Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Idræt på uni - hvilket program og hvornår?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Starter til september med at læse idræt på uni, hvor der er en del praktiske timer. Har tænkt en del over, hvordan jeg bedst muligt får træningen til at passe ind i skemaet. Der er 5 praktiske timer om ugen, som ser således ud:

Mandag: net- slag- og træfspil (Ikke her man bruger flest kræfter har jeg fået at vide)
Onsdag: 45 min svømning + 1 times gymnastik
Fredag: 45 min svømning + 1 times dans/rytmegymnastik

Som jeg selv ser det, så vil et fullbody være mest oplagt at træne fx tirsdag, torsdag og lørdag eller søndag. Har også overvejet 2-split, hvor det kunne køres tirsdag/torsdag og lørdag/søndag.

hvad mener I vil være mest optimalt med henblik på at skabe noget masse? Og er det ikke fornuftigt nok, at ligge styrketræningen på de dage, hvor der ingen praktiske fag er i skolen?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder dog latterligt med
gymnastik, dans og rytmegymnastik [-(

Hvor er BB vægtløftning og supercross :twisted:
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Jeg tror det drejer sig om at uddannelsen er meget henvendt til folk der vil være f.eks. gymnasie lærer :-)

Geografisk sted: Kolding

jeg mener der enten er startet eller skal starte en linie på Århus uni der er mere sports science orienteret...
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg læser selv idræt og har været igennem samme tur :)
Jeg trænede et 2-split, det virkede fint. Samtidig betragtede jeg svømmedelen som cardio, hvilket i hvert fald er ideelt på cut, hvilket jeg var.
Noget der virkelig kan påvirke træningen er gymnastik-delen. Hvis du ikke er specielt smidig kan jeg love dig for du bliver det, samt du er 100% på at få ondt steder du ikke troede var muligt pg.a. salto'er, ruller og jeg ved ikke hvad :D
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 9530 Støvring

Træner her: Fitness World Aalborg
SPH GYM

Har også selv været igennem samme tur. Jeg tror også det er en god ide at holde fri fra træningen på dagene med praktiske timer - Man kan virkelig være smadret efter sådan en dag.
Jeg ville dog nok foretrække de 3 fullbody pas, så du kan holde en hel dag fri fra.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 230.00

mchristensen -> Når du siger gymnastik delen kan påvirke træningen, mener du så i negativ retning? Du kørte måske nogle af dine træningspas på samme dage som I havde gymnastik? Og jeg er overhovedet ikke smidig - så det ser jeg da frem til at blive, hvis det kan lade sig gøre ;)

Shotmertz -> Synes også svømning og gymnastik på samme dag lyder til at kan blive en ok hård dag. Så det er nok en god ide med en ugentlig fridag.

Nu hører jeg mest om gymnastik og svømning fra jer. Nogle af jer der kan fortælle lidt op net- slag- og træfspil? Er det rigtigt når jeg hører, at det ikke er det mest fysisk krævende fag? For så kunne det jo være en mulighed at smide en træning ind samme dag som dette fag. Så kunne jeg få hele 2 fridage om ugen :)

Både negativt og positivt. Jeg havde i hvert fald øjeblikke hvor min nakke gjorde afsindigt ondt! Men samtidig blev jeg mere smidig og kan da kun forestille mig, at selve gymnastikdelen generelt kun er et plus for din træning.
Jeg træner hver dag og har altid gjort. Som jeg skrev tidligere, trænede jeg dengang bare et 2-split. Så ja, jeg trænede også de dage der var gymnastik.
Angående NST er det ikke krævende overhovedet, ja, du kan da få pulsen op, men det synes jeg bare er et plus, og på ingen måde nogen hæmsko for din træning O:)
Lige meget hvad, så synes jeg i hvert fald ikke der er nogen grund til at skippe træning udover de dage med gymnastik, hvis du vil skippe nogle :wink:
Brugeravatar

SPH GYM

Hvis du kunne/kan holde til 2-split burde jeg også kunne klare 3 omgange fullbody om ugen. Så smider den ene på NST dagen. Men rart at høre NST ikke er så krævende. Giver nogle flere muligheder. Godt med lidt info fra folk der allerede er igang med studiet! Tak for hjælpen :)

Ingen årsag :dance:
Brugeravatar

SPH GYM