Jeg har nu trænnet lidt over et år, og jeg har det første lange stykke tid haft rigtig gode resultater, men pludselig begyndte jeg at stoppe med at få nogle 'gains' ihvertfald styrke mæssigt. Jeg er endda gået ned i vægt i fx bænkpres. Jeg har været rundt omkring på nettet og alle symptomer tyder på overtræning. Jeg har normalt rigtig meget overskud fysisk og kan slet ikke vente med at træne, kan fare rundt og min kæreste bliver sindsyg af al den energi jeg har når jeg ikke har trænet hen over weekenden. Men nu er jeg træt hele tiden og har faktisk ikke engang lyst til at tage afsted.
Også når jeg vågner om morgenen er jeg meget træt... Normalt ringer mit ur og så står jeg bogstavelig talt op med det samme. Men nu gider jeg ikke rigtig op og efter jeg har været i bad kan jeg ikke magte at tørre mig, så sidder lige lidt på vasken for at få en slapper, hvilket jeg synes er meget ekstremt. Jeg sover rigtig meget (omkring 9-9,5 timer) og det skal lige siges jeg ALTID har været træt hvis jeg ikke sover så meget ;). Jeg spiser ''sundt'' og jeg får mit protein behov dækket.
Jeg tror at det højst sandsynligt har noget at gøre med selve træningen siden min trænings partner heller ikke øger i vægt længere (han har aldrig øget ret hurtigt, så det er ikke nødvendigvis derfor).
Så hvad skal jeg gøre? Jeg har overvejet nogle forskellige ting som jeg rigtig gerne vil have i kommentere på eller tilføjer noget andet jeg kunne gøre

- Holde en uges pause
- Stop med at bruge amplifier fra bodylab
- Skifte fra 2 split til 4 split program (træner 4 dage om ugen(mandag, tirsdag, torsdag og fredag)
På forhånd mange tak for hjælpen