Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1335
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1332

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan forbedre sit engelsk?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej bb.dk jeg ved det er mit 3 oprettede topic i løbet af 7 dage som giver et snit på cirka 0,5 topics pr dag, det bringer mig næsten på niveau med nogle berømtheder på bb.dk som **** s og rambo ringsted, så i må undskylde min overaktivitet af oprettede topics, men som man så skønt på tysk siger ”vergeben und vergessen.”

Nu til det egentlige spørgsmål, hvordan kan jeg forbedre min sproglige og skriftlige engelsk evner udover at øve? Er der nogle bøger der kan anbefales eller kom eventuelt med nogle råd hvordan i forberede jer i et bestemt fag, da engelsk absolut er det fag jeg har sværest ved på min uddannelse.
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er ikke nogen nem vej udenom at øve det.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Se en masse film(gerne nogle der interesserer dig) på engelsk, men med danske undertekster. Så får du en god generel forståelse for sammenhængen i det engelske sprog. Derudover vil jeg anbefale dig at læse alt højt for dig selv, i stedet for bare at tænke det, det lærer du MEGET mere ved.
Det ultimative ville selvfølgelig være at du tog en tur til UK/USA/AUS i et par uger, og lærte det på egen hånd, men det er nok ikke realistisk.

god vind.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

Jeg havde en del besvær med min udtale i engelsk og specielt også mit ordforråd haltede. Jeg downloade derfor Oxford advanced dictionary som har indbygget korrekt udtalelse af ord samt diverse synonymer. Jeg highligtede væsentlige ord, som man kunne bruge til respons på fremlæggelser osv. og øvede dem minimum én gang om dagen. Dette bragte mit nervøse engelsk fra et 4-tal til et 10-tal, og en lettere imponeret engelsklære.

Der er ingen omvej. Øv dig....

Hvis du finder nogle dokumentarer som du er passioneret omkring på Engelsk, så skal du nok forstå tingene ret hurtigt! Og ellers se film med engelsk sprog og engelske undertekster :)
Brugeravatar

Reputation point: 50

Hvis du er kørt tør i at øve dig, så gør dig selv den tjeneste, og tag en sviptur til England. Rejserne er ikke så skide dyre, og du får en fed weekend ud af det. Ud og mingle med dig, gerne på en pub en dag der vises bold.

Nu er jeg selv halv englænder, og jeg ved hvor meget det gør ved en at være i England. Jeg kan gå fra at bøvle lidt på engelsk, til at tale flydende efter en uges tid ved familien derovre.

Som alle siger, øv dig. Der skal snakkes en masse. Evt. hop på chatroulette og se om du møder nogle engelsktalende individer?
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Jeg takker for svarende ind til videre :)

Den der med dictionary tror jeg på jeg vil anvende, det har allerede fungeret med urbandictionary, så hvorfor skulle det ikke fungere med en rigtig dictionary :lol:

Jeg tror også jeg skal blive med at læse højt, min udtalelse har en del plads til forbedring :)

Turen til engelsk-talende land er desværre ikke mulig af økonomiske årsager.

Haha, var lige igang med at poste mit indlæg, og så ideen med chatroulette, hvis jeg kan holde antallet af gamle pikke ud, så tror jeg det kunne være sjovt nok at give et skud :D

Og eftersom jeg kan ane min indledene tekst ikke var helt tydelig med sit budskab "Udover at øve :)
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Weyts skrev:Se en masse film(gerne nogle der interesserer dig) på engelsk, men med danske undertekster.

Ville det ikke være smartere med engelske undertekster? :)
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

madein89 skrev:
Weyts skrev:Se en masse film(gerne nogle der interesserer dig) på engelsk, men med danske undertekster.

Ville det ikke være smartere med engelske undertekster? :)

Madein89 du er tilbage!!!

Jeg har savnet dig på boardet, nu mangler bare cykelmyggen, så er bb.dk komplet.

Ingen sarkasme, jeg har læst nogle af dine gamle indlæg og du er intet mindre end genial :king:
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Begynd at spille et MMORPG! Har selv udviklet mine engelsk kundskaber (12/12 på B niveau i gym) den vej igennem. Det bliver hurtigt til en masse læsen, skriven og talen (hvis man skyper) uden det føles som at man øver det. :)
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Begynd at spille et MMORPG! Har selv udviklet mine engelsk kundskaber (12/12 på B niveau i gym) den vej igennem. Det bliver hurtigt til en masse læsen, skriven og talen (hvis man skyper) uden det føles som at man øver det. :)

Rigtig god ide faktisk. Jeg spillede meget Call of Duty i teenageårene og mødte en masse engelske folk, som jeg ofte gamede og talte med.
Brugeravatar

Alle der er gode til at game er gode til engelsk, det er faktum.

Desværre er mine gamerevner også rimelig begrænset...
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Brug sproget dagligt. Læs engelske bøger, fora, skriv med andre om fællesinteresser (gaming som allerede nævnt), tal med andre eller med dig selv. Hvis du bruger sproget hele tiden vil gøre meget for dig.
Grammatik er som så meget andet, udenadslære når det kommer til regler.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

NID skrev:
Pind skrev:Begynd at spille et MMORPG! Har selv udviklet mine engelsk kundskaber (12/12 på B niveau i gym) den vej igennem. Det bliver hurtigt til en masse læsen, skriven og talen (hvis man skyper) uden det føles som at man øver det. :)

Rigtig god ide faktisk. Jeg spillede meget Call of Duty i teenageårene og mødte en masse engelske folk, som jeg ofte gamede og talte med.

Enig. Det handler sådan set bare om at bruge sproget, så bliver du bedre. Hvis du så samtidig kan kombinere det med noget du synes er hyggeligt så er det jo perfekt.

Hvis du er gamer og gerne vil sikre at dit skriftlige engelsk også bliver godt, så sørg for at tage dig sammen når du chatter og skriv korrekt engelsk. Dvs. ikke de der chat forkortelser som "hi how u doin m8", men vær konsekvent og skriv alt korrekt. Dvs. småting som at sætte apostroffen korrekt ved you're, they're, osv. og huske stort "i" når du omtaler dig (dvs. I'm fine, i stedet for "im fine"). Hvis du får det ind som en vane, så kan jeg love dig for at dit skriftlige engelsk bliver bedre, da du så ikke skal til at omstille dig til korrekt engelsk når du skriver skoleopgaver.

Mht. film, så drop da de undertekst (og hvis der absolut skal være undertekster, så lad det være engelske).
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Film og musik på engelsk...og...går ud fra du kan noget i forvejen, så hvis jeg var dig ville jeg droppe det med de danske undertekster og se filmene uden...det kommer helt automatisk så....ihvertfald forståelsen.

hvis du har nogle venner som har engelsk som modersmål, så tal med dem på engelsk når i er sammen...:-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Den med gaming kan jeg nikke genkendende til.
Kan anbefale engelske bøger. Det gør ikke noget at der mangler et par enkelte ord i en hel roman, faktum er at helheden er på plads. Du skal ikke slå ord op undervejs, det ødelægger oplevelsen og gør det ekstremt surt at læse. Men du må meget gerne tænke over betydningen af ordet og med resten af sætningen in mente, er det ikke så svært at finde ud af hvad ordet betyder. Fantasybøger ville være et godt bud. De er ofte ikke ekstremt svære. Det forbedrer desuden din læsehastighed helt sindssygt meget, og vil helt sikkert gavne dig på universitetet eller lignende, da stort set alle bøger jo er på engelsk. To fluer med ét smæk, som man siger. Jeg har aldrig gjort andet end ovenstående, og jeg læser (ikke skimmer) lidt over 200 linjer på 5 minutter i sådanne bøger (vi havde en test i klassen med henblik på gruppearbejde med folk der læser nogenlunde samme hastighed). Faglitteratur er væsentligt langsommere, selvfølgelig.

Held og lykke.

EDIT: Efter du har læst en 3-4 bøger er det meget sjovere, og det tager derefter for alvor fart.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Andreas:

Jeg er desværre allergisk overfor alt skønlitteratur, så det må nok blive noget faglitteratur :)

Jeg læste forleden power to the people, det var sku dejlig let skrevet :D
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Allergisk?! wat. Så har du aldrig prøvet ordentlig skønlitteratur!

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Byder sgu ind med en biografi...:-D

Billede

har læst den et par gange, godt nok på dansk...men hvis den er ligeså let på engelsk, så er du hurtigt igennem den...:-)

(og der er endda en muskelmand på forsiden...lokke lokke lokke... :lol: )

Edit: ved godt at stave/grammatikfejlen på forsiden måske trækker lidt ned...men det er faktisk en god bog... =D>
Sidst rettet af awesome 23. apr 2014, 20:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Hvilken uddannelse går du på? Bor du på kollegie eller lignende? Find dig en engelsktalende makker og snak med ham/hende. Det bliver du hurtigt bedre af

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

awesome skrev:Byder sgu ind med en biografi...:-D

har læst den et par gange, godt nok på dansk...men hvis den er ligeså let på engelsk, så er du hurtigt igennem den...:-)

(og der er endda en muskelmand på forsiden...lokke lokke lokke... :lol: )

Haha :lol:
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Jeg kan også nikke genkendende til gaming-tricket. Når du spiller et spil, vil ikke alene dit sprog blive mere korrekt, men jeg finder at den største forskel ligger i ordforråddet. Jeg oplever, at jeg, samt de andre i min klasse som har gamet tidligere, har et langt større ordforråd og betydeligt mere kompliceret sprog end resten. Det skal siges at jeg har engelsk på A-niveau, og grunden til to-cifrede karakterer ligger i mine tidligere gaming-vaner - så NOGET kunne det altså bruges til, selvom mine forældre dengang hævdede andet.

Prøv desuden, når du hører musik, ikke at slappe af og bare falde helt hen. Lyt til lyrikken og forstå den. Alene dette vil også hjælpe dig undervejs.

Når du ser film, så skift over til engelske undertekster, eller tag dem helt af. I starten vil det måske volde problemer, men senere vil det næsten irritere dig med undertekster, da dette trækker opmærksomheden fra billederne.

Hvis du har mulighed for det, så skriv et eller andet på engelsk hver dag. Det behøves ikke være skide meget. Hvis du begyndte at interagere med andre på engelsk, enten via tekstchat eller opkald, ville det igen være et plus.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Et andet tip ville være at melde sig som frivillig et sted som hjælper nye udenlandske studerende i gang med at lære byen at kende. Så har du mulighed for at snakke med nogle nye mennesker som alligevel ikke kan dansk, så der er kun engelsk at snakke med dem + du sikkert vil kunne få nogle gode internationale bekendskaber ud af det :)
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

undertekster er aldrig irriterende for mig. Nogle gange kan det være svært at høre hvad de siger helt præcist i filmene. Det med gaming er rigtigt nok...MMORPG runescape og wow tiderne har hjulpet godt på mit engelsk samtidigt med at jeg næsten kun ser engelske film. :) i dag hedder det league of legends for det meste, men ja næsten alle multiplayer kræver engelsk. Min udtalelse er heller ikke helt værst, men jeg kan ihvertfald skrive meget bedre engelsk end snakke.
Eighty percent of succes is showing up
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Tilbage til Off topic

Brugere online