Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

8800 skrev:Find en landsmandsforbindelse.
Tror bare at de skider af helvede til sådan nogen 

kwarzon skrev:Er din protein kilde kun 3 æggehvider om morgenen?

Hill skrev:kwarzon skrev:Er din protein kilde kun 3 æggehvider om morgenen?
Øøøh nej

Hill skrev:8800 skrev:Find en landsmandsforbindelse.
Det kunne selvfølgelig være man skulle overveje det - men det er bare lidt bøvlet da man så ikke kan ordne det sammen med sine andre indkøb.
Men det kunne sgu være at man skulle tage skridet fuldt ud og anlægge en hønsegård i baghavenTror bare at de skider af helvede til sådan nogen

Ibody skrev:Hill skrev:8800 skrev:Find en landsmandsforbindelse.
Det kunne selvfølgelig være man skulle overveje det - men det er bare lidt bøvlet da man så ikke kan ordne det sammen med sine andre indkøb.
Men det kunne sgu være at man skulle tage skridet fuldt ud og anlægge en hønsegård i baghavenTror bare at de skider af helvede til sådan nogen
Det er ikke voldsomt, 5-6 høns, du skal nok gøre rent hver 4-5 uge, ellers bare lidt foder så passer de sig selv:) Det tager maks 20 min at gøre det 1 gang i måneden for 5-6 høns
det er 5-6 æg dagligt så jo,

Ibody skrev:Tror faktisk ikke der er de store krav, altså et hegn til hønsene og så et andet hegn 40 undenfor der går 50cm ned i jorden så burde ræven ikke tage dem:)

Ibody skrev:mener en høne koser 75kr så 75 dage og de er jo tjent hjem de kan lægge æg ca et år

Illisher skrev:har den deal med svigermor, så får dem gratis. Hun køber dem på en gård, så hun får dem ret billigt der.
hvis du alligevel kun er interesseret i æggeviden, har du så ikke overvejet at købe en dunt med æggevider? Dette kan du sikkert gøre hos den lokale bage eller supermakeds bager hvis du spørger pænt.

Hill skrev:Illisher skrev:har den deal med svigermor, så får dem gratis. Hun køber dem på en gård, så hun får dem ret billigt der.
hvis du alligevel kun er interesseret i æggeviden, har du så ikke overvejet at købe en dunt med æggevider? Dette kan du sikkert gøre hos den lokale bage eller supermakeds bager hvis du spørger pænt.
Jeg syntes bare de dunke folk har nævnt her inde er på 5 L - og tror ikke det kan holde sig når jeg kun æder hvad der svarer til 3 hvider om dagen - og hvordan fanden tilbereder man sådan en lille klat hver dag

JensL skrev:Giver det dig problemer med kolesteroltallet, hvis du også spiser blommerne? De har jo også et vist indhold af protein for ikke at nævne vitaminer og mineraler, og smager jo glimrende

Jeps - det er primært fordi mit kolesteroltal ligger lige lidt højt - dog ikke noget som kræver medicin. Spiser dog som regel hele blødkogte æg i weekenderne hvor der lidt mere tid til morgenmaden.

Nizorh skrev:Vær dog opmærksom på, at hvis du køber sådan en dunk med pasteuriseret æggehvider, at det smager ækelt.. fy for den!

Nizorh skrev:jeg havde det på præcis samme måde, så jeg købte mig en 5L dunk, lavede en gang scrammble eggs, men det blev kun til mundfulde og så røg resten ud. Det eneste jeg brugte den dunk til, var at lave en omgang protein-pandekager - de resterende liter røg ud.. Så nu køber jeg bare almindelige buræg i stedet. Der vil jeg hellere betale lidt mere, for noget som i det mindste kan komme ned, uden at man skal ud og kalde på Ulrik bagefter. :]

Hill skrev:Nizorh skrev:jeg havde det på præcis samme måde, så jeg købte mig en 5L dunk, lavede en gang scrammble eggs, men det blev kun til mundfulde og så røg resten ud. Det eneste jeg brugte den dunk til, var at lave en omgang protein-pandekager - de resterende liter røg ud.. Så nu køber jeg bare almindelige buræg i stedet. Der vil jeg hellere betale lidt mere, for noget som i det mindste kan komme ned, uden at man skal ud og kalde på Ulrik bagefter. :]
He he - ja vil også helst undgå at komme ud at køre bil med vandgear og porcelænsrat![]()
Men har du så fundet frem til nogle æg som er til, at betale og til, at få skallen af?

Nizorh skrev:Hill skrev:Nizorh skrev:jeg havde det på præcis samme måde, så jeg købte mig en 5L dunk, lavede en gang scrammble eggs, men det blev kun til mundfulde og så røg resten ud. Det eneste jeg brugte den dunk til, var at lave en omgang protein-pandekager - de resterende liter røg ud.. Så nu køber jeg bare almindelige buræg i stedet. Der vil jeg hellere betale lidt mere, for noget som i det mindste kan komme ned, uden at man skal ud og kalde på Ulrik bagefter. :]
He he - ja vil også helst undgå at komme ud at køre bil med vandgear og porcelænsrat![]()
Men har du så fundet frem til nogle æg som er til, at betale og til, at få skallen af?
Altså, jeg har ikke rendt ind i det problem med at skallen hænger fast eller noget, men jeg plejer bare at købe min æg i Netto. Buræg 15 stk for 18kr, og det er ikke dyrt, synes jeg. Førhen plejede jeg at være politisk korrekt med at spise skrabeæg eller økologisk, men når man kværner som mange æg, som man som BB'er gør, så bliver det lidt for dyrt i længden, så jeg røg over på buræg. :]
Er lidt mystisk at andre ikke har dette problem 

klitte skrev:Jeg har en dunk med 5L æggehvide som jeg har fået af en ven der er kok ..
og jeg drikker 150g om morgenen og 150g om dagen .. 100g svare til 10g protein ..
Og det er ikke klamt at drikke selvom man skulle tro det, men det er slet ikke så slimet som hvis det var i et æg .. hehe, lyder mærkeligt ..

Hill skrev:Nizorh skrev:Hill skrev:Nizorh skrev:jeg havde det på præcis samme måde, så jeg købte mig en 5L dunk, lavede en gang scrammble eggs, men det blev kun til mundfulde og så røg resten ud. Det eneste jeg brugte den dunk til, var at lave en omgang protein-pandekager - de resterende liter røg ud.. Så nu køber jeg bare almindelige buræg i stedet. Der vil jeg hellere betale lidt mere, for noget som i det mindste kan komme ned, uden at man skal ud og kalde på Ulrik bagefter. :]
Altså, jeg har ikke rendt ind i det problem med at skallen hænger fast eller noget, men jeg plejer bare at købe min æg i Netto. Buræg 15 stk for 18kr, og det er ikke dyrt, synes jeg. Førhen plejede jeg at være politisk korrekt med at spise skrabeæg eller økologisk, men når man kværner som mange æg, som man som BB'er gør, så bliver det lidt for dyrt i længden, så jeg røg over på buræg. :]
Hmmmm de der billige æg fra netto er der kun blommen tilbage af når jeg har pillet dem![]()
![]()
Måske er det det faktum der spiller ind, at de er kogt 1-2 dage i forvejen og har ligget i køleskab efter de er kogtEr lidt mystisk at andre ikke har dette problem

GoingBiG skrev:Hill skrev:Nizorh skrev:Hill skrev:Nizorh skrev:jeg havde det på præcis samme måde, så jeg købte mig en 5L dunk, lavede en gang scrammble eggs, men det blev kun til mundfulde og så røg resten ud. Det eneste jeg brugte den dunk til, var at lave en omgang protein-pandekager - de resterende liter røg ud.. Så nu køber jeg bare almindelige buræg i stedet. Der vil jeg hellere betale lidt mere, for noget som i det mindste kan komme ned, uden at man skal ud og kalde på Ulrik bagefter. :]
Hmmmm de der billige æg fra netto er der kun blommen tilbage af når jeg har pillet dem![]()
![]()
Måske er det det faktum der spiller ind, at de er kogt 1-2 dage i forvejen og har ligget i køleskab efter de er kogtEr lidt mystisk at andre ikke har dette problem
Pil skallen af med det samme de er færdigkogte, så er det væsentligt lettere.

GoingBiG skrev:Hill skrev:Nizorh skrev:Hill skrev:Nizorh skrev:jeg havde det på præcis samme måde, så jeg købte mig en 5L dunk, lavede en gang scrammble eggs, men det blev kun til mundfulde og så røg resten ud. Det eneste jeg brugte den dunk til, var at lave en omgang protein-pandekager - de resterende liter røg ud.. Så nu køber jeg bare almindelige buræg i stedet. Der vil jeg hellere betale lidt mere, for noget som i det mindste kan komme ned, uden at man skal ud og kalde på Ulrik bagefter. :]
![]()
Pil skallen af med det samme de er færdigkogte, så er det væsentligt lettere.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster