuerne mod maven og hænderne op til hagen i en glidende bevægelse.derved bruger du hele brystmusklern og bliver trimmet...
3 gange 15 gentagelser.

Efter et par gange vil din bryst muskel blive mere tegnet..

Mange gentagelser få kg.

Hvis du ikker kan forstå hvad jeg skriver så skal jeg prøve at gøre det bedere God træning

Man kan ikke punktforbrænde, altså du kan ikke brænde fedt af på brystet alene. Enten taber man fedt over hele kroppen eller også taber man ikke noget.
At være markeret er ikke et spørgsmål om en speciel slags træning det er et spørgsmål om fedt-%.

Trabjerg skrev:
Fedt kan ikke omdannes til muskler. Desværre. Men du kan derimod finde dit ligevægts indtag også cutte ned med -500 kcal pr.dag . Og når din fedt procent ligger sådan man kan se dine muskler, kan du så begynde og bulke og få masser muskel !

? Selvfølgelig kan fedt omdannes til muskler... Det er det de lever af Proteiner er en del af fedt som bruges til muskler.. Jo mer du træner og spiser rigtigt Flere muskler og mindre fedt

Okay så det vil sige at man bare kan leve af proteinpulver uden at spise andet? Altså alt fedtet på ens krop bliver omdannet til muskler! :roll:

Det var da godt nok smart :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Kostplan: Vis kostplan

:D Selvfølgeli ikke alt... men en del... Sorry for den forkerte formulering
startede den 7 /2 2007
Brugeravatar

Casper_jacobsen skrev::D Selvfølgeli ikke alt... men en del... Sorry for den forkerte formulering

Desværre min ven :P, intet fedt kan omdannes til muskel.

Styrkeliste

Takker for hjælpen den lyder god den trænings øvelse til brystet . Den vil jeg helt sikkert prøve når jeg er der oppe igen.

Min FEDT % er 19.4 ??? UNORMAL eller ?? . her er lidt stof.

89.9 kg.
fat%19.4
fat mass 17.4
ffm 72.5 kg.
tbw 53.1 kg.
målt i fitness.dk der jeg træner.

jeg vil jo gerne tabe mig . men vil også gerne trimes . alså god bryst , god mave siderne væk. og større overarme.

alså jeg spiser rigtig sundt og har god kost. 2500 kcal dagligtt.

Jeg tror jeg vil lave fullbody program 2 Gange om ugen. og de andre 3 dage hådt cardion træning ?. Hvad syntes i om det ?? så holder jeg jo også nogenlude min styrke i de forskellige ting. plus jeg bliver i god form og forbrænder en masse fedt, som hurtigt omdannes til muskelmasse. Jeg vil Tage mange gentagelser og gå 10 kg ned, end hvad jeg normal tager.

HVad syntes i om det ? . Men så skal jeg heller ikke stille mig op på vægten herhjemme og være ked a den blir stående på 89.9 eller mer fordi den vil jo stige op/ ned. JEG skal bare måle mit fedt % og min muskel % kan ik husk hvad det hedder .
//Michael G//

Geografisk sted: Glostrup

Casper_jacobsen skrev:
Trabjerg skrev:Fedt kan ikke omdannes til muskler. Desværre. Men du kan derimod finde dit ligevægts indtag også cutte ned med -500 kcal pr.dag . Og når din fedt procent ligger sådan man kan se dine muskler, kan du så begynde og bulke og få masser muskel !
:? ? Selvfølgelig kan fedt omdannes til muskler... Det er det de lever af Proteiner er en del af fedt som bruges til muskler.. Jo mer du træner og spiser rigtigt Flere muskler og mindre fedt

Det kan godt virke somom at kroppen omdanner fedt til muskler... Men når du træner hårdt og opbygger muskler er din forbræning større. og derfor kan der i "Nogle" tilfælde godt at noget fedt forvinder. og da man opbygger musklen over hele kroppen... Kan det jo jo godt virke som fedt bliver omdannet til muskel... Det er min forklaring på en gammmel Myte
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Casper_jacobsen skrev:

Det kan godt virke somom at kroppen omdanner fedt til muskler... Men når du træner hårdt og opbygger muskler er din forbræning større. og derfor kan der i "Nogle" tilfælde godt at noget fedt forvinder. og da man opbygger musklen over hele kroppen... Kan det jo jo godt virke som fedt bliver omdannet til muskel... Det er min forklaring på en gammmel Myte
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

michael G skrev:Min FEDT % er 19.4 ??? UNORMAL eller ??

Så vidt jeg husker skal mænd ligge mellem 10 og 19, så den er lige på vippen...

michael G skrev:Jeg tror jeg vil lave fullbody program 2 Gange om ugen. og de andre 3 dage hådt cardion træning ?.

Hvor hård cardio træning?

michael G skrev: plus jeg bliver i god form og forbrænder en masse fedt, som hurtigt omdannes til muskelmasse.

Nej igen. Fedt omdannes ikke til muskel masse. Det er to biokemiske forskellige processer. Fedt består af lipider og muskler af aminosyre. Det er som at sige banaer bliver til æbler. Det du kan gøre er at tabe fedt. Og når det så er væk, bygge din krop op med flere muskler. Men du kan ikke både tabe fedtet og få større muskler!

michael G skrev:Jeg vil Tage mange gentagelser

Hvor mange gentagelser? Der er ingen grund til at gå over 12 reps i nogen øvelser.

michael G skrev:Men så skal jeg heller ikke stille mig op på vægten herhjemme og være ked a den blir stående på 89.9 eller mer fordi den vil jo stige op/ ned. JEG skal bare måle mit fedt % og min muskel % kan ik husk hvad det hedder .

Hvis du er helt ny eller meget overvægtig, kan du måske godt opbygge muskler og tabe fedt. Men det kan jeg forstå på dig du ikke er. Derfor kan du ikke regne med at din fedtprocent falder, og din FFM stiger. Du vil nok nærmere opleve at din fedtprocent falder, og din FFM stagnere = du taber vægt samlet set.

Generelt. Hvis du gerne vil tabe dig under din styrketræning, så lave en masse supersæt, og træn med ved en rimelig stor volumen. Så skal du nok få sved på panden.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Casper Jacobsen - Jeg syntes du skulle læse en del flere artikler o.l, før du begynder, at give den forkerte vejledelse til andre brugere.
For det du lige skrev, var rimelig meget hen i vejret.

Flere reps skaber ikke markering, en lavere fedtprocent gør.

Fedt kan ikke omdannes til muskler på nogen måde, det er 2 vidt forskellige processer!

Og kør nogle basisøvelser, i stedet for den øvelse du beskrev for ham!

Til topic:

Du kan sagtens blande Cardio og Styrketræning/bodybuilding sammen!
Det er helt op til dig selv hvad du gør først - cutter eller bliver ved med at gaine kilo -, men jeg ville nok cutte først, hvis det var mig.
Du skal bare sørge for at holde dig omkring 500 kcal under dit ligevægtsindtag af kcal, så kommer det til at gå flydende.

Men for at understrege: Fedt kan ikke blive til muskler og flere repetitioner skaber ikke flottere markering!

(Jacobsen, det her er ikke for at være i mod dig personligt, men bare lige til en anden gang, så husk nu at undersøg først :))

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Jacob skrev:Casper Jacobsen - Jeg syntes du skulle læse en del flere artikler o.l, før du begynder, at give den forkerte vejledelse til andre brugere.

Fedt kan ikke omdannes til muskler på nogen måde, det er 2 vidt forskellige processer!

Til topic:

Det er helt op til dig selv hvad du gør først - cutter eller bliver ved med at gaine kilo -, men jeg ville nok cutte først, hvis det var mig.
Du skal bare sørge for at holde dig omkring 500 kcal under dit ligevægtsindtag af kcal, så kommer det til at gå flydende.

Men for at understrege: Fedt kan ikke blive til muskler og flere repetitioner skaber ikke flottere markering!

(Jacobsen, det her er ikke for at være i mod dig personligt, men bare lige til en anden gang, så husk nu at undersøg først :))
Sry sry My bad
startede den 7 /2 2007
Brugeravatar

Jacob skrev:Casper Jacobsen - Jeg syntes du skulle læse en del flere artikler o.l, før du begynder, at give den forkerte vejledelse til andre brugere.

Til topic:

Sry sry My bad #-o , jeg skriver bare hvad jeg har fået a vide, man kan jo taget fejl og så er det rart at blive rettet :) Tak for det.. Ang Øvelsen er det kun et eks ikke andet bare for at undgå misforståelser :o
startede den 7 /2 2007
Brugeravatar

Jacob skrev:Flere reps skaber ikke markering, en lavere fedtprocent gør.
Ja, men det kunne være at mange reps giver lidt lavere fedt procent...

Jacob skrev:Fedt kan ikke omdannes til muskler på nogen måde, det er 2 vidt forskellige processer!
Enig, men der foregår også mange processer i kroppen samtidig.
-------------------------------
michael G, kosten har du styr på, så bare træn løs.
Se under artikler - programmer og
Bill Starr's fundament program - for all-around masse og styrke.
Det ser ud til at være godt og samtidig let at finde ud af.
hvis du har tid og lyst til mere, kan du lave kropsvægt øvelser hjemme f.eks.
armstrækninger på gulv, mavebøjninger osv.
God fornøjelse og god fremgang :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Nu da vi er på denne årtids, ville jeg vælge at få smide fedtet først. Kør en diæt på 4 mdr. så skal du nok tabe dig 10kg uden at miste for meget muskelmasse. Det vil sikkert os gavne dig til sommer, hvis du allerede nu, med en fedtprocent på 19, synes du har for meget fedt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg

Træner her: Form og Velvære

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

henning skrev:Ja, men det kunne være at mange reps giver lidt lavere fedt procent...

Når du cutter er det især vigtigt at holde på muskelmassen. Det gør man bedst med høj intensitet, fremfor med mange gentagelser. Om du forbrænder lidt ekstra kcal ved at køre med tonsvis reps gør jo lidt ligemeget, når al din muskelmasse så vil løbe lige ud af døren.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster