Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ferus skrev:I flere eksisterende programmer er der inkluderet dropsets i nogle af øvelserne. Hvad er det der bestemmer i hvilke øvelser og evt hvornår det er godt at lave dropsets?

Det er en teknik man kan anvende til at øge intensiteten. Drop set kaldes også descending set, eller pyramide(som kan være op eller ned, alt efter om man stripper vægt, eller øger).
Kan anvendes i alle øvelser, men bør anvendes i de sidste set, hvor du ønsker at brænde de sidste muskel fibre af. At bruge teknikken i 10 set, som en anden herinde foreslog er hul i hovedet, og vil ikke føre til andet en højest overtræning.
Når musklen er stimileret maks, vil yderligere stimulering ikke batte.
Ved nogle øvelser eks barbell curls, kan det være fedt at ens træningsmakker stripper lidt vægt af stangen, hvorefter man kører lidt flere reps, strippe lidt mere af.

chribbe skrev:Ferus skrev:I flere eksisterende programmer er der inkluderet dropsets i nogle af øvelserne. Hvad er det der bestemmer i hvilke øvelser og evt hvornår det er godt at lave dropsets?
Det er en teknik man kan anvende til at øge intensiteten. Drop set kaldes også descending set, eller pyramide(som kan være op eller ned, alt efter om man stripper vægt, eller øger).
Kan anvendes i alle øvelser, men bør anvendes i de sidste set, hvor du ønsker at brænde de sidste muskel fibre af. At bruge teknikken i 10 set, som en anden herinde foreslog er hul i hovedet, og vil ikke føre til andet en højest overtræning.
Når musklen er stimileret maks, vil yderligere stimulering ikke batte.
Ved nogle øvelser eks barbell curls, kan det være fedt at ens træningsmakker stripper lidt vægt af stangen, hvorefter man kører lidt flere reps, strippe lidt mere af.

J-S-O skrev:Failure

zjadoe skrev:chribbe > Da jeg skrev alle øvelser mente jeg selvfølgelig ikke at han skulle køre dropset i samtlige øvelser i et trænings pas, men at han selv kunne bestemme hvilken øvelse han gjorde det i. Så jo det ville være pænt hul i hovedet at køre det i alle øvelser... Så tror jeg man ville gå grædende hjem og have meget ondt i kroppen, hehe![]()
Jeg synes også selv det virker bedst at køre drop-set som den sidste øvelse...

Jokeren16 skrev:zjadoe skrev:chribbe > Da jeg skrev alle øvelser mente jeg selvfølgelig ikke at han skulle køre dropset i samtlige øvelser i et trænings pas, men at han selv kunne bestemme hvilken øvelse han gjorde det i. Så jo det ville være pænt hul i hovedet at køre det i alle øvelser... Så tror jeg man ville gå grædende hjem og have meget ondt i kroppen, hehe![]()
Jeg synes også selv det virker bedst at køre drop-set som den sidste øvelse...
hvorfor er det hul i hovedet?
som jeg skrev længere oppe kig den artikel omkring dropsets..
det er overhovedet ikke hul i hovedet hvis du bruger det ordentlig..
skal siges det er skide hårdt men absolut ikk hul i hovedet.

eus skrev:Vi har fået en rigtig bodyboulder til siden![]()
Herinde vægtes argumenter som "det gjorde Yates også" ikke særlig højt man med et så omfattende misbrug af steroider, virkelig skal gøre noget fundamentalt galt i sin træning, for ikke at blive et monster.
Det med at man ik kan bruge det fordi man har "stimuleret muskelen til max" er selvfølgelig noget pladder badder
Tjek out artikelarkivet

chribbe skrev:eus skrev:Vi har fået en rigtig bodyboulder til siden![]()
Herinde vægtes argumenter som "det gjorde Yates også" ikke særlig højt man med et så omfattende misbrug af steroider, virkelig skal gøre noget fundamentalt galt i sin træning, for ikke at blive et monster.
Det med at man ik kan bruge det fordi man har "stimuleret muskelen til max" er selvfølgelig noget pladder badder
Tjek out artikelarkivet
Hej Eus.
Bodybuilder, ja måske. Hvis du tænker på et monster der barberer alt kropshår af og smører sig ind i babyolie, når man ikke er i tannings salongen, så nej, så er jeg ikke bodybuilder. Men hvis du mener en stor gut der elsker at smide tunge jern ting rundt, og mærke kroppen gro og blive stærkere, jamen så ja da.
Nej men jeg prøvede bare at drage en parallel til øvrige intensive teknikker, det behov der er for restitution mm. At Yates har ligget med et 1/2 " drop og suget steroider til sig hver aften er der vel ingen tvivl om, hehe, ændrer ikke ved sagen. Han er bare den jeg lige kunne komme i tanke om, da jeg tænkte på dropset og forced reps. Cutler og Coleman og de øvrige steroidekvæg bruger også disse teknikker.Og ja du har ret det må være nemmere med steroider, men også phoney.Jeg antager at langt langt de fleste herinde er drugfree.
Hvad angår "Stimuleret musklen til max", så er vi vel enige om at træningen nedbryder musklen, dræner den for clycogen og hapser noget af aminosyrerne til energi(for ikke at nævne fibersplitting). Kroppen returnere ved at udskille hormoner, der kan genopbygge musklen, og gerne lidt større/stærkere end før, forudsat der er vand/protein og kulhydrat til stede i den rigtige form.
Har du først trænet så intensivt at dette vil ske, er der ingen grund til at træne mere, slet ikke at anvende dropset eller andet i mange set herefter. Derfor sagde jeg det var hul i hovedet, ikke for at provokere nogen.
At du slutter af med at skriver noget med "pladder badder", er det så et argument, eller en påstand, for du skriver ikke hvorfor det er "pladder badder".
Enough Said - lets train

eus skrev:chribbe skrev:eus skrev:Vi har fået en rigtig bodyboulder til siden![]()
Tjek out artikelarkivet
Hej Eus.
Bodybuilder, ja måske. Hvis du tænker på et monster der barberer alt kropshår af og smører sig ind i babyolie, når man ikke er i tannings salongen, så nej, så er jeg ikke bodybuilder. Men hvis du mener en stor gut der elsker at smide tunge jern ting rundt, og mærke kroppen gro og blive stærkere, jamen så ja da.
Nej men jeg prøvede bare at drage en parallel til øvrige intensive teknikker, det behov der er for restitution mm. At Yates har ligget med et 1/2 " drop og suget steroider til sig hver aften er der vel ingen tvivl om, hehe, ændrer ikke ved sagen. Han er bare den jeg lige kunne komme i tanke om, da jeg tænkte på dropset og forced reps. Cutler og Coleman og de øvrige steroidekvæg bruger også disse teknikker.Og ja du har ret det må være nemmere med steroider, men også phoney.Jeg antager at langt langt de fleste herinde er drugfree.
Hvad angår "Stimuleret musklen til max", så er vi vel enige om at træningen nedbryder musklen, dræner den for clycogen og hapser noget af aminosyrerne til energi(for ikke at nævne fibersplitting). Kroppen returnere ved at udskille hormoner, der kan genopbygge musklen, og gerne lidt større/stærkere end før, forudsat der er vand/protein og kulhydrat til stede i den rigtige form.
Har du først trænet så intensivt at dette vil ske, er der ingen grund til at træne mere, slet ikke at anvende dropset eller andet i mange set herefter. Derfor sagde jeg det var hul i hovedet, ikke for at provokere nogen.
At du slutter af med at skriver noget med "pladder badder", er det så et argument, eller en påstand, for du skriver ikke hvorfor det er "pladder badder".
Enough Said - lets train
mit indlæg fremstod unødvendigt arrogant, det er jeg ked af. Mente ikke noget negativt ved Bodybuilder, det slog mig bare da du snakkede om HIT og argumenterede med hvad Yates gjorde![]()
Argumentet for ikke at bruge forced reps failere og andet HIT inspirede teknikker er som oftest at det stresser nervesystemet unødvenigt i forhold til hvor meget muskelvækst det stimulerer. Og så den oftest dårlige frekvens.
Det med hvornår en muskel er trænet "til max" er vist ikke noget let måleligt begrebOg mon ikke dropset kan være med til at komme tættere på "maxer"

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster