Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Ideer til kosten???

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej jeg har skrottet mejeriprodukterne i min kostplan, da jeg ikke kan tåle dem, så nu mangler jeg omtrent 1200 kalorier, for at nå de 3700-3800...Det var faktisk bare mælk! Har i nogle ideer til noget jeg kan tilføje til min diet, der ikke er mejeriprodukt eller af nødder? Det skal helst kunne tages i forbindelse med et alm. måltid eller som et mellemmåltid, da jeg allerede får 6 måltider om dagen, så der er ikke rigtigt mere tid...Proteinbarer, nødder og pulver er udelukket, kan ikke tåle det...Ufatteligt svært at finde på noget syntes jeg, men det ville være super fedt med lidt inspiration :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Den liste du efterspørger er jo næsten uendelig lang.

Det ville være noget nemmere hvis du satte din kost op. Det ville give dig nogle flere specifikke bud.

Generelt er brune ris, majs, kartofler og grov pasta altid brugbare, hvis der mangler kcal i dine måltider.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

den er allerede opsat under min kostplan...men den kan i ikke se eller?

Jo det er den, men indrømmet jeg kiggede ikke lige på den.

Umiddelbart kan du jo smide noget proteinpulver ved dine Havregryn samt spise nogle flere gryn. Det vil også give dig nogle flere proteiner i de måltider, hvilket der mangler. Du kan også tilføje noget solsikkeolie eller anden olie til de samme måltider så du får noget mere sund fedt.
Spis nogle flere kartofler til aften.

Det skulle smide dig op omkring det ønskede område.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Jo det er den, men indrømmet jeg kiggede ikke lige på den.

Umiddelbart kan du jo smide noget proteinpulver ved dine Havregryn samt spise nogle flere gryn. Det vil også give dig nogle flere proteiner i de måltider, hvilket der mangler. Du kan også tilføje noget solsikkeolie eller anden olie til de samme måltider så du får noget mere sund fedt.

Sig mig... Læser du ikke mandens posts :lol:

Kunne liquid amino ikke være en mulighed?

Ellers som der bliver foreslået grove carbs.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Noget mere kød i "Måltid (10:00 - 11:59)" ville heller ikke skade..

Hvor meget vejer du ? Du bør gerne ligge på omkring 2 - 2,5g protein pr. kg kropsvægt. Der er masser af kcal at hente der.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

8800 skrev:
Pind skrev:Jo det er den, men indrømmet jeg kiggede ikke lige på den.

Sig mig... Læser du ikke mandens posts :lol:

Kunne liquid amino ikke være en mulighed?

Ellers som der bliver foreslået grove carbs.

Læste godt nok at han ikke ville gøre brug af pulver.. Men han bruger det nu i sit PWO måltid alligevel, hvorfor man så skulle mene at der ikke ville ske noget, i allergi henseende, ved også at supplere med det ved hans gryn.

Det korte og det lange er dog at der ved måltid 1+2+3+7 er alt for lidt protein og der generelt godt kunne komme mere sund fedt på (ca. 20g ville ikke skade).
Ønsker man absolut ikke at gøre brug af pulveret, så må alternativerne være kylling eller andet magert kødpålæg evt. æggehvider.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ville også øge mit proteinindtag, jeg kunne både forestille mig at du dyrker en masse sport foruden din styrketræning, og med basketball som hobby er du nok relativt høj~ en forholdsvis høj vægt.

Æg, tofu, bønner, kylle, peanutbutter kunne være idéer. Eventuelt soya-protein?

hey tak for alle svarene. Grunden til jeg havde whey protein med i kostplanen, er at jeg nok næsten bliver nød til at have det med for resultater, men det bliver så også det eneste mejeriprodukt... Før havde jeg nødder og peanutbutter med for sundt fedt, men har fjernet det, fordi jeg vil undersøge om det er årsagen til mit eksem. Har også fjernet proteinbaren. Men hvordan bruger i solsikkeolien og lignende? Er ikke helt med, hælder i lidt af det på alt slags mad næsten? Jeg faldte over soyamælk, da jeg søgte på mælkealternativer..Kan det anbefales, og er der noget jeg bør vide om det? Umiddelbart lyder det okay syntes jeg...Havregrynen bliver til havregrød fremover :(

Nis skrev:Jeg ville også øge mit proteinindtag, jeg kunne både forestille mig at du dyrker en masse sport foruden din styrketræning, og med basketball som hobby er du nok relativt høj~ en forholdsvis høj vægt.

Æg, tofu, bønner, kylle, peanutbutter kunne være idéer. Eventuelt soya-protein?

som mit proteinindtag er på min kostplan p.t. (hvor jeg mangler 1200 kcal) ligger jeg 10 kcal under 2 g pr. min kropsvægt. Vejer 85 lige nu. Men jeg vil helst ikke have mange flere proteiner med i kostplanen, jeg er simpelthen bange for, at det forudsager en del af alt det akne jeg har.

Jeg kan ikke finde nogle kilder på det, men jeg betvivler at protein generelt skulle forudsagde akne.

Hvor gammel er du? - synes ikke det står nogle steder.

Må man spørge hvor gammel du er?

Mht. pulveret så er det ikke et absolut must at have med for at skabe resultater. Det er blot en nemmere løsning, i mine øjne, at have med sig end som en dåse tun og en banan eller to.

Mht. soya-produkterne, så ville jeg personligt holde mig fra det da der er så mange gråzoner forbundet med det. Det er selvf. et valg man må gøre op med sig selv.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg er 18.

Hvad for nogle gråzoner? Problemet er bare, at jeg tager i skole klokken halv 8 og er hjemme halv 5 igen. Så det er kun madpakken jeg kan medbringe (rugbrød og pålæg og frugt)

Jeg ved godt det har noget med alderen og hormonerne at gøre, men jeg tror altså at store mængder af mejeriprodukter kan have sit faktor dertil også, så der kommer mere ubalance i huden

F eks kunne du skifte Becel ud med normalt smør, videre kunne du godt komme mere olie i din kost uden at det ville gøre skade; raps, oliven eller hvad du nu kan lide. Kom det på lidt salat, eller lav kartofler i ovnen med olie på. Bare som forslag.

Rigtigt nok behøver du ikke mere protein. Mere end 2g/kg BW er der ikke noget der tyder på er nødvenligt - højst sandsynligvis kunne du nøjes med 1,5g...

Mange oplever at de får acne når de begynder at indtage proteinpulver, men højst sandsynligvis skyldes dette at det ofte hænger sammen med at de generelt lægger sin livsstil om, ofte fra en ret dårlig af slagsen. Indtil videre er det ikke noget der tyder på at proteinpulver skulle give acne.

Acne hænger videre sammen med alder, så er du noget i stil med de der 14-20, tror jeg bare det er helt normal teenage acne :wink:
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

aarrhh..hehe du har ikke set min ryg :mrgreen: Det er bare blevet værre efter jeg er begyndt at drikke den ekstra liter mælk efter træning i stedet for en whey shake. Smør er jo et mejeriprodukt [-X

Frederlk skrev:Jeg ved godt det har noget med alderen og hormonerne at gøre, men jeg tror altså at store mængder af mejeriprodukter kan have sit faktor dertil også, så der kommer mere ubalance i huden

Det tror jeg ikke du skal regne med.

Jeg havde selv en del acne da jeg var i din alder. Det fiksede jeg med et visit til lægen. Er det virkeligt slemt, så tror jeg fast på det er samme sted løsnignen skal findes frem for at pine sig selv ved at kaste rundt med en nørklet kostplan hvor du ikke må have mejeriprodukter med.

Mht. madpakken, så kan jeg varmt anbefale at skifte rugbrødet ud med rugfler.
Der er ca. dobbelt så meget protein pr. 100g i dem ifht. rugbrød. Der er mere sundt fedt og nogenlunde den samme mængde kulhydrat i. Der er med andre ord lidt flere kcal at hente her når nu det er det du leder efter.
Yderligere er de noget nemmere at have med at gøre, når de skal med på farten.

Linealba's ide med en salat med grønt, magert kød og lidt olie ud over er også utroligt nemt at have med at gøre når det er noget man skal have med sig.

Ang. olien og grynene, så plejer jeg selv at hælde det i hvis jeg laver havregrød, når jeg gør brug af det. Du kan ikke smage 10 - 15g solsikkeolie i din havregrød på nogen måde og det giver dig masser af sundt fedt.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

tag til lægen?? :-k
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Frederlk skrev:aarrhh..hehe du har ikke set min ryg :mrgreen: Det er bare blevet værre efter jeg er begyndt at drikke den ekstra liter mælk efter træning i stedet for en whey shake. Smør er jo et mejeriprodukt [-X

Nå, så det er en religiøs årsag til at du ikke vil bruge mejeriprodukter? Troede det var allergi, siden du siger at du ikke "kan tåle det"? Der er ikke noget allergent i smør.
Sidst rettet af Die Doktorin 21. feb 2010, 20:56, rettet i alt 1 gang.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

Brugeravatar

Styrkeliste

Frederlk skrev:jeg er 18.

Hvad for nogle gråzoner? Problemet er bare, at jeg tager i skole klokken halv 8 og er hjemme halv 5 igen. Så det er kun madpakken jeg kan medbringe (rugbrød og pålæg og frugt)

Jeg ved godt det har noget med alderen og hormonerne at gøre, men jeg tror altså at store mængder af mejeriprodukter kan have sit faktor dertil også, så der kommer mere ubalance i huden

Store mængeder mælk årsager ikke mere acne, ikke per se - til gengæld kan det have en øgende effekt på dine androgener og derofr i teorien øge din acne. Men mængede acne ændrer sig også under alderen.

Brugeravatar

Styrkeliste

har ikke læst alle indlæg. men jeg synes du kan f.eks. tage den gule becel istedet for den blå. der dobbelt så meget plante fedt i jo.
Du kan lave ris eller pasta i stedet for kartofler.
du kan skifte dit rugbrød ud med noget mere fedtrigt. f.eks i mit er der 6-7 gram pr 100 gram. dit er vel 1,5 gram??
og som en anden nævnte så kunne du indtage mere havregryn. nu ved jeg ikke hvordan havregrød fungere men du kunne jo komme noget rosin og noget i det.

tvivler nu også på proteinpulver osv. giver acne. men går ud fra du har brugt valle? du kunne jo prøve soya og/eller kassein (kassein er også mælkeprodukt hvis du skulle være i tvivl) :)

og kan ikke huske om du har æg i din kostplan men det kunne du også prøve jo. :)

Logbog: Ingen logbog

Tusind tak for alle jeres svar. Tror godt jeg kan bruge dem. Ja, der er både eksem og akne på ryggen, og måske kan jeg have mælkeallergi eller laktose-someting-something..bare derfor jeg så mælken som en ting, der måske nemt kunne afhjælpe mine problemer der

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster