Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Hvornår laver man Dropsets?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

I flere eksisterende programmer er der inkluderet dropsets i nogle af øvelserne. Hvad er det der bestemmer i hvilke øvelser og evt hvornår det er godt at lave dropsets?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så vidt som jeg har forstået kan du køre det i alle øvelser, da det bare er en måde at udmatte musklen ekstra meget på.
Mange bruger teknikken hvor man f.eks. kører 10 sæt x 10 gentagelser, og derved virkeligt opnår en stor volume og udmattelsesgrad.

Jeg jeg tror dog at det kan være meget hårdt hvis du kører det i store basis øvelser som squat, dødløft og bænkpres.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Ofte er der ingen dybere mening med det fra forfatterens side, men i ren praksis er det et midlertidig værktøj man kan bruge som led i sin progression(meget høj densitet og udmattelsesgrad).
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Ferus skrev:I flere eksisterende programmer er der inkluderet dropsets i nogle af øvelserne. Hvad er det der bestemmer i hvilke øvelser og evt hvornår det er godt at lave dropsets?

Det er en teknik man kan anvende til at øge intensiteten. Drop set kaldes også descending set, eller pyramide(som kan være op eller ned, alt efter om man stripper vægt, eller øger).
Kan anvendes i alle øvelser, men bør anvendes i de sidste set, hvor du ønsker at brænde de sidste muskel fibre af. At bruge teknikken i 10 set, som en anden herinde foreslog er hul i hovedet, og vil ikke føre til andet en højest overtræning.
Når musklen er stimileret maks, vil yderligere stimulering ikke batte.

Ved nogle øvelser eks barbell curls, kan det være fedt at ens træningsmakker stripper lidt vægt af stangen, hvorefter man kører lidt flere reps, strippe lidt mere af.
AND HOW!!!!

Geografisk sted: esbjerg

Det er en teknik man kan anvende til at øge intensiteten. Drop set kaldes også descending set, eller pyramide(som kan være op eller ned, alt efter om man stripper vægt, eller øger).
Kan anvendes i alle øvelser, men bør anvendes i de sidste set, hvor du ønsker at brænde de sidste muskel fibre af. At bruge teknikken i 10 set, som en anden herinde foreslog er hul i hovedet, og vil ikke føre til andet en højest overtræning.

Ved nogle øvelser eks barbell curls, kan det være fedt at ens træningsmakker stripper lidt vægt af stangen, hvorefter man kører lidt flere reps, strippe lidt mere af.

Præcis, ellers som en bodybuilder sagde til mig ang det der. kør 3 sæt indtil du rammer fauiler og så hiver du lidt mindre af ..
Brugeravatar

Geografisk sted: hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

Kostplan: Vis kostplan

Failure [-X
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

chribbe skrev:
Ferus skrev:I flere eksisterende programmer er der inkluderet dropsets i nogle af øvelserne. Hvad er det der bestemmer i hvilke øvelser og evt hvornår det er godt at lave dropsets?

det fører da overhovedet ikke til overtræning..
Kig du i artiklerne der er der et program * the power of dropsets' , jeg selv har fulgt til punkt og prikke i 8 uger og det gav særdeles godt for mig som både styrke som masse mæssigt.

Geografisk sted: aalborg

J-S-O skrev:Failure [-X

...er ganske fint, brugt rigtigt.
Brugeravatar

chribbe > Da jeg skrev alle øvelser mente jeg selvfølgelig ikke at han skulle køre dropset i samtlige øvelser i et trænings pas, men at han selv kunne bestemme hvilken øvelse han gjorde det i. Så jo det ville være pænt hul i hovedet at køre det i alle øvelser... Så tror jeg man ville gå grædende hjem og have meget ondt i kroppen, hehe :mrgreen:

Jeg synes også selv det virker bedst at køre drop-set som den sidste øvelse...
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

zjadoe skrev:chribbe > Da jeg skrev alle øvelser mente jeg selvfølgelig ikke at han skulle køre dropset i samtlige øvelser i et trænings pas, men at han selv kunne bestemme hvilken øvelse han gjorde det i. Så jo det ville være pænt hul i hovedet at køre det i alle øvelser... Så tror jeg man ville gå grædende hjem og have meget ondt i kroppen, hehe :mrgreen:

hvorfor er det hul i hovedet?

som jeg skrev længere oppe kig den artikel omkring dropsets..
det er overhovedet ikke hul i hovedet hvis du bruger det ordentlig..
skal siges det er skide hårdt men absolut ikk hul i hovedet.

Geografisk sted: aalborg

Jokeren16 skrev:
zjadoe skrev:chribbe > Da jeg skrev alle øvelser mente jeg selvfølgelig ikke at han skulle køre dropset i samtlige øvelser i et trænings pas, men at han selv kunne bestemme hvilken øvelse han gjorde det i. Så jo det ville være pænt hul i hovedet at køre det i alle øvelser... Så tror jeg man ville gå grædende hjem og have meget ondt i kroppen, hehe :mrgreen:

hvorfor er det hul i hovedet?

som jeg skrev længere oppe kig den artikel omkring dropsets..
det er overhovedet ikke hul i hovedet hvis du bruger det ordentlig..
skal siges det er skide hårdt men absolut ikk hul i hovedet.

Det er hul i hovedet fordi det ikke bidrager til yderligere vækst. Man vil i forvejen være katabolsk efter et hårdt træningspas, mere, hvis man benytter dropsets, partials, forced reps eller anden teknik.
Man har stimuleret musklen maks, og nu skal man så spise, sove og de andre ting der gør at man restituerer og musklen vokser sig større/stærkere.

Hvis man kigger på Den high intensitets træning Yates gennemgik, var der tale om få set, og typisk forced reps eller dropsets til sidst, og typisk kun 1-2 set. Det samme med Mike Mentzer, Skip la Cour. POF træningsrutiner og X-rep rutiner ligeledes.

Ser hver dag jeg træner nogle 16-19 årige knægte der træner til failure, bruger en træningspartner til at gå beyond failure(forced reps og dropsets), og fortsætter med at træne en times tid efter de burde have brændt musklerne af.Som du selv skriver så er det hårdt!.
Jeg selv bruger x-reps, og partials. Typisk 3 øvelser af 3 set pr kropsdel(5 øvelser for ryg, 5 øvelser for ben). 3 dage om ugen træner jeg ca 55-75 min, og tager af og til en uge fri, og jeg har lige gainet 7kg masse(mens jeg har tabt kropsfedt), på ca 4 mdr.Clean vel at mærke
AND HOW!!!!

Vi har fået en rigtig bodyboulder til siden :)

Herinde vægtes argumenter som "det gjorde Yates også" ikke særlig højt man med et så omfattende misbrug af steroider, virkelig skal gøre noget fundamentalt galt i sin træning, for ikke at blive et monster.

Det med at man ik kan bruge det fordi man har "stimuleret muskelen til max" er selvfølgelig noget pladder badder

Tjek out artikelarkivet

eus skrev:Vi har fået en rigtig bodyboulder til siden :)

Herinde vægtes argumenter som "det gjorde Yates også" ikke særlig højt man med et så omfattende misbrug af steroider, virkelig skal gøre noget fundamentalt galt i sin træning, for ikke at blive et monster.

Det med at man ik kan bruge det fordi man har "stimuleret muskelen til max" er selvfølgelig noget pladder badder

Tjek out artikelarkivet

Hej Eus.
Bodybuilder, ja måske. Hvis du tænker på et monster der barberer alt kropshår af og smører sig ind i babyolie, når man ikke er i tannings salongen, så nej, så er jeg ikke bodybuilder. Men hvis du mener en stor gut der elsker at smide tunge jern ting rundt, og mærke kroppen gro og blive stærkere, jamen så ja da.
Nej men jeg prøvede bare at drage en parallel til øvrige intensive teknikker, det behov der er for restitution mm. At Yates har ligget med et 1/2 " drop og suget steroider til sig hver aften er der vel ingen tvivl om, hehe, ændrer ikke ved sagen. Han er bare den jeg lige kunne komme i tanke om, da jeg tænkte på dropset og forced reps. Cutler og Coleman og de øvrige steroidekvæg bruger også disse teknikker.Og ja du har ret det må være nemmere med steroider, men også phoney.Jeg antager at langt langt de fleste herinde er drugfree.

Hvad angår "Stimuleret musklen til max", så er vi vel enige om at træningen nedbryder musklen, dræner den for clycogen og hapser noget af aminosyrerne til energi(for ikke at nævne fibersplitting). Kroppen returnere ved at udskille hormoner, der kan genopbygge musklen, og gerne lidt større/stærkere end før, forudsat der er vand/protein og kulhydrat til stede i den rigtige form.
Har du først trænet så intensivt at dette vil ske, er der ingen grund til at træne mere, slet ikke at anvende dropset eller andet i mange set herefter. Derfor sagde jeg det var hul i hovedet, ikke for at provokere nogen.

At du slutter af med at skriver noget med "pladder badder", er det så et argument, eller en påstand, for du skriver ikke hvorfor det er "pladder badder".

Enough Said - lets train
AND HOW!!!!

Det er så sjovt at følge de her tråde :D

Der er så mange meninger, "videnskabelige" undersøgelser og myter.

Sjovt, at alle kan blive ved med at diskutere det emne.
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro

Træner her: FLEXfitness
FitnessDK Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 167.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (15)

Nogen reagerer fint på det, andre ikke! Kommer meget an på konteksten det hele ses ud fra.

KEnder en eller to der har kunne drage nytte af dropset træning i perioder, hvad biceps angår.. Kender også folk der bare har fået sløve arme :lol:

Handler i bund og grund om, hvordan man bruger det

chribbe skrev:

Tjek out artikelarkivet

Hej Eus.
Bodybuilder, ja måske. Hvis du tænker på et monster der barberer alt kropshår af og smører sig ind i babyolie, når man ikke er i tannings salongen, så nej, så er jeg ikke bodybuilder. Men hvis du mener en stor gut der elsker at smide tunge jern ting rundt, og mærke kroppen gro og blive stærkere, jamen så ja da.
Nej men jeg prøvede bare at drage en parallel til øvrige intensive teknikker, det behov der er for restitution mm. At Yates har ligget med et 1/2 " drop og suget steroider til sig hver aften er der vel ingen tvivl om, hehe, ændrer ikke ved sagen. Han er bare den jeg lige kunne komme i tanke om, da jeg tænkte på dropset og forced reps. Cutler og Coleman og de øvrige steroidekvæg bruger også disse teknikker.Og ja du har ret det må være nemmere med steroider, men også phoney.Jeg antager at langt langt de fleste herinde er drugfree.

Hvad angår "Stimuleret musklen til max", så er vi vel enige om at træningen nedbryder musklen, dræner den for clycogen og hapser noget af aminosyrerne til energi(for ikke at nævne fibersplitting). Kroppen returnere ved at udskille hormoner, der kan genopbygge musklen, og gerne lidt større/stærkere end før, forudsat der er vand/protein og kulhydrat til stede i den rigtige form.
Har du først trænet så intensivt at dette vil ske, er der ingen grund til at træne mere, slet ikke at anvende dropset eller andet i mange set herefter. Derfor sagde jeg det var hul i hovedet, ikke for at provokere nogen.

At du slutter af med at skriver noget med "pladder badder", er det så et argument, eller en påstand, for du skriver ikke hvorfor det er "pladder badder".

Enough Said - lets train

mit indlæg fremstod unødvendigt arrogant, det er jeg ked af. Mente ikke noget negativt ved Bodybuilder, det slog mig bare da du snakkede om HIT og argumenterede med hvad Yates gjorde :)

Argumentet for ikke at bruge forced reps failere og andet HIT inspirede teknikker er som oftest at det stresser nervesystemet unødvenigt i forhold til hvor meget muskelvækst det stimulerer. Og så den oftest dårlige frekvens.

Det med hvornår en muskel er trænet "til max" er vist ikke noget let måleligt begreb :) Og mon ikke dropset kan være med til at komme tættere på "maxer" :)

eus skrev:
chribbe skrev:

Tjek out artikelarkivet

Hej Eus.

Enough Said - lets train

mit indlæg fremstod unødvendigt arrogant, det er jeg ked af. Mente ikke noget negativt ved Bodybuilder, det slog mig bare da du snakkede om HIT og argumenterede med hvad Yates gjorde :)

Argumentet for ikke at bruge forced reps failere og andet HIT inspirede teknikker er som oftest at det stresser nervesystemet unødvenigt i forhold til hvor meget muskelvækst det stimulerer. Og så den oftest dårlige frekvens.

Det med hvornår en muskel er trænet "til max" er vist ikke noget let måleligt begreb :) Og mon ikke dropset kan være med til at komme tættere på "maxer" :)

Helt enig, det er individuelt, og kun noget man selv kan mærke.

Ja det pisse svært ikke at gå lidt fejl af hinnanden herinde, ligesom sms. Jeg siger dig nogen af de ting en mistroisk kone, kan få ud af en sms, det er ikke småting,hehe
AND HOW!!!!

:lol:

sms'er fra nye kvindelige kolleger..... Roden til alt ondt.!!!
også selvom at man faktisk svarer ærligt når spørgsmålet "hvem skriver?" bliver stillet!
Eat Sleep Music
Brugeravatar

Geografisk sted: århus C

Træner her: S.A.T.S Parken

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster