Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1612
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1610

Følg bodybuilding.dk på

Idræt uddannelse og Online trænings kurser

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

Jeg vil til næste sommer rigtig gerne søge ind på idræt uddannelsen i Kbh, men har desværre kun et snit på 5 og skal derfor ind på kvote 2. Jeg skal derfor have optjent nogle gode point, så har brug for tips angående dette, evt. fra folk der selv har gjort det.

Jeg arbejder pt i en SFO og vikar i idræt, samt hjælpetræner på et boksehold for børn og unge. Derudover læser jeg arabisk sprogkursus hvis det hjælper på noget, jeg overvejer at tage nogle trænings relaterede online, hvilke kunne det være ?

Mit mål med uddannelsen er at senere hen undervise i idræt på en folke/privat skole eller gymnasium.

FaMo

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor har du kun et snit på 5? Det er et relevant spørgsmål.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

SandyFrink skrev:Hvorfor har du kun et snit på 5? Det er et relevant spørgsmål.

Vil du ikke bare være sød at enten svarer på spørgsmålene, eller bare lade vær med at kommenterer på tråden.

tak

Hvis du søger om optagelse på kvote 2 som folkeskolelærer (min. 7 i snit), kan du efterfølgende, hvis du kommer ind, læse cand. idræt og sundhed på SDU, som giver dig kompetence (læs: papir) til at undervise på gymnasieniveau. Det kræver du tager idræt som linjefag på seminariet. Jeg tænker umiddelbart, det er din eneste mulighed, når du på forhånd har gjort bøvlet med et snit på 5.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Ingen logbog

FaMo skrev:

Vil du ikke bare være sød at enten svarer på spørgsmålene, eller bare lade vær med at kommenterer på tråden.

tak

Jo, det vil jeg godt.

Og ikke kun det - jeg vil gå så vidt som at ønske dig et STORT held og lykke med din fremtid!
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Magnuskvib skrev:Hvis du søger om optagelse på kvote 2 som folkeskolelærer (min. 7 i snit), kan du efterfølgende, hvis du kommer ind, læse cand. idræt og sundhed på SDU, som giver dig kompetence (læs: papir) til at undervise på gymnasieniveau. Det kræver du tager idræt som linjefag på seminariet. Jeg tænker umiddelbart, det er din eneste mulighed, når du på forhånd har gjort bøvlet med et snit på 5.

Jeg ved der er en del som blir gym lærer, så jeg tænkte det samme vel, ville kunne gøres med
Folkeskolen?

SandyFrink skrev:
FaMo skrev:

tak

Jo, det vil jeg godt.

Og ikke kun det - jeg vil gå så vidt som at ønske dig et STORT held og lykke med din fremtid!

Mange tak og i lige måde :)

Du kunne også bare søge ind i Odense hvor der er omkring 90% optag på kvote 2.

Karaktererne er ikke indikator for optag på Idræt _og Sundhed_, det er optagelsesprøver samt motiverede samtaler der afgør om man kommer ind.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Lige en uddybning:

Sandys overvejelse er dog fin nok at tage med, hvis man ser igennem flabetheden.

Hvordan er dit faglige niveau, og hvorfor vil du gerne læse idræt? Er dine udenadslæreegenskaber lig nul bliver anatomi flaskehalsen, kan du ikke tænke særligt abstrakt bliver det sociologi og forskningsdesigns.

Man skal aldrig sige aldrig, og man vil altid møde fag man bare ikke er så god til, men man skal ikke regne med at man kan kompensere for manglende faglighed ved at være god til at bevæge sig. Det er mit indtryk, at mange der starter på idræt tror, at de kan danse/løbe/hoppe/træne sig til en kandidatgrad når faktum er, at den indstilling bider dem i røven når eksamenerne kommer.

KH en specialestuderende i Idræt.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Styrkeliste

Så vidt jeg ved, så er der ikke karakterkrav på AAU på idræt, kun en optagelsesprøve. Skal det være KU?

Reputation point: 140

Når man læser idræt lærer man også at der er en lille ting kaldet motivation som er tæt forbundet med læring... Og det er jo netop her kvote 2 også kommer til sin ret.
I forhold til mig selv var jeg for umoden til gymnasiet og endte med med et snit på 4.7, kom ind på idrætsstudiet på kvote 2, og endte ud med et snit over 10 grundet at jeg var yderst motiveret for en stor del af fagene på idrætsstudiet... Så nu ikke skræmme drengen, men ja, det er da relevant at vurdere om man fagligt kan følge med...
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

vallemayn skrev:Når man læser idræt lærer man også at der er en lille ting kaldet motivation som er tæt forbundet med læring... Og det er jo netop her kvote 2 også kommer til sin ret.
I forhold til mig selv var jeg for umoden til gymnasiet og endte med med et snit på 4.7, kom ind på idrætsstudiet på kvote 2, og endte ud med et snit over 10 grundet at jeg var yderst motiveret for en stor del af fagene på idrætsstudiet... Så nu ikke skræmme drengen, men ja, det er da relevant at vurdere om man fagligt kan følge med...

Jeg forsøger ikke at skræmme, men jeg har været faglig tutor på SDU i to år (den faglige tutor er tilknyttet førsteårslæsegrupper i hele første semester), og der er næsten altid 2-3 stykker ud af 10 der skal skubbe lort op af bakke i fem år for at komme igennem uddannelsen. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men det kan være overordentligt svært, og ISÆR nu på fremdriftsreformen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg var på HF ikke særlig motiveret eller moden, det er jeg nu efter 2 sabbatår ( snart 3 ) og meget mere voksen og bevidst om at det er vejen med idræt som jeg vil, og undervise i senere hen.

:)

Tak for jeres svar også, jeg vil helst læse i København da jeg bor her og har alt her!

Kender et par stykker som pendler mellem Odense og Kbh, for at studere.. Så det er også en mulighed.

Reputation point: 65

Riberrock skrev:Kender et par stykker som pendler mellem Odense og Kbh, for at studere.. Så det er også en mulighed.

Jeps. Jeg ville søge ind på SDU som andenprioritet. Der er mange der pendler, og det kan sagtens fungere.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg tror det ender med jeg søger ind på lærer uddannelsen i København, er der nogen som ved noget omkring det at søge ind på kvote 2 på den uddannelse?

FaMo skrev:Jeg tror det ender med jeg søger ind på lærer uddannelsen i København, er der nogen som ved noget omkring det at søge ind på kvote 2 på den uddannelse?

Håber, du mener at søge næste år. Kvote 2 fristen var i tirsdags ;)
Brugeravatar

Raj skrev:
FaMo skrev:Jeg tror det ender med jeg søger ind på lærer uddannelsen i København, er der nogen som ved noget omkring det at søge ind på kvote 2 på den uddannelse?

Håber, du mener at søge næste år. Kvote 2 fristen var i tirsdags ;)

Han vil søge ind til næste sommer - det er i hvert fald det han skriver :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Tilbage til Off topic

Brugere online