Skal måske starte med at beklage den længere smøre på første indlæg - men skal jo starte et sted
Jeg har et spørgsmål jeg ikke har kunne få entydigt svar på ved personlig henvndelse i træningscenteret og bekendte eller kunne læse mig til mht min træningssituation.
Det drejer sig om hvad jeg skal indtage af protein (og/eller anden føde) efter hhv styrketræning og boksetræning (fysisk, ikke teknisk træning, med meget konditionstræning som sjip, mave, høj puls osv).
Jeg træner boksning tirsdag og torsdag 19.30-21.00 og styrketræning (vægttræning) mandag, fredag og lørdag, 1 time i tidsrummet 17-20.
Jeg har trænet et stykke tid, omkring 4 år, og har indtil videre "bare" købt noget proteinpulver jeg drikker efter styrketræning (ud over alm. måltider, jeg betræber mig på at spise fornuftigt=sund mad dvs ikke så meget sukker og fedt).
Men er det korrekt?
Jeg ville blive glad hvis I kan hjælpe med fx;
Hvad skal jeg indtage efter hhv boksetræning og styrketræning? Noget forskelligt?
Skal jeg indtage andet end proteinpulver og evt hvilket protein pulver?
Er der naturlig substitut for proteinpulver, fx. frygt, grønt, kød eller andet?
Hvornår skal det indtages. Lige efter træning, før eller måske inden sengetid?
Som det fremgår bruger jeg en del tid på at rører mig (jeg har et stillesiddende arbejde), og vil naturligvis gerne have noget ud af det og ikke opfører mig ufornuftigt i den henseende, og håber I / nogle kan være behjælpelig med ovenstående
Det skal lige siges at jeg ikke styrketræner for at blive stor, men vil blot supplere konditionstræningen fra boksning og gerne generelt vil styrke kropppen.
Med venlig hil og god dag.
/Jacob