Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kramnik skrev:Jeg ville forslå dig at finde de du synes bedst om, og træne efter det. For hva jeg læste i en artikel herinde så er der muskelvækst pm du laver 100 reps eller 5 reps.

Moby Dick skrev:Hvad er det, I ønsker med disse evnesvage indlæg? Den hellige gral? Noget a la dette: præcis 7,7 reps med bicepspronation på 51 grader gør dig stor på 11 dage? En præcis formel?
Det findes ikke. Du har trænet i 2 år. Du burde vide bedre. Det, du skriver, er jo helt fint (5x5, 3x8, osv osv osv), og det ved du vel for ******* også godt selv. Det er sgu en joke.

Marcus skrev:Moby Dick har en god pointe.

andersneergaard skrev:Marcus skrev:Moby Dick har en god pointe.
ja det kan godt være, men hvad skal jeg bruge sådan en svar til alligevel ?
hvis han synes det er noget lort så ignorer det.

Marcus skrev:andersneergaard skrev:Marcus skrev:Moby Dick har en god pointe.
ja det kan godt være, men hvad skal jeg bruge sådan en svar til alligevel ?
hvis han synes det er noget lort så ignorer det.
Du kan bruge det til der her: Lad være med at bekymre dig om du skal lave 3x8, 5x5 eller en helt tredje sæt/rep-kombination. Det burde ikke være en problemstilling, når man har trænet i to år.
Som der også er skrevet, så lav det du føler mest for at lave. Du kan evt. variere dine sæt/rep-ranges ofte, det er jeg selv glad for at gøre.

triple skrev:Der er ikke noget der hedder at musklen vænner sig til 5x5 eller 3x8. Du kan i princippet lave 5x5 i 10 år og stadig få noget ud af din træning så længe du stiger i øvelserne. Det er det progressive overload princip der er vigtig og ikke selve rep-range.
Det er jo folk der er steget i øvelserne uden at stige i vægt. Kender flere der vejer 60-80kg og har dødløft fx på 3x bw og bænk på 1.5-2xbw og squat 2.5-3xbw. Kender også flere der vejer 80-120kg ren muskel masse som ikke er i nærheden af samme vægt.
Moby Dick skrev:Hvad er det, I ønsker med disse evnesvage indlæg? Den hellige gral? Noget a la dette: præcis 7,7 reps med bicepspronation på 51 grader gør dig stor på 11 dage? En præcis formel?
Det findes ikke. Du har trænet i 2 år. Du burde vide bedre. Det, du skriver, er jo helt fint (5x5, 3x8, osv osv osv), og det ved du vel for ******* også godt selv. Det er sgu en joke.

kristian2010 skrev:Hej
Programmet du kører nu med forskellige rep ranges skulle fungere rigtigt fint hvis du husker en uges deload/dekonditionering ca hver 2. måned.
Dekonditionerings ugen gør at dine muskler igen reagerer på selv lave vægte når du igen justerer op til 10 gentagelser i en ny cyklus.
I en ny cyklus skal du så bare justere vægtene tilpas lavt så du løbende kan stige f.eks 2½ kg hver eller hver 2. træning, eksempelvis hvis du kører Fullbody 3 x ugentligt. På den måde stimulerer du hele tiden musklerne til at vokse sig større og stærkere. Dvs start i uge 1 med en vægt som du snildt tager 10 gentagelser med i alle sæt og byg så op derfra.
Kompenser evt, med flere sæt pr. øvelse i de uger hvor du sætter antal gentagelser ned!
Dvs. evt
4 sæt uge 1+ 2
5 sæt uge 3+ 4
6 sæt uge 5+6
for at øge volumen.
Har selv god effekt af denne træningsmetode lige for tiden.
Problemet med de 5 x 5 kan være at man muligvis nemmere når et plateau da det kan være sværere at blive ved at stige i styrke løbende. Det er i hvert fald min egen erfaring. Større styrke kombineret med tilstrækkelige mængder mad betyder som regel også mere muskelmasse.
Kristian

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster