Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

WinnMann skrev:Nu læser jeg hverken idræt eller til ingeniør, men hvis du er lige hooked på de to studier vil jeg umiddelbart anbefale ingeniør. Min begrundelse er måske ikke særlig kvalificeret, men jeg vil da vurderer at ingeniør er absolut det fornuftige valg - både med dig in mente men også samfundet. Jeg ser flere fremtidsmuligheder inden for ingeniørfaget end idræt, og uden konkrete tal vil jeg da også mene at jobmulighederne for ingeniører er bedre og mere alsidige end for folk med en kandidat i idræt.
Med det sagt er der dog uden tvivl også brug for idrætstuderende, men jeg har på fornemmelsen at der er for mange idrætsstuderende i forhold til efterspørgslen (selvom din studievejleder måske siger det modsatte). Denne problemstilling findes mig bekendt ikke inden for ingeniørfaget.

bazinga skrev:WinnMann skrev:Nu læser jeg hverken idræt eller til ingeniør, men hvis du er lige hooked på de to studier vil jeg umiddelbart anbefale ingeniør. Min begrundelse er måske ikke særlig kvalificeret, men jeg vil da vurderer at ingeniør er absolut det fornuftige valg - både med dig in mente men også samfundet. Jeg ser flere fremtidsmuligheder inden for ingeniørfaget end idræt, og uden konkrete tal vil jeg da også mene at jobmulighederne for ingeniører er bedre og mere alsidige end for folk med en kandidat i idræt.
Med det sagt er der dog uden tvivl også brug for idrætstuderende, men jeg har på fornemmelsen at der er for mange idrætsstuderende i forhold til efterspørgslen (selvom din studievejleder måske siger det modsatte). Denne problemstilling findes mig bekendt ikke inden for ingeniørfaget.

http://www.uvm.dk/Aktuelt/~/UVM-DK/Content/News/Udd/Videre/2007/Dec/071217-Ingenioerer-ender-som-ledereIngeniører ender som ledere.
For unge med en lederdrøm er det værd at overveje en ingeniøruddannelse. Over 70 procent af de danske virksomheder har i dag ingeniører i deres ledergrupper, og mange efterspørger endnu flere ingeniører som ledere i fremtiden.

TrexMode skrev:Jeg læser idræt, her er et par af de stillinger mine klassekammerater har fået (Jeg går selv underviservejen):
Udviklingskonsulenter for private firmaer (f.eks. ift. at mindske antal sygedage)
Forskerstillinger på universiteter
Udviklingskonsuleter for offentlige institutioner - f.eks. i udviklingen af den ny erhvervsskole ift. folkesundheden inden for det segment
Personlige trænere, både private og igennem fitnesskæder
En enkelt har fået job hos Kompan hvor han er med til at udvikle og designe legepladser osv.
Der er mange muligheder, det lyder plat, men det er næsten kun fantasien der sætter grænser.

SP38370 skrev:TrexMode skrev:Jeg læser idræt, her er et par af de stillinger mine klassekammerater har fået (Jeg går selv underviservejen):
Udviklingskonsulenter for private firmaer (f.eks. ift. at mindske antal sygedage)
Forskerstillinger på universiteter
Udviklingskonsuleter for offentlige institutioner - f.eks. i udviklingen af den ny erhvervsskole ift. folkesundheden inden for det segment
Personlige trænere, både private og igennem fitnesskæder
En enkelt har fået job hos Kompan hvor han er med til at udvikle og designe legepladser osv.
Der er mange muligheder, det lyder plat, men det er næsten kun fantasien der sætter grænser.
Hvor læser du og hvad synes du om uddannelsen?

Pagh skrev:Hej
Dog har jeg svært ved at gennemskure hvilke job muligheder man har som kandidat i idræt, udover lærer hvilket jeg ikke kunne tænke mig.
Kan i hjælpe med at komme med konkrete job eksempler?

det er meget brugbart det i kommer med.
Pagh skrev:Tak til alle der har svaretdet er meget brugbart det i kommer med.
Pt det der taler for ingeniør (Matematik-Teknologi ingeniør) er selvføleglig lønnen samt den lave arbejdsløshed. Desuden er jeg ret skarp i matematik. Det negative er at studiet er ret lille, ca 20-30 personer pr årgang. Er der nogen der har erfaring med at være på en uddannelse med så få studerende? Desuden er jeg også lidt bekymret for at studiet er ret nørdet og kedeligt, og så bliver det 5 lange år.
Idræt er der min interesse ligger, jeg elsker kroppen og hvordan den fungerer. Jeg er desværre bange for at mange af de ting man lærer om kroppen, ikke bliver brugt så meget (eller slet ikke) når man kommer ud på arbejdsmarkedet efter en kandidat i idræt.

Mikael skrev:Så vidt jeg ved bliver en stor del af kandidaterne i idræt underviserere, enten i gym eller folkeskole.
Hvis du er motiveret at penge så er det ingeniørvejen du skal tage.

TrexMode skrev:Mikael skrev:Så vidt jeg ved bliver en stor del af kandidaterne i idræt underviserere, enten i gym eller folkeskole.
Hvis du er motiveret at penge så er det ingeniørvejen du skal tage.
Det er forkert.
Kun cirka en tredjedel af dem der kommer ud af SDU bliver undervisere, og jeg har aldrig hørt om nogen der bliver undervisere i folkeskolen.
Der er ligeledes gode penge at hente igennem idræt, især hvis man går forskervejen.

Sheriffen skrev:Jeg tvivler på at du som kandidat i idræt kommer til at undervise folkeskoler og efterskoler. det vil mere være bachelor folk som ikke ved hvad de vil. Man skal jo ikke glemme at du på lærer seminariet bliver uddannet idrætslærer.

Pagh skrev:Tak til alle der har svaretdet er meget brugbart det i kommer med.
Pt det der taler for ingeniør (Matematik-Teknologi ingeniør) er selvføleglig lønnen samt den lave arbejdsløshed. Desuden er jeg ret skarp i matematik. Det negative er at studiet er ret lille, ca 20-30 personer pr årgang. Er der nogen der har erfaring med at være på en uddannelse med så få studerende? Desuden er jeg også lidt bekymret for at studiet er ret nørdet og kedeligt, og så bliver det 5 lange år.
Idræt er der min interesse ligger, jeg elsker kroppen og hvordan den fungerer. Jeg er desværre bange for at mange af de ting man lærer om kroppen, ikke bliver brugt så meget (eller slet ikke) når man kommer ud på arbejdsmarkedet efter en kandidat i idræt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster