Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69540 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1144
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1142

Følg bodybuilding.dk på

Hvor skiller grænsen til steroider?

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hey BB,

Jeg er forholdsvis forundret over, hvor grænsen skiller fra/til steroider.
Der findes jo en hulens masse produkter, som fortæller, at man fx ved visse aminosyrer opnår et forøget testosteronindhold i kroppen.
Og her er spørgsmålet så: Steroider øger gradvist ens testosteronindhold i kroppen, men hvis andre lovlige produkter fortæller, at deres produkt også forøger det, hvad er så grænsen?
Tager jeg helt fejl?
No flame please, reelt spørgsmål fra en knægt, som ikke er så meget inde i det miljø :oops:
Luk øjnene. Se, mærk og føl
Min LOGBOG er svedig!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Chubbyboi skrev:Der findes jo en hulens masse produkter, som fortæller, at man fx ved visse aminosyrer opnår et forøget testosteronindhold i kroppen.

De lyver.

Og her er spørgsmålet så: Steroider øger gradvist ens testosteronindhold i kroppen, men hvis andre lovlige produkter fortæller, at deres produkt også forøger det, hvad er så grænsen?

Du kan ikke stille det sådan op, steroider er ikke udelukkende testosteronboostende.
Det andet kaldes kreativ markedsføring. Du kan godt regne med at et supplements effektivitet er negativt proportionelt med antallet af gange "anabolic" bruges i navnet og mængden af professionelle bodybuildere der har brugt det til at tage 10kg ren muskel på på en uge.

Tager jeg helt fejl?

Du er en smule naiv. ;)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Galleri: Intet galleri

Legend skrev:
Chubbyboi skrev:Der findes jo en hulens masse produkter, som fortæller, at man fx ved visse aminosyrer opnår et forøget testosteronindhold i kroppen.

De lyver.

Du kan ikke stille det sådan op, steroider er ikke udelukkende testosteronboostende.
Det andet kaldes kreativ markedsføring. Du kan godt regne med at et supplements effektivitet er negativt proportionelt med antallet af gange "anabolic" bruges i navnet og mængden af professionelle bodybuildere der har brugt det til at tage 10kg ren muskel på på en uge.

Tager jeg helt fejl?

Du er en smule naiv. ;)

Selvfølgelig er jeg naiv, når jeg ikke ved bedre :)
Men tak for svaret - det var den infomation jeg manglede
Luk øjnene. Se, mærk og føl
Min LOGBOG er svedig!
Brugeravatar

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (1)

Om et stof er et steroid eller ej, handler så vidt jeg ved, om stoffets kemiske opbygning, og ikke om virkningen. Der findes i hvert fald andre steroider end dem, der er anabole. F.eks. kan man få steroid-salver (på recept) til behandling af eksem.

Og som et par andre har været inde på: Hvis man endelig fandt en test-booster, der var virksom på den måde, producenterne tit påstår, så ville den test-booster ikke være lovlig, idet du så ville teste positiv for forhøjet testosteron.

Logbog: Ingen logbog

MMS357 skrev:Om et stof er et steroid eller ej, handler så vidt jeg ved, om stoffets kemiske opbygning, og ikke om virkningen. Der findes i hvert fald andre steroider end dem, der er anabole. F.eks. kan man få steroid-salver (på recept) til behandling af eksem.

Og som et par andre har været inde på: Hvis man endelig fandt en test-booster, der var virksom på den måde, producenterne tit påstår, så ville den test-booster ikke være lovlig, idet du så ville teste positiv for forhøjet testosteron.

nu er det sådan at jeg lige har skrevet til add angående at blive testet positiv pga af forhøjet testosteron da vi herhjemme prøver at få børn tager jeg nogle urter fra østen der hæver ens test værdier og giver mere held i sprøjten :-) deres svar var at hvis jeg blev taget i kontrol og de kunne se at test værdien ikke var kemisk frem kommet(hvordan de gør ved jeg ikke) kunne jeg blot vise det produkt jeg tager og de ville på baggrund af det ikke kunne udelukke mig da det jo var fuldt ud legalt det jeg drikker.
så selvom man skulle finde en test bosster der virker og blive testet positivt er det min opfattelse på baggrund af aad`s svar ar de ikke udelukker dig hvis produktet er legalt i dk
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Kostplan: Vis kostplan

Chubbyboi skrev:Hey BB,

Jeg er forholdsvis forundret over, hvor grænsen skiller fra/til steroider.
Der findes jo en hulens masse produkter, som fortæller, at man fx ved visse aminosyrer opnår et forøget testosteronindhold i kroppen.
Tager jeg helt fejl?
No flame please, reelt spørgsmål fra en knægt, som ikke er så meget inde i det miljø :oops:

Som MMS357 skrevet; hvorvidt et stof er en steroid eller ej, afgøres af den molekylære struktur.

Dette er grundstrukturen og så kan man kople alt muligt på for at få de forskellige steroider, så som f eks testosteron, progesteron, 7-keto-dhea og pregnenolon.

Billede

Produkter som kan øge dine egne niveauer af steroider, f eks, testosteron er således ikke nødvendigvis steroider.
Der er enkelte lovlige produkter som i teorien kan øge produktionen af testosteron en anelse, men så vidt jeg ved, er der ingen af dem som hverken fået påvist en signifikant effekt på muskeløgning eller et forhold i blodet som kunne give positivt udslag i blodprøver.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Min undren går på at de fleste her på sitet siger at de ikke ville være stolte over deres krop hvis de tog steroider.

Hvis det er sandt, hvor går grænsen så for jer?
Test-boostere, lovlige kosttilskud og utallige præparater som i lovligt kan få fat i, er det ikke også at "snyde" for jer så?
“Modern bodybuilding is ritual, religion, sport, art, and science, awash in Western chemistry and mathematics. Defying nature, it surpasses it.” -Camille Paglia
Brugeravatar

Geografisk sted: Holte, DK

UnknownBB skrev:Min undren går på at de fleste her på sitet siger at de ikke ville være stolte over deres krop hvis de tog steroider.

Test-boostere, lovlige kosttilskud og utallige præparater som i lovligt kan få fat i, er det ikke også at "snyde" for jer så?

Testboostere virker ikke? Protein er ikke snyd. Hvilke præparater hentyder du til?
Brugeravatar

Reputation point: 20

UnknownBB skrev:Min undren går på at de fleste her på sitet siger at de ikke ville være stolte over deres krop hvis de tog steroider.

A hva? :-k
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

hvilken del vil du have omformuleret?
“Modern bodybuilding is ritual, religion, sport, art, and science, awash in Western chemistry and mathematics. Defying nature, it surpasses it.” -Camille Paglia
Brugeravatar

Jeg har givet dig et svar. Du kunne måske prøve at svare mig i stedet?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Wannabe-BB skrev:

Testboostere virker ikke? Protein er ikke snyd. Hvilke præparater hentyder du til?

Hov, undskyld, havde ikke set din post :)

Selvfølgelig virker testboostere, hvor har du det vås fra?

Jeg spørger jer, hvornår synes i det begynder at være snyd at tage et præparat.
Protein kan jeg sagtens forstå ..
De fleste af jer tager dagligt Kreatin, gør brug af koffein eller andre energipræparater ..
Kreatin er jo en direkte præstationsfremmer f.eks.

Hvor går jeres grænse, og hvorfor lige der? :)
Jeg spørger af ren nysgerrighed ..
Brugeravatar

Lithium skrev:

Grænsen er her:

http://www.wada-ama.org/en/World-Anti-D ... ited-List/

Hvis det er lovligt er det selvfølgelig ikke snyd pr. definition

Så hvis du bor, eller befinder dig i et land hvor et præparat er lovligt, så synes du ikke det er snyd .. pr. defination?
Brugeravatar

Okay :)

Så du baserer din træning og indtag af forskellige præparater på WADA's positivliste .. sådan lidt "dertil, og ikke længere" mentalitet? ..

I må på ingen måde forstå mine spørgsmål som negative. Jeg håber i kan se jeg ikke skyder med skarpt på nogen måder. Som mange af jer ved, deler jeg ikke de meninger .. men jeg er stadig nysgerrig efter hvor jeres grænser går :)
Brugeravatar

Jeg tror det Unknown vil frem til er om du f.eks. hvis man forestillede sig at WADA legaliserede test ville bruge det?
Om dine grænser for hvad du vil og ikke vil er dine egne og baseret på et sundhedsideal eller noget andet, eller om de er WADAs.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Lithium skrev:
UnknownBB skrev:Okay :)

Så du baserer din træning og indtag af forskellige præparater på WADA's positivliste .. sådan lidt "dertil, og ikke længere" mentalitet? ..

I må på ingen måde forstå mine spørgsmål som negative. Jeg håber i kan se jeg ikke skyder med skarpt på nogen måder. Som mange af jer ved, deler jeg ikke de meninger .. men jeg er stadig nysgerrig efter hvor jeres grænser går :)

præcis ja - deres definitioner vil altid være præcis mine egne. Jeg stiller op i styrkeløft hvis retninglinier er helt klare mht doping (som defineret af WADA) - selv hvis jeg aldrig skulle stille op i noget som helst ville jeg stadig aldrig bryde disse.

Hvor går dine grænser Unknown ? Mener du f.eks det er rimelig at stille op krudtet til styrkeløft, vægtløftning eller én anden sportsgren hvor det fremgår at doping er forbudt.

Det giver god mening :)

Jeg mener der skal lægges en meget tydelig grænse mellem elite sports udøvere som gør det for at vinde en konkurrence, og dem der gør det på motionsplan.

Så nej, jeg synes bestemt ikke det er rimeligt.

Med det sagt, så ligger Bodybuilding i en gråzone for mig. Bodybuilding findes fordi folk vil se freaks og store muskler. Og freaks og store muskler findes ikke uden doping ..
Hvis man nedlagde en kraftig doping strategi ved top konkurrencer inden for Bodybuilding, så tror jeg branchen ville falme ..
Sidst rettet af UnknownBB 5. jun 2010, 19:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Legend skrev:Jeg tror det Unknown vil frem til er om du f.eks. hvis man forestillede sig at WADA legaliserede test ville bruge det?
Om dine grænser for hvad du vil og ikke vil er dine egne og baseret på et sundhedsideal eller noget andet, eller om de er WADAs.

Ja, det beskriver det meget godt .. tak for omformuleringen :P
Brugeravatar

Lithium skrev:
Legend skrev:Jeg tror det Unknown vil frem til er om du f.eks. hvis man forestillede sig at WADA legaliserede test ville bruge det?

Er ikke sikker på min forstillingsevne rækker til at give noget fornuftigt svar på et SÅ hypotetisk spørgsmål, men jeg tror ikke jeg ville dyrke konkurrence-sport hvis det helt utænkelige skulle ske at WADA legalisere noget så potentielt farligt og performance-øgende som test.

Sagt med andre ord - mine grænser er strammere end hypotese-WADA :lol:

Lad os nu ikke komme ind i en snak om at "steroider er dødsens farlige".
Lad os holde det til det etik og moral :)

Hvad gør du brug af idag, som er performance-øgende? .. Hvis jeg må spørge ..
Brugeravatar

Lithium skrev:Kreatin, Koffein, Proteinpulver, Fiskeolie, C-vitamin, Multivitamin - det er alt, ikke noget fancy

Jeg kan ikke skimte noget i horizonten som skulle ændre radikalt på hvad jeg indtager af tilskud

Jeg kan (næsten) regne ud at du nok bruger lidt forskellige ting som WADA/ADDs lovgivning rækker indover - Det ærgerlige ved "motions-doping", hvis man skal kalde det det - er jo at elite-udøvere som oftest bliver draftet fra det almindelige motions-miljø og så til eliten hvor et begreb som fairness har alt at sige - derfor synes jeg det er enormt ærgerligt at krudt-mentaliteten blandt mange i dette motions-miljø er så lempelig som den er. Det er ihvertfald mit helt klare indtryk når man snakker med folk fra de kommercielle centre, at der bliver krudtet ret meget igennem ude i det ganske land.

