Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

hvordan ved man..

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hvordan ved man om sin krop er bygget til og være stor, markeret, osv?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

xkessex skrev:hvordan ved man om sin krop er bygget til og være stor, markeret, osv?

Hård træning, fornuftig kost og rigeligt med søvn - giv det nogle år og se hvordan det arter sig :wink: Markering kommer af en blanding af lav fedt % og rigeligt masse.
Sidst rettet af Antaz 16. mar 2010, 17:18, rettet i alt 1 gang.
PM for personlig rådgivning
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

store knogler.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 205.00

ja, men år det tager tid og finde ud af om man er bygget til det?

xkessex skrev:ja, men år det tager tid og finde ud af om man er bygget til det?

Følg antax råd og hvis du en dag vejer 120 kilo med en fedtprocent på 8-10 stykker så vil jeg sige du er bygget til det.
Brugeravatar

Styrkeliste

EKTOMORF

Ektomorfen blir ofte karakteriseret som:
- Hardgainer
- Flad brystet
- Slank
- Smal skuldret
- Tynd muskulatur
- Bruger lang tid på at opbygge muskelmasse

Skelettet er let, leddene er små og og kropsformen ser ofte lang, og tynd ud. Ektomorfen må ofte arbejde vældig hårdt for at opbygge muskelmasse og det er også vanskelig for denne kropstype at blive stor i størrelse.

Træningen til ektomorfen:

Ektomorfen bør bruge tunge basisøvelser for at opnå mest mulig muskelmasse. Det bør være korte øvelser og ektomorfen bør også sørge for at der bliver nok hvile mellem hver tæningsdag. Et 3-split træningsprogram anbefales, eks: mandag, onsdag, fredag passer vældig fint til en ektomorf.

Kostplanen til ektomorfen:

Her er det vigtigt at SPISE og atter SPISE!! Ektomorfen må indtage mange kalorier fordi den som oftest har høj forbrænding. Appetitten er ofte ikke så stor, så weight gainere / vægtforøger tilskud er at anbefale. Når det gælder kardio træning (konditions), så bør dette være begrænset til et minimum, således at alle kalorierne bliver brugt til at bygge muskelmasse.

Nogle kendte ektomorfer: Brad Pitt og Edward Norton.

ENDOMORF

Endomorfen blir ofte karakterisert som:
- Rund fysik
- Vægt tab er vanskelig
- Opbygge muskelmasse er let
- Brede hofter
- Rund ansigtsform

Endomorfen har som oftest små fødder og hænder. Hofterne er brede og formen er "pæreformet" Ofte er lår og overarme veludviklede i forhold til resten af kroppen. Endomorfen har vældig let ved at opbygge muskler, men slider mere med at holde en lav fedtprocent, således at kroppen ofte ser stor og bulked ud.

Træningen til endomorfen:

Sædvanligvis har endomorfen ikke nogle problemer med at opbygge muskler, så vægt træningen bør bestå af basisøvelser og nogle isolations øvelser. Endomorfen egner sig bedst til en 2-1-2 split, hvor kroppen f.eks. trænes mandag, tirsdag, torsdag og fredag. På grund af at fedtlagring er et problem bør endomorfen sørge for at den ligger et par øvelser ind med kardio træning. 30-45 minutter, 3-4 ganger om ugen er en passende mængde for endomorfen.

Kostplanen til endomorfen:

Endomorfen bør spise lidt fedt, middel med kulhydrater og højt med proteiner. Højt på proteiner vil hjælpe endomorfen med at holde en høj forbrænding. Den bør ligge moderat på kalorierne og sørge for at den ikke går alt for meget op i vægt.

Nogle kendte entomorfer: John Goodman og Jack Black

MESOMORF

Mesomorfen blir ofte karakteriseret som:
- Atletisk
- Hård kropstype
- Veludviklede muskler
- Tyk hud
- Markeret ansigtsform
- opbygger muskler let
- har nemmere ved at blive fed end ektomorfen

Mesomorfen har tykke led og en muskuløs og defineret krop. Ansigtsformen er markeret og arme og ben er veludviklede. Mesomorfen er ofte også formet som et V, hvor skuldrene er brede og midtsektionen og hofterne er smalle.

Træningen til mesomorfen:

Mesomorfen har veldig let ved at opbygge muskler, så her bør der inkluderes mange basisøvelser og vældig tung træning. Øvelserne bør være korte og intensive og pauserne i mellem sættene bør være vældig korte. Mesomorfen vil også have optimalt med en 2-1-2 split.

Kostplanen til mesomorfen:

Mesomorfen bør ligge moderat til højt på kalorierne. Kardio kan lægges til efter behov og mesomorfen bør også som endomorfen fokusere meget på proteiner og kulhydrater i sin kost.

Kendte mesomorfer: Bruce Willis, Sylvester Stallone og de fleste Mr.Olympia deltagere.

Kombination af kropstyper:

Vældig ofte er folk en blanding af de forskellige kropstyper, men der findes folk som er rene mesomorfer, endomorfer eller ektomorfer, med ingen eller vældig få træk fra de andre kropstyper. Man kan f.eks. være en endo mesomorf hvor man hovedsagelig er en mesomorf, men har træk fra endomorfen som rundansigtsform eller at man nemt tilægger sig meget kropsfedt.

Nu er det bare at analysere dig selv og finde ud af hvilken kropstype du er.
Lykke til!
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (1)

pullupman skrev:Kendte mesomorfer: Bruce Willis, Sylvester Stallone og de fleste Mr.Olympia deltagere.

Jeg lollede over det der.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Hvor meget skal man lægge i ovenstående?

Edit: Ikke Legend der loller men alt det med kropstyper?
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyngbeck skrev:Hvor meget skal man lægge i ovenstående?

Ligner en generalisering i mine øjne, som jeg intet ville lægge i. Lær din krop at kende istedet for at kendetegne den ved andres udtalelser.
Sidst rettet af Antaz 16. mar 2010, 17:35, rettet i alt 1 gang.
PM for personlig rådgivning
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Dødløft: 180.00

Delvist enig - kan vil bruges som en slags indikator :hihi:
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (1)

Man skal lægge virkelig meget i at jeg loller og ikke så meget i det med kropstyper. Det kan nemt gå hen og blive en dum undskyldning (tænk på "jeg har et hurtigt stofskifte"-drengene). I bund og grund er principperne de samme, og det er de færreste der er rendyrket endo- ekto- eller mesomorf når det kommer til stykket.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:

Man skal lægge virkelig meget i at jeg loller og ikke så meget i det med kropstyper. Det kan nemt gå hen og blive en dum undskyldning (tænk på "jeg har et hurtigt stofskifte"-drengene). I bund og grund er principperne de samme, og det er de færreste der er rendyrket endo- ekto- eller mesomorf når det kommer til stykket.

Det håbede jeg inderst inde på svaret ville være :) nu jeg glad igen ligesom rasmus seebach den herlige knægt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du kan først finde ud af hvor godt/stort dit potentiale rent faktisk er, når du faktisk har gjordt alt hvad du overhovedet kan for at nå så langt som overhovedet muligt i så lang tid det vil tage.

Dante "DoggCrapp" fra DoggCrapp træning, samme person:
Billede

Billede
Nubretpumper
Brugeravatar

Krops behåring osv. kunne vel også sige en lille indikator på test niveautet? Correct me if wrong.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Legend skrev:
pullupman skrev:Kendte mesomorfer: Bruce Willis, Sylvester Stallone og de fleste Mr.Olympia deltagere.

Jeg lollede over det der.

Tjum, det er vel meget rammende.. Paul Dillet er en klar ektomorph.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Bone-14 skrev:Krops behåring osv. kunne vel også sige en lille indikator på test niveautet? Correct me if wrong.

Ja muligvis, men test niveautet er ikke nødvendigvis ensbetydende med stort genetisk potentiale.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Bone-14 skrev:Krops behåring osv. kunne vel også sige en lille indikator på test niveautet? Correct me if wrong.

På ingen måde..

Jeg har personligt ikke så meget behåring, og kan stort set ikke gro noget der ligner et skæg. Alligevel ligger mit testosteron niveau i den høje ende.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:

På ingen måde..

Jeg har personligt ikke så meget behåring, og kan stort set ikke gro noget der ligner et skæg. Alligevel ligger mit testosteron niveau i den høje ende.

True. En af mine venner er one hairy monky-boy, og tillige en basstemme fra den dybeste kælder - men han skal virkelig, virkelig slås med vægtene for at kyle muskler på.

Det er vel derfor der skelnes mellem androgen og anabolsk.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Så vidt jeg ved kan hår vækst også godt have en indikation for at man skulle være en muscle gainer. Men det kommer and på hvor hår væksten er henne. F.eks. kender jeg flere som har mange og meget lange hår på armene og skinnebenene og er rad magre og bestemt ikke dem som gainer lettest.
Men kender også nogen som er nogen store brød og de har ofte lidt tendens til hår på ryggen, brystet, maven og lårene. Men det er også nogen af de steder som er et tegn på høj produktion af testosteron.
Så jeg mener at det har en vis indikation. Men som sagt er der mange som ikke har voldsom hårvækst, men stadig et højt niveau af testosteron, inklusiv mig selv :wink: .
Nationen trives aldrig bedre end når goderne, går hurtigt fra hånd til hånd. - Karl Marx
Brugeravatar

Geografisk sted: Hadsten

SandyFrink guldkorn

SandyFrink skrev:Du burde have holdt dit indlæg ved "hvor stor man er" og "hvor hurtigt man vokser". Testproduktion som indikator for genetisk potentiale ,sådan som det ofte fremhæves, kan nemt være misvisende, for det første fordi de faktorer du nævner kun er indikatorer, for det andet fordi det ikke vides hvor ansvarlig testosteron er for træningsresultater. Hvis testosteron var den store faktor som nogen folk tror kunne alle supplere deres endogene produktion til hvordan andre ligger og derved være "lige". Som Incognitoez, der vel er en af de få der ikke er total idiot når det kommer til dette emne, glædeligt vil underholde om er lever og nyrefunktion, hæmoglobin, kortisol, insulin, sukker hæmoglobin, blod lipider, fastende insulin, sex hormon bindende globuliner, hGH niveau & respons, IGF, IGFBP3, IL-15, dihydrotestosteron, følsomed for testosteron. Og det er kun endokrinologien. Om end testosteron jo har en ret væsentlig betydning er der en hobby-farmaceutisk/broscientific tendens tl at fokusere næsten alene på dette.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

nu er der ikke en linær sammenhæng mellem hårproduktion og testniveauer, selv folk der injicere sig selv med 3 gram test om ugen kan både være hårløse og de rene aber. Hårvækst er genetisk, om end man kan fremskyde hårtab, såfremt man er disponeret for dette.

alt dette er for så vidt også ligemeget, da det er fuldstændigt hypotetisk at du, ligesom stort set enhver anden, aldrig nogensinde når deres naturlige max.

boogieman> hold dit broscience for digselv.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Det kan godt være du skriver at det er genetisk bestemt. Det er det også!
Men derfor kan behåring stadig godt være en indikator for testosteron. Det er nu en gang sådan at vi i dag får mindre og mindre behåring, og derfor er det langt sværer at sige om det har spillet en rolle.
Men når du nu ønsker genetik og videnskab kan vi jo se ud i naturen hvor blandandet gorilla alfahanner har/får kraftig ryg behåring og er de stærkeste også. Husk videnskaben har uendelig mange huller og ved utrolig lidt og har utrolig meget teori.

Det er vel også derfor at dette er et forum, hvor man debater og fortæller om erfaringer, holdninger og udgangspunkter. Så har det lidt sådan at jeg ville ønske at folk skrev hvad de mente, ligesom du så fint gør og undlader at stikke til det andre skriver. Hvad skal man lige bruge det til Moody :-k
Men helt sikkert et spændende emne du tager fat i med folk som krudter den.
Nationen trives aldrig bedre end når goderne, går hurtigt fra hånd til hånd. - Karl Marx
Brugeravatar

syntes igen det er nogle noget vage argumenter for en linær sammenhæng mellem hårvækst og genetisk potentiale.

først og fremmest er der som sagt en sammenhæng mellem test. niveauer og hårvækst, men sammenhængen er ikke linær, da hårvækst er voldsomt genetisk præget, som så vidt jeg ved er grundet ens genetiske ekspression af det 5-alfa reduktase, som er et enzym i dit androgene stofskifte, som ændrer testosteronens sammensætning. Jeg er dog på dybt vand her.

Det er sikkert alt i alt ikke så afgørende, da hvis der endelig var en linær sammenhæng mellem hårvækst og test niveau, så ville sidstnævnte være blot en faktor i det store billede.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Spændende Moody. Lyder som om du ved en del om den slags. Det kunne være rigtig spændende at læse noget mere om.. hmm.. :-k

Jeg tænker bare visuelt og ud fra hvad jeg selv har oplevet. Har aldrig oplevet en med meget hår på ryggen og generelt stor hårvækst uden at han også havde stort potentiale og/eller i forvejen en god stor muskelmasse. :wink: Synes også at have læst noget om det en gang. Men hvor henne aner jeg ikke lige på stående fod. Derudover tænker jeg også lidt i tidligere homo raser som også har haft den tendens til hårvækst... hmm... Men på den anden side suger man jo ikke ligefrem energi gennem sin hårvækst og ind i ens muskler :´) , så en direkte sammenhæng mellem hvorfor det skulle være sådan er også svær at give. :lol:
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster