Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1397
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1394

Følg bodybuilding.dk på

Hvor hurtigt tager I på?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ja, jeg ved godt spørgsmålet lyder ret mystisk..
Men here is the question..
Jeg er nået længere op af stien mod mine 2200 kcal som jeg skal bruge når jeg træner.
Jeg svinger lidt mellem 1350 og 1550 kcal om dagen.
Det underlige er at jeg er gået fra 56.4-58.9 på 10 dage..
Sys jeg lyder ret underligt når jeg ligger så langt nede rent indtagelses mæssigt i kcal.
Jeg har fået lidt fedt på siderne, og jeg har lidt blævret maveskind, men ellers, ja så er der vel ikke de store forandringer.. Min ryg virker lidt kraftigere.. Men altså...2 kg.. Er det ikke vildt?
Jeg styrketræner et split program, altså så jeg træner 4 dage om ugen, cykler en hel del osv.. Men alligevel.. Synes da godt nok lige at det er gået stærkt... Eller hvad?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Klippinge

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Det er satme ikke meget du må spise.. :)

Hvorfor skal du op på 2200 kcal? hvis du allerede tager så hurtigt på, så ville jeg da gætte på du måske skal lidt længere ned..

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ved det ikke.. Jeg har en god veninde der ved en hel del om kost og hvad man skal bruge for at træne muskler.. Og hun siger som så mange andre at jeg får i realiteten langt under hvad jeg skal bruge for at træne muskler...
Så nu er jeg da først forvirret.. Du er den første der har spurgt til om ikke jeg skal have mindre... :?
Brugeravatar

Det kan sagtens være væske - når man har så store vægtudsvingninger over så relativt kort tid sakl synderen ofte findes i væske. Hvis du har eksempelvis har fået lidt flere carbs end sædvanligt kan du sagtens have smidt 1kg på alene i væske. Giv det længere tid og se hvad vægten siger.

Desuden - nej, du skal ikke gå ned i kcal (specielt ikke med din tidligere spiseforstyrrelse in mente) med det aktivitetsniveau du har. Lad være med at fokusere på din vægt, men se hvad der sker i spejlet i stedet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Tak, jeg tror jeg giver det længere tid, og bruger spejlet i stedet for vægten.. Har osse et løfte om kun at kigge på min vægt en gang om måneden, og det har glippet en gang.. Så må vi se om jeg kan holde den længere... :mrgreen:
Men igen tak.. Vi ser tiden an.... :)
Brugeravatar

Hej søde....

Fortvivl nu ikke over at din vægt er gået lidt op... Hvem siger det er fedt og ikke muskler du har taget på... Muskler vejer mere end fedt!! Og NEJ du skal ikke spise mindre søde.. Men som vi også har skrevet om før: Vi har begge to haft anoreksi og kroppen er vant til at kunne overleve på ingen kalorier næsten, og når man så begynder at spise igen, så skal kroppen altså lige have lidt ro og fred til at finde ud af det hele. Jeg fløj som en raket op på 60 kg da jeg begyndte at spise igen, og ja det er sgu nederen når man er vant til en vægt på 47 kg, men der gik lidt over ½ år og så regulerede min krop sig og nu vejer jeg 56-57 hvilket jeg er godt tilfreds med. Hvis du laver en udregning af dit energi behov i hvile og lægger det sammen med dit aktivitets niveau (jeg mener at have sent dig udregnings modellen, så du kan regne det præcist ud) så skal du op over 2000 kcal for at kunne opbygge muskelmasse. Jeg forstår godt du bliver forvirret og ked af det, men eftersom jeg skrev ovenover, at vi har behandlet vores kroppe som vi har, så tager det altså noget tid før den finder ud af hvad det lige er den skal. Den ved jo ikke om den pludselig ikke for noget at spise igen... Man ødelægger også sin forbrænding af ikke at spise... Og kroppen kan finde på at ligge mad på lager "til hårde tider" så søde skat fortvivl ikke... Det kommer altsammen...
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

essensen skrev:Det kan sagtens være væske - når man har så store vægtudsvingninger over så relativt kort tid sakl synderen ofte findes i væske. Hvis du har eksempelvis har fået lidt flere carbs end sædvanligt kan du sagtens have smidt 1kg på alene i væske. Giv det længere tid og se hvad vægten siger.

Desuden - nej, du skal ikke gå ned i kcal (specielt ikke med din tidligere spiseforstyrrelse in mente) med det aktivitetsniveau du har. Lad være med at fokusere på din vægt, men se hvad der sker i spejlet i stedet.

Jeg kan kun erklære mig enig med Esse.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Jeg kan kun erklære mig enig med Esse.

+1
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

I skal ha mange tak for svarene alle sammen... :mrgreen: =D>
Det gav mig lidt at tænke over... Og jeg tror godt at jeg forstår nu... :thumpup:

@Larven82.... Tak sødeste... Du har helt ret... :hugs:
Brugeravatar

Hvis du ligger på et dagligt indtag på 6,5-8 mJ (ca. 1500-1900 kcal) er der fare for at du kommer i mangel af essentielle næringsstoffer, så nej du skal for guds skyld ikke længere ned :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det der så undrer mig seriøst... Hvis jeg indtager for lidt, hvordan filan kan der så sætte sig fedt rundt omkring???
Bare noget jeg har gået og funderet lidt over..
Når jeg nu træner mener jeg.. Så virker det da en anelse underligt.... :roll:
Brugeravatar

Z.Krarup skrev:Det der så undrer mig seriøst... Hvis jeg indtager for lidt, hvordan filan kan der så sætte sig fedt rundt omkring???
Bare noget jeg har gået og funderet lidt over..
Når jeg nu træner mener jeg.. Så virker det da en anelse underligt.... :roll:

Kroppen er en overlevelsesmekanisme, den vil så forsøge at spare, hvor der spares kan og alligevel opbygge lidt depoter til svære tider. Hvis du f.eks. er meget træt er det ofte et tegn på at man spiser for lidt.
Det, du nævner, synes jeg også virker meget lavt, du skal sgu ikke længere ned. Sidst, jeg tjekkede mit indtag på det på en 5000-5500kcal pr. dag.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Ooookay, nu forstår jeg så endnu mere det som både du og Larven 82 skriver.. Mand jeg er langsomt opfattende... Det var da vildt... :roll:
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster