Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1709
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1706

Følg bodybuilding.dk på

Hvad vil I anbefale?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg kører lige nu en diæt i håb om at smide de ekstra kilo, jeg har taget på hen over det sidste.

Efter nogle ugers måling frem og tilbage med mit mad, så er jeg landet på at 2.500 kalorier virker godt lige pt. Jeg vejer ca. 75 kg. om morgenen nu, og jeg er 178 cm. høj, men der skal stadig strammes op. Vil gerne ned på 70 kg., men jeg har masser af tid, så det må gerne gå langsomt eller langsommere.

Lige nu ligger jeg på omkring 170 gram protein om dagen, hvilket i sig selv er omkring 700 kalorier, men jeg har svært ved at regne ud hvor meget jeg skal have af carbs og fedt. Er det frem med vægten igen og prøve sig frem, eller findes der et par fif?

Jeg kører ikke MEGA stram kostplan, men tænker meget over hvad jeg spiser. Det eneste sukker jeg får omdagen er den teskefuld i min kaffe, og jeg drikker ca. 3 kopper om dagen :lol: Supplerer min sundere kostplan med ca. 2 gange i fitness center og 1 gang på landevejen med 5-8 km. løb. Det går stille og roligt. Nogle gange 3 gange i fitness, hvis jeg har mere fritid.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Hvad er forskellen på det du linker til og så denne her: guide-til-kost-og-kosttilskud-t69592.html

Edit: Ok, kan se det er samme artikel du linke til, men den du linker til starter bare med træningsprogrammer, right?
Brugeravatar

Hvad laver du i fitness centeret? Styrketræning? Mere cardio?

Reputation point: 10

Det er fullbody... Da jeg ikke har mere tid, så kører jeg FB...
Brugeravatar

Der er som sådan ikke noget som hedder at "stramme op". Du siger at di gerne vil ned i kilo, men jeg formoder også at du gerne vil have noget muskel i og med at du skriver "stramme op".

Du skal først cutte ned i kilo til du er tilfreds og derefter skal du oppe dine kalorier lidt til en ca. 300 kalorier over dit ligevægtsindtag samtidig med at du styrketræner.

Du opnår det stramme look ved at du er nede i fedtprocent og har noget muskel på kroppen. Uden muskel kommer du bare til at ligne en afrikaner i hungersnød :)
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

byg noget mere muskelmasse, du kommer til at ligne en streg i luften ved 70 kilo nærmest. Jeg er samme højde og vejer cirka 80 og føler mig relativt tynd.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Mharritz skrev:byg noget mere muskelmasse, du kommer til at ligne en streg i luften ved 70 kilo nærmest. Jeg er samme højde og vejer cirka 80 og føler mig relativt tynd.

Jeg går udfra at det er en pige? Og de vil helst cutte lidt fedt før de bygger på. Men hvis der er tale om en mand, så er jeg enig med dig :blink:
Brugeravatar

Styrkeliste

darkthrone skrev:
Mharritz skrev:byg noget mere muskelmasse, du kommer til at ligne en streg i luften ved 70 kilo nærmest. Jeg er samme højde og vejer cirka 80 og føler mig relativt tynd.

Jeg går udfra at det er en pige? Og de vil helst cutte lidt fedt før de bygger på. Men hvis der er tale om en mand, så er jeg enig med dig :blink:

Det er en Fyr/Mand :D :D

Reputation point: 15

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 130.00

emil100j skrev:
darkthrone skrev:

Det er en Fyr/Mand :D :D

Lol troede at posten var skrevet af en fedtforskrækket pige. Den havde et lidt for feminint touch! :lol:

Omend da retter jeg min post til at han skal have mere masse på, så han ikke kommer til at ligne en pige bagfra :D Hellere have lidt fedt og være mere buff end at være tyndere end jeg ved ikke hvad, og ikke have så meget masse.
Brugeravatar

Styrkeliste

Sats på at bliv tynd til næste sommer istedet og bulk stille og roligt her over vinteren. Det vil du takke sig selv for til den tid, hvis du gør det ordenligt :)

helg og lykke med det.

Styrkeliste

Pjat! Hvis du vil cutte nu, så cutter du nu. Man skal ikke bulke, hvis man føler sig utilpas med det.

Jeg har tænkt mig at køre 5-2 kuren næste gang jeg skal cutte. På den måde behøver jeg ikke at tælle kalorier. Den absolut bedste måde på at finde ud af om man taber sig er ved at bruge vægten og spejlet ;)

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

MathiasMoeller skrev:Pjat! Hvis du vil cutte nu, så cutter du nu. Man skal ikke bulke, hvis man føler sig utilpas med det.

Jeg har tænkt mig at køre 5-2 kuren næste gang jeg skal cutte. På den måde behøver jeg ikke at tælle kalorier. Den absolut bedste måde på at finde ud af om man taber sig er ved at bruge vægten og spejlet ;)

Tak, jeg skal jo passe på formen!

Men hvad er det lige 5-2 kuren er? :) lyder da spændende med at man ikke skal tælle kalorier!
Brugeravatar

Jeg vil råde folk til at lade være med at opsøge dogmatiske kure og diæter

Æd noget mad der mætter, og tæl evt. dine kalorier med myfitnesspal, så undgår du at skulle lave "kostplaner/madplaner"
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Det er sådan set ikke en "kur".

Du spiser normalt 5 dage i ugen og har 2 dage hvor du spiser meget mindre, oftest omkring 500kcal. Nogen spiser slet intet og faster i 24 timer i de 2 dage. Dagene skal ikke være lige efter hinanden, selvfølgelig.

Enigmax skrev:Det er sådan set ikke en "kur".

Du spiser normalt 5 dage i ugen og har 2 dage hvor du spiser meget mindre, oftest omkring 500kcal. Nogen spiser slet intet og faster i 24 timer i de 2 dage. Dagene skal ikke være lige efter hinanden, selvfølgelig.

Er det 5-2 du skriver om her? I så fald så lyder det da temmelig vildt, gør det ikke? Så vil jeg da hellere have mad alle ugens syv dage :) men det er jo mere en personlig ting, men det lyder bare mere "normalt" :P
Brugeravatar

5-2 kur, dont even go there.

Styrkeliste

Du kan sagtens køre med 5-2 kuren, du bør dog stadig være opmærksom på hvad du spiser. Et par gode tommelfinger regler er;

- Hvis du ikke er sikker på, om det nu er helt sundt/smart at spise den pågældende fødevare, så lad være.
- Spis ikke noget der er kommet på markedet efter industrialiseringen. Kød pålæg, dåsemad, osv.

Som andre har skrevet kan MyFitnessPal være en god app, hvis du ikke ønsker at følge en kostplan. Lad for guds skyld være med at finde en diætist. Chancen for at du finder en der er kompetent er ikke ret stor, i hvertfald ikke når man læser hvad de giver af råd. Læs lidt op det, der er vidst blevet linket til en helpfile længere oppe, læs den. Læs så lidt mere, og til sidst så læs lidt mere også er du klar til at gå i gang.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog

DOPE skrev:
Enigmax skrev:Det er sådan set ikke en "kur".

Er det 5-2 du skriver om her? I så fald så lyder det da temmelig vildt, gør det ikke? Så vil jeg da hellere have mad alle ugens syv dage :) men det er jo mere en personlig ting, men det lyder bare mere "normalt" :P

Intermittent Fasting er bedre. Slå Leangains op på google, hvis du er nysgerrig.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster