Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

hvilken vej bulke eller cutte ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hej BB
jeg er en mand på 21 år som er lidt buttet min mål er:
vægt: 85 kg
højre: 181cm
fedtprocent: 24.1

Problemet er jeg syntes jeg læser og læser igennem en masse ting her. Sidder og læser lidt hver dag - mad, træninger programmer osv. Så har en buttet gut begyndt at styrke træne. Mens andre har cuttet og alt det med at omdanne fedt til muskler, jeg ER en nybegynder. Jeg træner 3 gange om ugen og løbe 2. Er begyndt at veje min kost så jeg kan finde ud af mit kcal indtag er, lige nu tager jeg hverken protein eller noget, det alt ren og skær mad. Dog med fiske piller, tun og kylling osv.

Mit egentlig spørgsmål er hva burde jeg gøre nu cutte eller bygge muskler. Ville gerne nå min max vægt (en eller anden dag) uden de "forkerte ting" men ville os gerne begynde at se godt ud :D

Derfor håber jeg nu at kunne få hjælp af jer her på BB med meget mere erfaring omkring det :)

På forhånd tak

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal finde dig et mål...

Altså hvis du lige er begyndt at træne vil jeg ( uden at vide det selvfølgelig) mene at det nok er lidt tidligt at cutte da du bare vil komme til at ligne en 12 årig dreng .. Men kyllinge bryst og det hele...

Mit råde.. Træn et halvt til et helt år... Men du bulker og derefter begynd at cutte... Hvis du træner og spiser rigtigt... Kan der ske store ting på kort tid...

Håber det kunne bruges...

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Mit råd til dig er at spise lidt under dit ligevægtsindtag i starten. Ligge i et lille men stabilt cut. Da du er nybegynder indenfor styrketræning vil din krop fortsat give utrolig god respons vækstmæssigt. Du vil opleve det man kalder "begyndergains". Der er mange eksempler på at nybegyndere både taber fedt og tager på i muskelmasse. Sørg for at ligge lige omkring dit ligevægtsindtag, den ekstra træning vil så forbrænde lidt ekstra.

Når du så kommer igang så lad vær med at fokusere på, hvad badevægten siger. Gå hellere op i dit lokale center og få målt din fedtprocent og muskelmasse. Og selvfølgelig bedst af alt - se hvad spejlet siger ;)

Sørg for at få spist en proteinrig kost med massere af godt sundt fedt og find nogle gode kilder til kulhydraterne. Nok søvn og restitution er også essentielt for at skabe et perfekt træningsmiljø for kroppen.

mv. sundtrend
http://www.sundtrend.dk | http://www.facebook.com/Sundtrend
- Alt om trænings programmer, kosttilskud, vægttab og sundhed i al almindelighed.

den ekstra træning vil så forbrænde lidt ekstra.
. Nej det vil den ikke, da hans ligevægtsindtag er justeret efter hans aktivitetsniveau. Det som du mener, er at han skal finde sit ligevægtsindtag uden træningen.

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog

tak for de gode råd for at være lidt mere præcis om det, har jeg trænet ca et halvt år. MEN det har ikke været seriøst det har været uden et mål og bare været hvad jeg følte rigtigt. Jeg er først rigtigt begyndt at finde program frem nu, begyndt at veje min mad og tjekke kcal osv. men som i siger, kunne det være jeg skulle finde mit ligevægtsindtag og så nok holde mig lidt under det :) for kan godt mærke på mig selv er ikke vand til at vægten går "OPAD" og så ellers spise rigtig og lade spejlet være min bedste dommer :D

m.h.t protein/slankepulver er det noget i vil anbefale ?

livvide - 93cm så er lidt rund ja, ved ikke om et billede ville hjælpe noget ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Det kan jo være svært for os andre at råde dig, når det i bund og grund handler om hvad du selv synes.

Nu er strandsæsonen jo snart overstået, så hvis du ikke er ked af at gå i store trøjer, så start et såkaldt lean bulk på +200 kcal over dit ligevægtsindtag. Når vinteren så er overstået så cutter du ned i foråret 2013. Så vil du stå knivskarp næste sommer.

Sørg for at køre et godt full body eller 2-split program her i starten. Ikke noget vildt med 5-6 split Pro bb program fra bladene.
Prøv evt. "Back 2 basic" programmet som kan findes her på siden.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster