Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1524
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

Hvis jeg spiser til jeg er mæt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Havde tænkt mig at spørge om jeg mon tager på (i fedt) hvis jeg spiser mig mæt hver dag.
Men det er der jo ingen der kan svarer på #-o
Siden jeg begyndte at træne er min appetit bare blevet meget vildere, og har svært ved at forstå hvis kroppen virkelig har brug for alt det den "forlanger." Jeg bulker pt, men vil gerne holde fedtprocenten stabil. Jeg prøvede at køre efter en madplan hvor jeg dagligt indtog 2700 kcal, men nærmest hver dag har jeg spist mere end det, fordi jeg stadig føler mig sulten. Skal jeg bare fortsætte med at spise til jeg er mæt, eller er det bedre at sætte et max antal kcal om dagen for at minimerer fedtgain?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

IMo skal du ligge 500 kcal over ligevægtsindtaget..
Og ja.. Det er en god ide at sætte et " max".. For ikke at gaine for meget fedt..
og hvis du æder dit ligevægtsindtage + 500 kcal, og stadig er sulten, så skal du bare ændre dine madvare så du ikke spiser så kcal tæt.. Men måske noget der mætter mere for samme mængde kcal
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lundstroem skrev:Havde tænkt mig at spørge om jeg mon tager på (i fedt) hvis jeg spiser mig mæt hver dag.
Siden jeg begyndte at træne er min appetit bare blevet meget vildere, og har svært ved at forstå hvis kroppen virkelig har brug for alt det den "forlanger." Jeg bulker pt, men vil gerne holde fedtprocenten stabil. Jeg prøvede at køre efter en madplan hvor jeg dagligt indtog 2700 kcal, men nærmest hver dag har jeg spist mere end det, fordi jeg stadig føler mig sulten. Skal jeg bare fortsætte med at spise til jeg er mæt, eller er det bedre at sætte et max antal kcal om dagen for at minimerer fedtgain?

Jeg ligger og spiser 4000 kcal om dagen og spiser oftet mere udover det. Hvis du ikke er vild sart og kan leve med lidt vinterpels nu hvor det bliver koldt så æd du bare mere end de 500kcal over, hvis du er alt for sart så hold dig til kun 500 over :)

Geografisk sted: København

Fejer skrev:
Lundstroem skrev:Havde tænkt mig at spørge om jeg mon tager på (i fedt) hvis jeg spiser mig mæt hver dag.

Jeg ligger og spiser 4000 kcal om dagen og spiser oftet mere udover det. Hvis du ikke er vild sart og kan leve med lidt vinterpels nu hvor det bliver koldt så æd du bare mere end de 500kcal over, hvis du er alt for sart så hold dig til kun 500 over :)

Du kunne lige så godt skrive, at hvis manden ønsker at blive fed, så skal han bare æde løs.. det handler jo om muskel/fedt balance, og hvis du ikke minimere dit fedt indtag then whats the point of bulking??? Så kan du gå på kur efterfølgene og være tilbage på status qua. Gode resultater kommer af den rigtige balance AND THATS IT.. så jg ved ikke hvad du mener med vinterpels? Men når jeg bulker (6-9 kilo) får jeg altså ikke vinterpels. Folk tager i mine øjne for let på bulking og har en tendens til at "slappe af" med kosten.. i mine øjne wrong.. :)
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Jeg vil anbefale dig at du ikke lytter til LittleNinja, da han har en dundrende spiseforstyrrelse.

Hvor meget og hvordan du skal spise kommer i høj grad an på hvor meget du vejer nu. Er du tynd og uduelig sker der ikke noget ved at spise igennem - om ikke andet bare i en opstartsfase mens du finder ud af hvordan det føles at spise mere, men også at følge en slags kostplan.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Jeg vil anbefale dig at du ikke lytter til LittleNinja, da han har en dundrende spiseforstyrrelse.

Hvor meget og hvordan du skal spise kommer i høj grad an på hvor meget du vejer nu. Er du tynd og uduelig sker der ikke noget ved at spise igennem - om ikke andet bare i en opstartsfase mens du finder ud af hvordan det føles at spise mere, men også at følge en slags kostplan.

+1

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Legend skrev:Jeg vil anbefale dig at du ikke lytter til LittleNinja, da han har en dundrende spiseforstyrrelse.

Jeg vejer 63-64kg fordelt på 177cm, så jeg er forholdsvis skinny. Men jeg levede egentlig i den tro, at man skulle spise mindre hvis man havde en lille størrelse og mere hvis man var større.

Jeg kan sagtens skifte noget af min mad ud med mindre kcalholdig mad som fx grøntsager og frugt,
men det bliver jeg bare aldrig rigtig mæt af selvom jeg spiser meget. Så jeg ender altid med at kaste nogle skiver rugbrød, eller noget andet energitæt ned bagefter.

LittleNinja skrev:IMo skal du ligge 500 kcal over ligevægtsindtaget..

Skide god idé hvis han gerne vil være fed!
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick9000 skrev:
LittleNinja skrev:IMo skal du ligge 500 kcal over ligevægtsindtaget..

Skide god idé hvis han gerne vil være fed!

+1

TS:

Det er som at de +/- 500 kcal er blevet standardsvar herinde for alt, og du bliver nødt til at finde ud af det på egen krop via trial and error.

Hvor er "synes godt om" knappen på denne hjemmeside? :)

OffT; alle jer som bliver ved med at tro på 500 kcal plus ved bulk og 500 kcal minus ved cut, hvor har I det fra? Og nej "det står jo alle steder" er ikke et gyldigt svar. I smider det til højre og venstre uden at vide noget som helst om personens BMR, kropssammensætning, alder eller træningsform. ](*,)

OnT; Ja, du kan sagtens blive fed ved at spise dig mæt hver gang du spiser, men du kan også tabe dig, selv om du spiser dig mæt ved hvert måltid - det kommer an på måltidssammensætningen men også hvordan din appetitregulering fungerer.
En god idé at sætte et mål for hvad du vil indtage, om det så er plus 200 eller 2000 over dit BMR, det er ligemeget, men brug dit fornuft :wink: Så må du jo bare regelmæssigt revurdere og se om du er på rette vej, eller om noget skal laves om.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Tak for alle svarene. Det hjalp en del :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster