Bruger login







Ugen der gik, uge 24, 2019
Nye programmer og stærke brugere!

Tilbudsguide, uge 25, 2019
Kirsebær og steaks!

Ugen der gik, uge 23, 2019
Crossfit og kost!

Tilbudsguide, uge 24, 2019
Okse og ananas!


Statistik

Vi har 55590 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Pocahontas

Vores medlemmer har i alt skrevet 2029615 indlæg i 86704 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 343
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 338

Følg bodybuilding.dk på

Hvor mange øvelser til trceps og biceps?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg ville høre hvor mange øvelser man sådan nogenlunde skal tage til triceps og biceps, hvis man vil ha dem større og de ik blir overbelastet?

På forhånd tak for hjælpen
Lev livet mens du kan!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. okt 2006, 22:42
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



En til hver er rigelig efter min mening - triceps får masser af tæsk gennem diverse pressøvelser og biceps får masser af tæsk gennem diverse trækøvelser :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32558
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Helt enig med Bay. Jeg kører selv kun en iso-øvelse til bi - og triceps i slutningen af mit program (fullbody). Det har virket ganske godt for mig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7779
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Enig med de to andre.. Basisøvelserne burde i teorien faktisk være nok træning, men for at helgardere sig er det imo nok med en øvelse efter basis.. :)
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg plejer slet ikke at lave nogle isolerede biceps eller triceps øvelser. Mine biceps får jeg fra mine yates, og min triceps fra mine bænkpres og military. Men det er jo smag og behag... Jeg plejer generelt at undgå iso-øvelser, da du kan løfte meget tungere ved basisøvelser.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev:Jeg plejer slet ikke at lave nogle isolerede biceps eller triceps øvelser. Mine biceps får jeg fra mine yates, og min triceps fra mine bænkpres og military. Men det er jo smag og behag... Jeg plejer generelt at undgå iso-øvelser, da du kan løfte meget tungere ved basisøvelser.


Enig i dit indlæg, men man kan sagtens ligge en eller flere iso-øvelser til sidst i programmet efter basisøvelserne. På den måde trætter du ikke musklerne til basisøvelserne. Start med de store øvelser først og så nedefter.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7779
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



HAV skrev:
jamand skrev:Jeg plejer slet ikke at lave nogle isolerede biceps eller triceps øvelser. Mine biceps får jeg fra mine yates, og min triceps fra mine bænkpres og military. Men det er jo smag og behag... Jeg plejer generelt at undgå iso-øvelser, da du kan løfte meget tungere ved basisøvelser.


Enig i dit indlæg, men man kan sagtens ligge en eller flere iso-øvelser til sidst i programmet efter basisøvelserne. På den måde trætter du ikke musklerne til basisøvelserne. Start med de store øvelser først og så nedefter.


Ja det kan man jo. Men så vil jeg nu hellere tage et par sæt mere i yates og military :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev:
HAV skrev:
jamand skrev:Jeg plejer slet ikke at lave nogle isolerede biceps eller triceps øvelser. Mine biceps får jeg fra mine yates, og min triceps fra mine bænkpres og military. Men det er jo smag og behag... Jeg plejer generelt at undgå iso-øvelser, da du kan løfte meget tungere ved basisøvelser.


Enig i dit indlæg, men man kan sagtens ligge en eller flere iso-øvelser til sidst i programmet efter basisøvelserne. På den måde trætter du ikke musklerne til basisøvelserne. Start med de store øvelser først og så nedefter.


Ja det kan man jo. Men så vil jeg nu hellere tage et par sæt mere i yates og military :)


Hver sin smag :wink: Men hvis dine/ens arme halter eller en hvilken som helst anden muskelgruppe halter, er det en god idé at tage et iso-øvelse med til den pågældende muskelgruppe(r).
Draget af egen erfaring.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7779
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



HAV skrev:
jamand skrev:
HAV skrev:
jamand skrev:Jeg plejer slet ikke at lave nogle isolerede biceps eller triceps øvelser. Mine biceps får jeg fra mine yates, og min triceps fra mine bænkpres og military. Men det er jo smag og behag... Jeg plejer generelt at undgå iso-øvelser, da du kan løfte meget tungere ved basisøvelser.


Enig i dit indlæg, men man kan sagtens ligge en eller flere iso-øvelser til sidst i programmet efter basisøvelserne. På den måde trætter du ikke musklerne til basisøvelserne. Start med de store øvelser først og så nedefter.


Ja det kan man jo. Men så vil jeg nu hellere tage et par sæt mere i yates og military :)


Hver sin smag :wink: Men hvis dine/ens arme halter eller en hvilken som helst anden muskelgruppe halter, er det en god idé at tage et iso-øvelse med til den pågældende muskelgruppe(r).
Draget af egen erfaring.


Kunne ikke give HAV mere ret i det. Brug iso-øvelser til de områder som mangler lidt kærlighed.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16. dec 2006, 17:29
Geografisk sted: Fredericia
 
Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg køre to øvelser til triceps og biceps udover bacis øvelserne. Det har virket rigtigt godt på mig!
Men vil sige så længe du kører bacis øvelserne som, bænkpress, dødløft, og squat er det rigeligt med 1-2
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 287
Tilmeldt: 30. jan 2007, 23:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster