Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Casper H. skrev:et forslag er at klæde i en vestlig mondering og udføre sport på ligefod med andre danske kvinder. indvandre vil vel gerne integreres i vores samfund?
BTW spørgsmålet er egentlig svært at svare på, fordi at udelukker du mænd fra svømmehal etc. er det kønsdiskremation, og imod dansk lovgivning mig bekendt.

X skrev:Nu fandt jeg denne her artikel som er meget god at tage udgangspunkt i og der spiller kvinderne i burka.
http://www.e-pages.dk/dgi/1616150645/44
Så tvivl du bare videre på om jeg er seriøs eller ej

EmnurM skrev:X skrev:Nu fandt jeg denne her artikel som er meget god at tage udgangspunkt i og der spiller kvinderne i burka.
Der er ingen af kvinderne på billedet i artiklen der har burka på ..

X skrev:Casper H. skrev:et forslag er at klæde i en vestlig mondering og udføre sport på ligefod med andre danske kvinder. indvandre vil vel gerne integreres i vores samfund?
BTW spørgsmålet er egentlig svært at svare på, fordi at udelukker du mænd fra svømmehal etc. er det kønsdiskremation, og imod dansk lovgivning mig bekendt.
I Skanderborg har de faktisk lige lavet en plan hvor de lukker svømmehallen for alle undtagen muslimske kvinder og det har de da fået lov til.

X skrev:EmnurM skrev:X skrev:Nu fandt jeg denne her artikel som er meget god at tage udgangspunkt i og der spiller kvinderne i burka.
Der er ingen af kvinderne på billedet i artiklen der har burka på ..
Hmm, jeg troede egenligt det var en burka hende i den røde havde på og at en niqab er dem hvor de er helt tildækket og man kun kan se øjnene.

X skrev:Casper H. skrev:et forslag er at klæde i en vestlig mondering og udføre sport på ligefod med andre danske kvinder. indvandre vil vel gerne integreres i vores samfund?
I Skanderborg har de faktisk lige lavet en plan hvor de lukker svømmehallen for alle undtagen muslimske kvinder og det har de da fået lov til.

-Trenbolone- skrev:X skrev:Casper H. skrev:et forslag er at klæde i en vestlig mondering og udføre sport på ligefod med andre danske kvinder. indvandre vil vel gerne integreres i vores samfund?
Har Danmark bare mistet hele vores værdi grundlag, er sku godt nok flov over det her land efter hånden.
Skal vi så også til at have et fortorv kun til muslimske kvinder ? Evt en vognbane på motorvejen kun til muslimer. en anden til budister og så kan ateisterne tage nødsporet ?
Syntes det er pænt frækt af den svømmehal.

X skrev:Ja, det er jo noget af en diskussion at tage op, men jeg kan da godt følge dig. På den anden side er det jo også vigtig at disse kvinder kommer ud og rører sig. Nu ved jeg ikke om danske kvinder også må svømme i hallen i Skanderborg, men det kunne man da håbe så de på den måde blev blandet sammen med danske.
Hvis man lige bruger 5 min. på at læse den artikel jeg har linket til, så synes jeg faktisk det er et rigtig godt tiltag og der burde laves flere af disse. Det lader til at være rigtig godt for alle parter, også for de danske kommuner og Staten for den sags skyld.

Bundesball skrev:-Trenbolone- skrev:X skrev:Casper H. skrev:et forslag er at klæde i en vestlig mondering og udføre sport på ligefod med andre danske kvinder. indvandre vil vel gerne integreres i vores samfund?
Har Danmark bare mistet hele vores værdi grundlag, er sku godt nok flov over det her land efter hånden.
Skal vi så også til at have et fortorv kun til muslimske kvinder ? Evt en vognbane på motorvejen kun til muslimer. en anden til budister og så kan ateisterne tage nødsporet ?
Hahahaha... Der er altid en eller anden tosse der skal lege frihedskæmper. Hvad har du så ondt i røven over? Who cares om de lukker af for muslimske kvinder i en time eller to tirsdag formiddag, det kan da kun gavne integration og mangfoldighed/forståelse.

Lentz skrev:Muslimske kvinder skal følge dansk lovgivning og danske normer.
Hvis de vil lave sport, så kan de gøre det på ligefod med danske kvinder eller lade være, eller oprette et privat sted som på ingen måde går ud over resten af den danske befolkning.
Derudover når vi talker burkaer, (alt hvad der dækker hovedet så kun øjnene kan ses) bør afskaffes..
Når de går rundt så tildækket skal de acceptere hvis en bank ikke vil have hende end, en bus ikke vil have hende ind, et center, en tog station, OSV.
Hvis de vil integreres så gør det ordentligt istedet for at forlang at danmark tilpasser sig dem.
Jeg vader heller ikke ind i Bundesball hjem, og siger jeg vil have hans seng, køleskab og mad men at han skal betale for det.
NEJ, jeg tilpasser mig hans hus normer.
Jeg ved ikke engang hvor jeg skal begynde, hvorfor jeg vælger blot ikke at deltage i debatten angående den groteske sammenligning.
Casper H. skrev:Bundesball skrev:-Trenbolone- skrev:X skrev:Casper H. skrev:et forslag er at klæde i en vestlig mondering og udføre sport på ligefod med andre danske kvinder. indvandre vil vel gerne integreres i vores samfund?
Hahahaha... Der er altid en eller anden tosse der skal lege frihedskæmper. Hvad har du så ondt i røven over? Who cares om de lukker af for muslimske kvinder i en time eller to tirsdag formiddag, det kan da kun gavne integration og mangfoldighed/forståelse.
Så VI skal integreres i det (ny)danske samfund? Fy for satan! Danske kvinder har da altid kunne gå i almindelig svømmeland, indenfor normale åbningstider. Så hvis de ikke vil integreres er der ikke andet for end "skik følge, land fly".
EDIT: btw gavner det IKKE integration ved at lave apartheid mod danske mænd og evt. kvinder.

yikluhj skrev:At dele indvandrede muslimer og danskere op, så den ene gruppe ikke må være i samme rum som den anden gruppe på samme tid, kan i hvert fald aldrig gavne integrationen. Det eneste, man får ud af det, er at danskere og muslimer fortsat vil leve i parallelsamfund.
Hvad så med de danskere, der plejer at svømme tirsdag formiddag? De vil så blive stoppet i døren næste gang pga. deres danske beklædning/udseende, og nægtet adgang, da arrangementet jo kun er for de muslimske kvinder. Jeg er dybt forarget over denne forskelsbehandling.

Bundesball skrev:Lentz skrev:Muslimske kvinder skal følge dansk lovgivning og danske normer.
Hvis de vil lave sport, så kan de gøre det på ligefod med danske kvinder eller lade være, eller oprette et privat sted som på ingen måde går ud over resten af den danske befolkning.
Derudover når vi talker burkaer, (alt hvad der dækker hovedet så kun øjnene kan ses) bør afskaffes..
Når de går rundt så tildækket skal de acceptere hvis en bank ikke vil have hende end, en bus ikke vil have hende ind, et center, en tog station, OSV.
Hvis de vil integreres så gør det ordentligt istedet for at forlang at danmark tilpasser sig dem.
Jeg vader heller ikke ind i Bundesball hjem, og siger jeg vil have hans seng, køleskab og mad men at han skal betale for det.
Jeg er målløsJeg ved ikke engang hvor jeg skal begynde, hvorfor jeg vælger blot ikke at deltage i debatten angående den groteske sammenligning.
Men her er måske en interessant artikel fra dagens avis:
http://politiken.dk/indland/ECE1358953/ ... -i-aarhus/

yikluhj skrev:At dele indvandrede muslimer og danskere op, så den ene gruppe ikke må være i samme rum som den anden gruppe på samme tid, kan i hvert fald aldrig gavne integrationen. Det eneste, man får ud af det, er at danskere og muslimer fortsat vil leve i parallelsamfund.
Hvad så med de danskere, der plejer at svømme tirsdag formiddag? De vil så blive stoppet i døren næste gang pga. deres danske beklædning/udseende, og nægtet adgang, da arrangementet jo kun er for de muslimske kvinder. Jeg er dybt forarget over denne forskelsbehandling.

Lentz skrev:Bundesball skrev:Lentz skrev:Muslimske kvinder skal følge dansk lovgivning og danske normer.
Jeg er målløsJeg ved ikke engang hvor jeg skal begynde, hvorfor jeg vælger blot ikke at deltage i debatten angående den groteske sammenligning.
Hvilke dele af min påstand er grotesk?
At jeg forventer at indvandrer (af alle slags) skal tilpasse sig danmark og ikke omvendt, alle skal kunne være her sandt. Men det betyder ikke vi skal gå hen og lave lovændringer visa versa grunden dem?
Angående burka er min holdning sådan grundet det er af sikkerhedsmæssige årsager bør kunne se offentlige personers fulde ansigt.

Bundesball skrev:yikluhj skrev:At dele indvandrede muslimer og danskere op, så den ene gruppe ikke må være i samme rum som den anden gruppe på samme tid, kan i hvert fald aldrig gavne integrationen. Det eneste, man får ud af det, er at danskere og muslimer fortsat vil leve i parallelsamfund.
Det er så netop her du tager så grueligt fejl.
Ved at gøre denne slags tiltag, tilkendegiver man også at der skal være plads til alle, og forhåbenligt kan det få disse kvinder til at føle sig en smule mere velkommen, i et samfund som jeg efterhånden synes virker en smule mindre gæstfrit. Intigration handler ikke om fysisk at være det samme sted, det handler om at få andre etniske befolkningsgrupper til at føle sig som en del af samfundet, fremfor det modsatte.
Og de danskere kan da blot finde et andet tidspunkt at tage i svømmehallen, og forhåbenligt tænke "sikke et godt tiltag, jeg bader i morgen eller senere i dag".
Du er forarget, tja... det er du vel. Men det er du nok over rigtig meget i det danske samfund.

Bundesball skrev:Lentz skrev:Bundesball skrev:Lentz skrev:Muslimske kvinder skal følge dansk lovgivning og danske normer.
kan jeg ærlig talt ikke se, mindre sammenligning er at de kommer til "vores hjem" som at jeg kommer til "Dit hjem" og tilpasser mig.
jeg taler om hvad nogle indvandre forlanger af den danske regering / kommune / Region.
Lovændring er måske så meget sagt, de tager jeg i mig igen.
Men bl.a. har der været debat for 1års tid siden angående nogle muslimske familier som forlangte at deres børn skulle kunne gå midt i timen noget ligende 8 gange dagligt for at kunne bede.
Eller om det skal være iorden at gå med fuldt påklædt burka (kun øjnene kan ses) offentligt, hvilket jeg er dybt imod. af som skrevet før, sikkerhedsmæssige årsager.
Hvilke dele af min påstand er grotesk?
At jeg forventer at indvandrer (af alle slags) skal tilpasse sig danmark og ikke omvendt, alle skal kunne være her sandt. Men det betyder ikke vi skal gå hen og lave lovændringer visa versa grunden dem?
Angående burka er min holdning sådan grundet det er af sikkerhedsmæssige årsager bør kunne se offentlige personers fulde ansigt.
Hvis du ikke kan se hvilken, og enste, sammenligning du foretager, jeg finder grotesk, så kommer vi ikke meget længere.
Hvilke lovændringer mener du?

Du har ret i alle skal kunne være her, og giver jeg da fuld ud ret i.
MEN hvordan kan det være danmark skal tilpasse sig så meget over for andre kulturer?
Hvorfor er det ikke dem der tilpasser sig? (er der bestemt også nogle der gør, uden tvivl men så er der så dem der ikke gør).
De kommer til vores land, så må de også følge dansk lovgivning og tildels tilpasse sig vores kultur, selvfølgelig skal de have deres religion men hvis de er så troende at de ikke kan dyrke sport med danske kvinder / mænd så måtte de have vandret til et land med deres egen kultur.

X skrev:Hey
Sidder pt. og knokler med en opgave i skolen.
Det er jo et kendt "problem" at muslimske kvinder i burka får for lidt motion. Jeg skal derfor lave en aktivitet som vil passe til muslimer i burka. Det skal være en form for idræt som passer til dem og som de kan og må lave.
Jeg kan sagtens selv finde på en masse sjove forslag, så jeg vil gerne bede om kun seriøse ideer/forslag.
På forhånd tak

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster