Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

hvor mange reps

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey BB

jeg er 18 år, vejer 78 kg og er 186 cm høj.
Jeg er spinkelt bygget og mit mål er 100 % muskelmasse
trænings erfaring - lidt over 2 år
kører back to basics 2 lige for tiden

Hvilket antal reps ville være bedst for mig med hensyn til opbyggelse af muskelmasse?

en cyklus som ser sådan ud (det jeg kører lige for tiden)
Uge 1-2: 4 sæt x 8-10 reps
Uge 3-4: 4 sæt x 6-8 reps
Uge 5-6: 4 sæt x 4-6 reps
forfra...

eller at køre tungt hver dag med fx 5x5 i basisøvelser og 3x8 i isolationsøvelser.

eller noget tredje?
Hvad ville i foreslå/kan anbefale
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville forslå dig at finde de du synes bedst om, og træne efter det. For hva jeg læste i en artikel herinde så er der muskelvækst pm du laver 100 reps eller 5 reps. :)
Champions Train Losers Complain
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 110.00

Logbog: Ingen logbog

kramnik skrev:Jeg ville forslå dig at finde de du synes bedst om, og træne efter det. For hva jeg læste i en artikel herinde så er der muskelvækst pm du laver 100 reps eller 5 reps. :)

det var lige præcis det svar som jeg håbede på ikke at få, for jeg synes sgu at begge måder føles helt fint.
tænkte bare om det ikke ville være dumt at køre med samme antal reps hele tiden, for så vænner musklerne sig vel til det, og bliver derfor ikke stresset. Eller er jeg helt forkert på den
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad er det, I ønsker med disse evnesvage indlæg? Den hellige gral? Noget a la dette: præcis 7,7 reps med bicepspronation på 51 grader gør dig stor på 11 dage? En præcis formel?

Det findes ikke. Du har trænet i 2 år. Du burde vide bedre. Det, du skriver, er jo helt fint (5x5, 3x8, osv osv osv), og det ved du vel for ******* også godt selv. Det er sgu en joke.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du har trænet i to år, med ren hypertrofi for øje; og samtidigt vejer 78kg og definerer dig selv som spinkelt bygget, så må du da have gjort noget rigtigt?
Medmindre dine definitoner er helt off, selvfølgelig.
Du er 2cm højere end mig, og vejer 5 kg mere. Jeg er tynd. Hvis jeg havde 5 kg mere på skelettet ville jeg ikke længere være defineret som "spinkel". ;)
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Moby Dick skrev:Hvad er det, I ønsker med disse evnesvage indlæg? Den hellige gral? Noget a la dette: præcis 7,7 reps med bicepspronation på 51 grader gør dig stor på 11 dage? En præcis formel?

Det findes ikke. Du har trænet i 2 år. Du burde vide bedre. Det, du skriver, er jo helt fint (5x5, 3x8, osv osv osv), og det ved du vel for ******* også godt selv. Det er sgu en joke.

jeg skrev ikke indlægget for at få sådan et svar tilbage. hvis du synes at det er et lorte indlæg så det sgu fint med mig, men hold det for dig selv. hvad skal jeg bruge den der kommentar til?
det var da utroligt...
Brugeravatar

Styrkeliste

Moby Dick har en god pointe.
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Marcus skrev:Moby Dick har en god pointe.

ja det kan godt være, men hvad skal jeg bruge sådan en svar til alligevel ?
hvis han synes det er noget lort så ignorer det.
Brugeravatar

Styrkeliste

andersneergaard skrev:

Du kan bruge det til der her: Lad være med at bekymre dig om du skal lave 3x8, 5x5 eller en helt tredje sæt/rep-kombination. Det burde ikke være en problemstilling, når man har trænet i to år.

Som der også er skrevet, så lav det du føler mest for at lave. Du kan evt. variere dine sæt/rep-ranges ofte, det er jeg selv glad for at gøre.
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Marcus skrev:
andersneergaard skrev:

Du kan bruge det til der her: Lad være med at bekymre dig om du skal lave 3x8, 5x5 eller en helt tredje sæt/rep-kombination. Det burde ikke være en problemstilling, når man har trænet i to år.

Som der også er skrevet, så lav det du føler mest for at lave. Du kan evt. variere dine sæt/rep-ranges ofte, det er jeg selv glad for at gøre.

Jeg har også altid kørt med varieret rep-range, men tænkte bare om det ville være dårligt at køre med samme antal set og reps hver gang. Det var derfor jeg skrev indlægget
Brugeravatar

Styrkeliste

Det vigtigste er at musklen bliver stresset, og ikke tilvændet en bestemt type belastning. (f. 5x5 hvergang.)

Din opsætning på programmet ser ok ud. Husk det suverænt vigtigste er at æde bunker af mad hvis du vil være større :king:
-og husk en deload uge. Det er jo ikke mens man træner musklerne vokser men under restitution :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 202.50

Der er ikke noget der hedder at musklen vænner sig til 5x5 eller 3x8. Du kan i princippet lave 5x5 i 10 år og stadig få noget ud af din træning så længe du stiger i øvelserne. Det er det progressive overload princip der er vigtig og ikke selve rep-range.
Kig forbi min log

tak for svarene :-)
Brugeravatar

Styrkeliste

triple skrev:Der er ikke noget der hedder at musklen vænner sig til 5x5 eller 3x8. Du kan i princippet lave 5x5 i 10 år og stadig få noget ud af din træning så længe du stiger i øvelserne. Det er det progressive overload princip der er vigtig og ikke selve rep-range.

Aha hvordan forklare du så relativ styrke? :) Det er jo folk der er steget i øvelserne uden at stige i vægt. Kender flere der vejer 60-80kg og har dødløft fx på 3x bw og bænk på 1.5-2xbw og squat 2.5-3xbw. Kender også flere der vejer 80-120kg ren muskel masse som ikke er i nærheden af samme vægt.

Moby Dick skrev:Hvad er det, I ønsker med disse evnesvage indlæg? Den hellige gral? Noget a la dette: præcis 7,7 reps med bicepspronation på 51 grader gør dig stor på 11 dage? En præcis formel?

Kan vi ikke få ovenstående indlæg slettet?

Efterhånden er der en tendens til, at kritisere folks spøgsmål meget kraftigt. Hvis man ikke synes om et spørgsmål så lad være med at svare.

Moby Dick-> Begynd at tænk dig lidt om.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Hej

Programmet du kører nu med forskellige rep ranges skulle fungere rigtigt fint hvis du husker en uges deload/dekonditionering ca hver 2. måned.
Dekonditionerings ugen gør at dine muskler igen reagerer på selv lave vægte når du igen justerer op til 10 gentagelser i en ny cyklus.

I en ny cyklus skal du så bare justere vægtene tilpas lavt så du løbende kan stige f.eks 2½ kg hver eller hver 2. træning, eksempelvis hvis du kører Fullbody 3 x ugentligt. På den måde stimulerer du hele tiden musklerne til at vokse sig større og stærkere. Dvs start i uge 1 med en vægt som du snildt tager 10 gentagelser med i alle sæt og byg så op derfra.

Kompenser evt, med flere sæt pr. øvelse i de uger hvor du sætter antal gentagelser ned!
Dvs. evt

4 sæt uge 1+ 2
5 sæt uge 3+ 4
6 sæt uge 5+6

for at øge volumen.

Har selv god effekt af denne træningsmetode lige for tiden.

Problemet med de 5 x 5 kan være at man muligvis nemmere når et plateau da det kan være sværere at blive ved at stige i styrke løbende. Det er i hvert fald min egen erfaring. Større styrke kombineret med tilstrækkelige mængder mad betyder som regel også mere muskelmasse.

Kristian

kristian2010 skrev:Hej

Programmet du kører nu med forskellige rep ranges skulle fungere rigtigt fint hvis du husker en uges deload/dekonditionering ca hver 2. måned.
Dekonditionerings ugen gør at dine muskler igen reagerer på selv lave vægte når du igen justerer op til 10 gentagelser i en ny cyklus.

I en ny cyklus skal du så bare justere vægtene tilpas lavt så du løbende kan stige f.eks 2½ kg hver eller hver 2. træning, eksempelvis hvis du kører Fullbody 3 x ugentligt. På den måde stimulerer du hele tiden musklerne til at vokse sig større og stærkere. Dvs start i uge 1 med en vægt som du snildt tager 10 gentagelser med i alle sæt og byg så op derfra.

Kompenser evt, med flere sæt pr. øvelse i de uger hvor du sætter antal gentagelser ned!
Dvs. evt

4 sæt uge 1+ 2
5 sæt uge 3+ 4
6 sæt uge 5+6

for at øge volumen.

Har selv god effekt af denne træningsmetode lige for tiden.

Problemet med de 5 x 5 kan være at man muligvis nemmere når et plateau da det kan være sværere at blive ved at stige i styrke løbende. Det er i hvert fald min egen erfaring. Større styrke kombineret med tilstrækkelige mængder mad betyder som regel også mere muskelmasse.

Kristian

mange tak for det grundige svar. Det vil jeg helt sikkert prøve.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster