Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69140 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JamesSyday

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049985 indlæg i 100487 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 3620
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 3618

Følg bodybuilding.dk på

Hvor lange pauser mellem sæt?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Syntes at have søgt lidt rundt, men kunne ikke finde svar på det. Hvad jeg gerne vil vide, er hvad den optimale længde på pauser mellem sæt er når man styrketræner, og om der er forskel på pausernes længde hvis vi snakker bodybuilding?

Jeg menes at have hørt 5 minutters pause mellem sæt i styrketræning, og 2-3 minutters pause ved BB? Er der hold i det, og såfremt hvorfor er det sådan? :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vi kan ikke sige hvad du får bedst resultater med eller hvad du bedst kan lide. Nogen får det med ½ minut, andre med 5 minutter.
Nubretpumper
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

ved bodybuilding er det hypertrofi man arbejder efter. korte pauser ½-1 min giver øget hypertrofi.

i styrkeløft hvor det (sjovt nok) er styke man år efter er det neoral tilpasning man skal have fat i. lange pauser 2-5 min mellem hvert sær skulle efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til være mest optimalt.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

kuglen skrev:ved bodybuilding er det hypertrofi man arbejder efter. korte pauser ½-1 min giver øget hypertrofi.

i styrkeløft hvor det (sjovt nok) er styke man år efter er det neoral tilpasning man skal have fat i. lange pauser 2-5 min mellem hvert sær skulle efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til være mest optimalt.

Desværre er alle ikke ens. Nogen vokser bedst på lave gentagelser med lange pauser, andre vokser bedst på høje gentagelser med korte pauser. :)
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
kuglen skrev:ved bodybuilding er det hypertrofi man arbejder efter. korte pauser ½-1 min giver øget hypertrofi.

Desværre er alle ikke ens. Nogen vokser bedst på lave gentagelser med lange pauser, andre vokser bedst på høje gentagelser med korte pauser. :)

Nu er indlægget jo lavet i forummet for styrketræning, og hvor man måske nok kan diskuttere individualitet i træning for masse, så kan man da ikke i træning for styrke. For korte pauser hører ingen steder hjemme, hvis man ønsker styrke og eksplosivitet. Man bør minimum holde 3 minutters pause mellem tunge sæt, når man træner for styrke og eksplosivitet, og er der tale om rigtigt tunge sæt, så er længere pauser at foretrække.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 168

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:Nu er indlægget jo lavet i forummet for styrketræning, og hvor man måske nok kan diskuttere individualitet i træning for masse, så kan man da ikke i træning for styrke. For korte pauser hører ingen steder hjemme, hvis man ønsker styrke og eksplosivitet. Man bør minimum holde 3 minutters pause mellem tunge sæt, når man træner for styrke og eksplosivitet, og er der tale om rigtigt tunge sæt, så er længere pauser at foretrække.

jahh.. mann :D
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

kuglen skrev:
Thomas Jagd skrev:Nu er indlægget jo lavet i forummet for styrketræning, og hvor man måske nok kan diskuttere individualitet i træning for masse, så kan man da ikke i træning for styrke. For korte pauser hører ingen steder hjemme, hvis man ønsker styrke og eksplosivitet. Man bør minimum holde 3 minutters pause mellem tunge sæt, når man træner for styrke og eksplosivitet, og er der tale om rigtigt tunge sæt, så er længere pauser at foretrække.

jahh.. mann :D

Snyd og humbug, nogen har flyttet indlægget til Fitness og bodybuilding :lol:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 168

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Ja okay, troede først min tråd var blevet slettet, men hvorfor er den blevet flyttet, den passede da ligeså godt til Styrketrænings forummet :P
Anyways tak for svarerne, mente nok der var nogle "tommelfinger regler" angående pauser mellem sæt, forstår selvfølgelig også at man med individuel personlig erfaring, går på tværs af "reglerne" og tilpasser det til hvad man selv får de bedste resultater med.

Har personligt holdt mine pauser på 2-3 minutter under mit Smolov Jr., begrundelse må være at jeg ikke ikke har tålmodighed til at vente meget længere, for så syntes jeg træningspassene bliver en anelse for lange :D

Well lige et spørgsmål mere, kan pauser blive for lange? Altså f.eks. hvis man sidder i 10 minutter, så kunne man forestille sig, at musklerne var ved at blive kolde igen?

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

jeg må da indrømme at jeg giver 2 min, mellem hver nogen gange kun 1/2 - 1 min. og kan mærke at de nogen gange kunne have brugt lidt ekstra, men afhænger fra person til person.

Snakker vi dog meget tunge løft, giver jeg gerne 3 min. for lige at komme tilbage igen.

Misterhamper skrev:

og man finder aldrig ud af hvilken gruppe man hører til :(
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Shyn skrev:Har personligt holdt mine pauser på 2-3 minutter under mit Smolov Jr., begrundelse må være at jeg ikke ikke har tålmodighed til at vente meget længere, for så syntes jeg træningspassene bliver en anelse for lange :D

Overvejet at lave ét sæt maveøvelser og ét sæt bænk skiftevis, for at spare tid?
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

I har set det er indlæg fra 2007 i kommentere på ???
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Ej.. hvorfor begynder folk at kommenterer på sådan noget. Så det ikke...
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

merijaan skrev:og man finder aldrig ud af hvilken gruppe man hører til :(

Ur doing it wrong så
Nubretpumper
Brugeravatar

mig der legede med søgefunktionen ](*,)
hahahahah grineren
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Jeg plejede at holde pauser på omkring 1½-2min mellem sæt, men nu sørger jeg for, ikke at holde mere end 45-60sek pause mellem sæt. Jeg er ikke gået ned i vægt af den grund, til gengæld er mine træningspas betydeligt hurtigere - det er sjovt hvor meget forskel det kan gøre, at skære 30sek + væk :o Men som de fleste er inde på, gør hvad der falder mest i din smag og ikke hvad andre foreslår (alt med måde ;).. ).
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster