Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 59058 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Donaldkpr

Vores medlemmer har i alt skrevet 2044352 indlæg i 98471 emner

4 nye indlæg i dag


Online
I alt: 356
Medlemmer: 5
Skjulte: 1
Gæster: 350

Følg bodybuilding.dk på

Hvad virker for jer når i cutter?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg er igang med at prøve at cutte ned, efter pause fra træning, grundet skade!

Hvad virker bedst for jer at skrælle fedt af med??

At køre højt på fedt og skære kulhydrater ned eller
køre kulhydrater som normalt og køre lav på fedt??

Selvfølgelig hvor der i begge tilfælde er skåret ned på total kalorieindtag :)

Jeg sys jeg kan mærke en glimrende fremgang ved højt fedt ihvertfald, og er ikke så sulten
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 28. nov 2016, 11:11
Geografisk sted: NordVest
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er det længe siden jeg har skulle cutte vægt, men for mig virker det bedst, at være i et lille kalorieunderskud, dog med ekstra mængder proteiner og fedt i kosten, tilstrækkelig nok til at mindske påvirkningen af hormonbalancen og atrofi af musklerne.

Og mindst ligeså vigtigt er det, at jeg løfter meget tungt og intenst, med relativt lav volume.
Når jeg gør det rigtigt, får jeg hurtigt fedtet af.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ligesom ovennævnte skriver, så virker det for mig også klart bedst at løfte med lav volumen, tungt og høj intensitet.. ens energi er bare anderledes i cut og jeg synes det kommer særligt til udtryk når man løfter med høj volumen i et kalorieunderskud.. energien er heller ikke enorm i et cut, så det er helt klart nemmere at overskue 5x5 reps end 3x8.

For mig virker det dog bedre med et større kalorie underskud, da det demotiverer mig, at se vægttab gå så langsommeligt og vide at det betyder jeg skal være længere i cutting fasen :lol:
(men kan man holde ud at køre kalorie underskudet lavt, er det da helt klart at anbefale, for at bibehold mest mulig muskelmasse :D )

Hvad angår maden prøver jeg blot at ramme 1,5g protein pr. min kilovægt i proteiner og holde fedtet under 20% af mit samlede indtag. Resten ryger til kulhydrater og det allervigtigste jeg har erfaret her, er at kostfibre samt mælkeprodukter (skyr primært), gør hele forskellen og jo mere naturligt desto bedre.. brune ris, linser, bulgur, bønner, kikærter... det funker altså bare i et cut - når jeg kan holde min kost fornuftig forbliver mit blodsukker stabilt og så får jeg ikke lyst til at synde. :D
Sidst rettet af RappY 12. jun 2017, 20:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 577
Tilmeldt: 12. jan 2017, 10:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det handler jo bare om at være i kalorieunderskud. Hvis jeg er i kalorieoverskud og spiser en fornuftig, proteinrig kost plejer jeg hurtigt at kunne smide vinterfedtet.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. jun 2014, 00:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Taffa skrev:Det handler jo bare om at være i kalorieunderskud. Hvis jeg er i kalorieoverskud og spiser en fornuftig, proteinrig kost plejer jeg hurtigt at kunne smide vinterfedtet.


Men derfor er der jo stadigvæk en verden til trods for, hvad der i realiteten virker.. hvis jeg fik mit daglige kalorieindtag fra MC Donalds mad, ville det udgøre så utilfredsstillende lav en mængde, at jeg straks ville ty til mere mad = virker ikke.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 577
Tilmeldt: 12. jan 2017, 10:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



RappY skrev:
Taffa skrev:Det handler jo bare om at være i kalorieunderskud. Hvis jeg er i kalorieoverskud og spiser en fornuftig, proteinrig kost plejer jeg hurtigt at kunne smide vinterfedtet.


Men derfor er der jo stadigvæk en verden til trods for, hvad der i realiteten virker.. hvis jeg fik mit daglige kalorieindtag fra MC Donalds mad, ville det udgøre så utilfredsstillende lav en mængde, at jeg straks ville ty til mere mad = virker ikke.


Præcis. Kalorieoverskud virker ikke når du vil tabe dig.
Nu spiser jeg selv intuitivt. Men jeg ligger ca på 2 g protein år kg kropsvægt. Når jeg cutter skærer jeg stille i kulhydrat oh sikkert også ubevidst lidt i fedtet. Så begynder jeg efter noget tid at lave lidt cardio. Alt sammen mens jeg vejer mig en gang ugentligt. Sigter efter at tabe mig 500 gram om ugen, gør jeg ikke det spiser jeg mindre eller forbrænder mere.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 18. apr 2012, 20:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Taffa skrev:Det handler jo bare om at være i kalorieunderskud. Hvis jeg er i kalorieoverskud og spiser en fornuftig, proteinrig kost plejer jeg hurtigt at kunne smide vinterfedtet.

Det lyder rimelig vildt.
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 707
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:29
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Probiotika og huskfibre hjælper en del, for mig. Det minimere min træng til slik og andet godt.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moose skrev:Probiotika og huskfibre hjælper en del, for mig. Det minimere min træng til slik og andet godt.


Nu siger du huskfibre, vi snakker om den gule pakke, ikke den mod maveproblemer vel?
Ang. probiotika har du et bestemt mærke du kan anbefale?
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 577
Tilmeldt: 12. jan 2017, 10:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg spiser som jeg plejer, men smider bare en masse cardio ind. Jeg har det en stor del nemmere, når jeg ikke skal begrænse min kost på nogen måde.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20. apr 2014, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg skærer skarpt i kulhydraterne og sætter op på fedtet og proteinet.

40/40/20 Protein/Fedt/Kulhydrater fungerer rigtig god. Når jeg ikke kan spise som jeg lyster bliver jeg rigtig sulten på en diæt med flere kulhydrater.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



aparthia skrev:Jeg skærer skarpt i kulhydraterne og sætter op på fedtet og proteinet.

40/40/20 Protein/Fedt/Kulhydrater fungerer rigtig god. Når jeg ikke kan spise som jeg lyster bliver jeg rigtig sulten på en diæt med flere kulhydrater.


Ryger man ikke næsten i den omtalte ketose ved at køre denne opdeling?
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 28. nov 2016, 11:11
Geografisk sted: NordVest
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så vidt jeg husker plejer man at sige ketose indtræffer ved 30-50g kulhydrat / dag. 40/40/20 placerer mig omkring de 100g.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



RappY skrev:
Moose skrev:Probiotika og huskfibre hjælper en del, for mig. Det minimere min træng til slik og andet godt.


Nu siger du huskfibre, vi snakker om den gule pakke, ikke den mod maveproblemer vel?
Ang. probiotika har du et bestemt mærke du kan anbefale?


Bruger huskfibre fra "mit protein" og probiotika fra "bulk pulver". Køber som regel bare det billigste, fra en bodylab lignene side.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bliver lige nød til at puste til en gammel tråd, for jeg er kommet lidt i vaskligheder med at cutte i det corona fedt, der har sat sig det seneste år. Jeg sys det plejede at køre relativt nemt førhen. MEN det er som om intet virker længere

Jeg er 180 høj og vejer 80kg og lad mig sige der en del fedt i de kilo! Fedt procenten er vel omkring 20 stykker og det er som om det har kastet sig primært på tittes og love handles, det ser ikke godt ud.

Jeg har kørt de sidste 3 måneder med at tracke alt hvad jeg spiser, startede ved 2500 kal, sammen med opstart på træning efter åbning igen. Jeg droslede hurtigt ned på 2300 så til 2000kal men jeg kan intet se på de progressions billeder jeg tager eller på vægten

Nu er jeg nede på 1800kal og kan ikke trykke den længere ned uden at sulte for meget.

Plejer ikke skal helt herned. Kan den slags ændre sig?
Jeg får det væske jeg skal have, jeg bevæget mig ret meget, jeg sover godt og timer nok

Hvor meget skal man ligge i den fordeling af fedtet? Nogen mener man kan aflæse noget hormon relateret?
Jeg bliver enormt bloated siden jeg har skruget op for protein indtag, specielt i ansigtet og fingrene, kan man tyde noget ud fra det?

Nogen der har råd?
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 28. nov 2016, 11:11
Geografisk sted: NordVest
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mental skrev:Bliver lige nød til at puste til en gammel tråd, for jeg er kommet lidt i vaskligheder med at cutte i det corona fedt, der har sat sig det seneste år. Jeg sys det plejede at køre relativt nemt førhen. MEN det er som om intet virker længere

Jeg er 180 høj og vejer 80kg og lad mig sige der en del fedt i de kilo! Fedt procenten er vel omkring 20 stykker og det er som om det har kastet sig primært på tittes og love handles, det ser ikke godt ud.

Jeg har kørt de sidste 3 måneder med at tracke alt hvad jeg spiser, startede ved 2500 kal, sammen med opstart på træning efter åbning igen. Jeg droslede hurtigt ned på 2300 så til 2000kal men jeg kan intet se på de progressions billeder jeg tager eller på vægten

Nu er jeg nede på 1800kal og kan ikke trykke den længere ned uden at sulte for meget.

Plejer ikke skal helt herned. Kan den slags ændre sig?
Jeg får det væske jeg skal have, jeg bevæget mig ret meget, jeg sover godt og timer nok

Hvor meget skal man ligge i den fordeling af fedtet? Nogen mener man kan aflæse noget hormon relateret?
Jeg bliver enormt bloated siden jeg har skruget op for protein indtag, specielt i ansigtet og fingrene, kan man tyde noget ud fra det?

Nogen der har råd?


Det ændre sig jo med alderen.

Jeg har selv oplevet at det er begyndt at tage længere tid inden der sker noget. Da jeg begyndte på cut i år skete der nærmest intet de første måneder. Prøvede dog at holde kalorierne, da jeg allerede havde sat dem længere ned end jeg regnede med var nødvendigt. I starten skete der absolut ingenting, hverken med vægten eller i spejlet. Det begyndte så pludseligt at gå hurtigt efter nogen måneder på trods af jeg ikke havde sat kalorierne yderligere ned.

Jeg ville ikke sænke kalorierne yderligere hvis du allerede er helt nede på 1800. Du skal nok nærmere kigge på din macrofordeling.

Oppustethed med højt protein indtag oplever jeg stik modsat af hvad du beskriver. Jeg synes hurtigt jeg får lidt indsunkne kinder bla hvis jeg primært får protein
Sidst rettet af Who am I 15. jul 2021, 09:48, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 251
Tilmeldt: 7. dec 2014, 09:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Se denne:


Dit stofskifte er nok out of whack. Lange gåture i højt tempo er undervurderede.
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Umiddelbart er der 2 scenarier at enten bevæger du dig generelt lidt og derved har et lavt behov for kcal eller du ikke tracker ordentligt.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster