Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 940
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 938

Følg bodybuilding.dk på

Ikke træt efter træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle
Jeg bruger i øjeblikket træningsprogrammet Back to basics 2, men problemet er, at jeg ikke føler mig træt eller øm efter træning. Jeg ser overalt på forum, at folk skriver, at det er helt smadrede efter træning, men jeg altid frisk efter træning, og føler, at jeg kan træne det hele igen. Jeg har selv følelsen af, at jeg giver mig 100% ved alle øvelser. De eneste øvelser, hvor jeg rigtigt kan mærke det, er Calf Raises og Bicep Curls. Det skal så lige siges, at jeg holder præcis 2 minutters pause imellem hver sæt. Kan det være derfor?
Ved godt, at det lyder lidt mærkeligt at vurdere hvorfor jeg ikke er træt ud fra det jeg skriver, men håber, at I kan hjælpe mig :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

HansiBoi skrev:Hej alle
Jeg bruger i øjeblikket træningsprogrammet Back to basics 2, men problemet er, at jeg ikke føler mig træt eller øm efter træning. Jeg ser overalt på forum, at folk skriver, at det er helt smadrede efter træning, men jeg altid frisk efter træning, og føler, at jeg kan træne det hele igen. Jeg har selv følelsen af, at jeg giver mig 100% ved alle øvelser. De eneste øvelser, hvor jeg rigtigt kan mærke det, er Calf Raises og Bicep Curls. Det skal så lige siges, at jeg holder præcis 2 minutters pause imellem hver sæt. Kan det være derfor?
Ved godt, at det lyder lidt mærkeligt at vurdere hvorfor jeg ikke er træt ud fra det jeg skriver, men håber, at I kan hjælpe mig :D

Du løfter ik tungt nok og skær pausen ned til 1 minut, det er et spørgsmål om intensitet!

men igen at blive øm og følge sig smadret efter træning er ikke ensbetydning med, at det er effektiv træning.

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

HansiBoi skrev:Hej alle
De eneste øvelser, hvor jeg rigtigt kan mærke det, er Calf Raises og Bicep Curls.

Så er der noget helt galt.

hvis du lige har squattet eller DL, og føler at det ikke har taget noget af din energi skal du løfte langt tungere(hvis du har teknikken på plads)

Isolationsøvelser, om nogen, skulle være energibesparende.

Reputation point: 140

Træthed og DOMS er ingen indikator for hvor effektiv en træning har været. Personlig er jeg ofte selv mere frisk efter en træning end inden træningen, men andre gange er jeg kørt total i sænk.

Hvordan kører din træning? Udvikler du dig for uge til uge?

Derudover er det meget normalt at isolationsøvelser kan "mærkes" mere end større øvelser.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lad os lige høre Hvad du løfter i de forskellige øvelser
Og hvor lang tid du har trænet

For det er nu meget normalt det du føler, har det da på samme måde, men kan da helt sikkert ikke tage de samme løft og set igen. Føler mig frisk og det er da rart :D men har da alligevel svedt og arbejdet hårdt.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Jeg kører det samme program og jeg kan fortælle dig at jeg er helt død og tom i mit hoved efter træning. Mit simple svar til dig omkring det her emne er, at du ikke træner hårdt nok. Prøv at øge vægten du træner med i de forskellige øvelser således at du lige kan tage rep nr 8. (Jeg går udefra at du træner med 4x8).
Brugeravatar

bodybuilding90 skrev:Jeg kører det samme program og jeg kan fortælle dig at jeg er helt død og tom i mit hoved efter træning. Mit simple svar til dig omkring det her emne er, at du ikke træner hårdt nok. Prøv at øge vægten du træner med i de forskellige øvelser således at du lige kan tage rep nr 8. (Jeg går udefra at du træner med 4x8).

Det kan også være, at du bare har dårlig arbejdskapacitet. Som Bay siger, er træthed ikke en indikator for hvor effektivt man træner. Overhovedet ikke. Der er en ærgerlig tendens til, at folk kun træner for i dag og fokuserer på den akutte effekt af træningen, uden at tænke på træningen i et længere perspektiv.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Kør tungere, selvom man føler man giver den man kan , hjælper det mig at der er en der kalder mig kælling , så jeg lige tager 2-3 gentagelser yderligere :) man bliver nogle gange chokeret over man faktisk kan mere end man lige tror ;)

Og så få lige kortet de pauser ned, 2 min er sq en lang pause. I de hårdeste øvelser holder jeg max 90 sek pause specielt ben.
Ellers holder jeg 60 sek

Kan også være de 2 min er nødvendig når der kommdr mere kilo på ;)

Geografisk sted: Århus

Og så få lige kortet de pauser ned, 2 min er sq en lang pause

Nej, 2 minutter er kort tid, hvis man forsøger at skabe et styrkefundament i de store basisøvelser. Jeg vil anbefale at man holder sig til 2-3 minutter mellem hvert sæt i de store basisøvelser, hvis man forsøger at få styrke- og massefundamentet på plads. At køre udtrætning med korte pauser i en øvelse som squat, hvis man kun squatter 60 kg er direkte tåbeligt.

Hold de korte pauser til de mindre øvelser hvor udtrætning er den primære målsætning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online