Lithium skrev:UnknownBB skrev:Lithium skrev:Legend skrev:Jeg tror det Unknown vil frem til er om du f.eks. hvis man forestillede sig at WADA legaliserede test ville bruge det?
Om dine grænser for hvad du vil og ikke vil er dine egne og baseret på et sundhedsideal eller noget andet, eller om de er WADAs.
Er ikke sikker på min forstillingsevne rækker til at give noget fornuftigt svar på et SÅ hypotetisk spørgsmål, men jeg tror ikke jeg ville dyrke konkurrence-sport hvis det helt utænkelige skulle ske at WADA legalisere noget så potentielt farligt og performance-øgende som test.
Sagt med andre ord - mine grænser er strammere end hypotese-WADA

Lad os nu ikke komme ind i en snak om at "steroider er dødsens farlige".
Lad os holde det til det etik og moral

Hvad gør du brug af idag, som er performance-øgende? .. Hvis jeg må spørge ..
Kreatin, Koffein, Proteinpulver, Fiskeolie, C-vitamin, Multivitamin - det er alt, ikke noget fancy
Jeg kan ikke skimte noget i horizonten som skulle ændre radikalt på hvad jeg indtager af tilskud
Jeg kan (næsten) regne ud at du nok bruger lidt forskellige ting som WADA/ADDs lovgivning rækker indover - Det ærgerlige ved "motions-doping", hvis man skal kalde det det - er jo at elite-udøvere som oftest bliver draftet fra det almindelige motions-miljø og så til eliten hvor begreb som fairness har alt at sige - derfor synes jeg det er enormt ærgerligt at krudt-mentaliteten blandt mange i dette miljø er så lempelig som den er. Det er ihvertfald mit helt klare indtryk når man snakker med folk fra de kommercielle centre, at der bliver krudtet ret meget igennem ude i det ganske land.
Jeg har gjort i mange år, men har faktisk ikke trænet de senere år. Er personligt stor fortaler for at man tager fat i det egentlige problem der er med krudt i motionsbrug. Ikke at folk tager det, men at folk er uvidende når de tager det. Men lad alt det ligge, det er et helt kapitel for sig selv ...

Men der er absolut ingen tvivl om at forbruget af krudt er stort.
Det min nysgerrighed går mest på, er at finde ud af hvor din personlige grænse går.
Du ved jo med garanti f.eks at koffein er blevet receptpligtigt i DK for godt 10 år siden, hvilket betyder at du anskaffer det ulovligt.
Men samtidig går din grænse kun lige til WADA/ADD's lister, og ikke længere ..
Lad os nu sige at WADA fandt ud af at koffein skulle gøres ulovligt på listen, ville du så følge trop med det samme?
Og tilsvarende, hvis de gjorde effedrin lovligt, ville du så gøre brug af dette istedet?
“Modern bodybuilding is ritual, religion, sport, art, and science, awash in Western chemistry and mathematics. Defying nature, it surpasses it.” -Camille Paglia