Kreatin er ikke alene præstationsfremmende, men også hormonændrende i sin effekt /øger DHT betydeligt i trænede atleter), hvad er dit syn på netop kreatin?

Den øgning man ser i DHT vil kunne bivirkninger i STIL med test.

Jeg spørger KUN fordi jeg er nysgerrig og synes det er et interessant spørgsmål der bliver stillet i den her tråd, det er ikke for at angribe dig eller dine holdninger på nogen måde.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Lithium skrev:
UnknownBB skrev:
Lithium skrev:

Er ikke sikker på min forstillingsevne rækker til at give noget fornuftigt svar på et SÅ hypotetisk spørgsmål, men jeg tror ikke jeg ville dyrke konkurrence-sport hvis det helt utænkelige skulle ske at WADA legalisere noget så potentielt farligt og performance-øgende som test.

Kreatin, Koffein, Proteinpulver, Fiskeolie, C-vitamin, Multivitamin - det er alt, ikke noget fancy

Jeg kan ikke skimte noget i horizonten som skulle ændre radikalt på hvad jeg indtager af tilskud

Jeg kan (næsten) regne ud at du nok bruger lidt forskellige ting som WADA/ADDs lovgivning rækker indover - Det ærgerlige ved "motions-doping", hvis man skal kalde det det - er jo at elite-udøvere som oftest bliver draftet fra det almindelige motions-miljø og så til eliten hvor begreb som fairness har alt at sige - derfor synes jeg det er enormt ærgerligt at krudt-mentaliteten blandt mange i dette miljø er så lempelig som den er. Det er ihvertfald mit helt klare indtryk når man snakker med folk fra de kommercielle centre, at der bliver krudtet ret meget igennem ude i det ganske land.

Jeg har gjort i mange år, men har faktisk ikke trænet de senere år. Er personligt stor fortaler for at man tager fat i det egentlige problem der er med krudt i motionsbrug. Ikke at folk tager det, men at folk er uvidende når de tager det. Men lad alt det ligge, det er et helt kapitel for sig selv ... :)
Men der er absolut ingen tvivl om at forbruget af krudt er stort.

Det min nysgerrighed går mest på, er at finde ud af hvor din personlige grænse går.
Du ved jo med garanti f.eks at koffein er blevet receptpligtigt i DK for godt 10 år siden, hvilket betyder at du anskaffer det ulovligt.

Men samtidig går din grænse kun lige til WADA/ADD's lister, og ikke længere ..

Lad os nu sige at WADA fandt ud af at koffein skulle gøres ulovligt på listen, ville du så følge trop med det samme?
Og tilsvarende, hvis de gjorde effedrin lovligt, ville du så gøre brug af dette istedet?
Brugeravatar

Martin88 skrev:Kreatin er ikke alene præstationsfremmende, men også hormonændrende i sin effekt /øger DHT betydeligt i trænede atleter), hvad er dit syn på netop kreatin?

Kilde?
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Poliquin skrev:
Martin88 skrev:Kreatin er ikke alene præstationsfremmende, men også hormonændrende i sin effekt /øger DHT betydeligt i trænede atleter), hvad er dit syn på netop kreatin?

Kilde?

søg selv på google eller pubmed, studiet er super nemt at finde :)
Brugeravatar

Reputation point: 145

Lithium skrev:
UnknownBB skrev:
Lithium skrev:

Edit: derudover kan ligges til at de resultater der kan skabes og bliver skabt på krudt giver mange et forvredet billede af hvordan en naturlig stærk og veltrænet krop kan/skal se ud.
Urealistiske forventninger til resultater som følge af dem der bruger krudt(men oftest hårdnakket benægter) fører nemt til, at folk desværre udsætter sig selv for potentielt farlige lægemidler.
Det er altså en ærgerlig udvikling i mine øjne

Helt absolut enig!

Kropsidealet idag er netop grunden til at vi bør hjælpe de folk som ikke ser anden udvej, istedet for bare at lukke øjnene og smide dem ud af samfundet, som ADD forsøger at gøre ..
Som sagt .. det er en anden snak.. :P
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster