Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

In season fodbold og styrketræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle
Jeg står i den situation at fodboldsæsonen er gået i gang. Jeg spiller serie 2, træner 2 gange om ugen og en kamp i weekenden. Og det er hård træning. Derfor ville jeg lige høre jer om der er nogen der har erfaringer med at styrketræne når sæsonen er gået igang og hvordan man strikker sådan en rutine sammen :) Squat 3 gange om ugen har jeg i hvert fald haft svært ved at kombinere det med

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor har du det? Dine træninger ligger vel tirsdag og torsdag, som alt andet sport, hvilket gør det ret let at træne squat både mandag, onsdag og fredag. Med andre ord: Kør et simpelt fullbody med fokus på et godt styrkefundament og teknik.
Jeg ser ikke problematikken?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Problematikken ligger i at jeg lige er startet i klubben og gerne skulle imponere mest muligt til træningerne og derfor dur det ikke hvis jeg ikke for restitueret ordentligt til kampene og træningerne. :)

Igen.. Jeg ser ikke problematikken? Det kan du også sagtens med den opskrift jeg lige gav dig.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Grunden til mit spørgsmål ligger i at jeg har oplevet tungere ben til træningerne end jeg normalt plejer

Det vil være naturligt i starten indtil du har vænnet dig til træningen. Det vil typisk tage en to til tre ugers tid med vedvarende træning. Hvordan ser dit nuværende program ud?

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay lyder godt, mit nuværende program er stronlift programmet.
Squat 5x5
Bænk 5x5
Row 5x5

pas b:
squat 5x5
Military press 5x5
dødløft 1x5

Det er et fornuftigt program. Jeg ville øge sæt en smule på dødløft så du køre 3 sæt af 5..
Derudover så kan du med fordel køre med lidt lavere intensitet og mere fokus på eksplosivitet og teknik om fredagen hvis du har en kamp lørdag. Så er du sikker på at være helt klar til kampen.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg spiller JS og jeg plejer at køre 2-split som jeg plejer over vinteren og så bliver jeg ved indtil jeg kan mærke, at jeg er ved at ramme noget overreaching i min styrketræning. Så cutter jeg min styrketræning ned til 2-3 gange om ugen, bare for at holde på noget masse.

Når jeg er ovenpå igen, så justerer jeg stille og roligt mere styrke på :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Det lyder godt Pind, mange tak :)

RolleKN: Ja jeg skulle nok have givet den endnu mere gas her offseason, men begyndte først rigtigt på styrketræningen omkring årsskiftet så har ikke nået op på den styrke jeg ønsker :)

Så simpelt er det heller ikke. Du kan ikke bare starte ud med at træne benene lige så hårdt, som resten af kroppen, når du også træner dem intensivt ved fodbold. Har selv erfaring med fodbold og styrketræning on/off season i 2 år.

Arbejd dig langsomt frem med volumen, så din krop kan nå at tilpasse sig den belastning, du udsætter den for. Hvis du vil køre 5x5 squat, ville jeg i uge 1 køre 3x5, uge 2 4x5 og i uge 3 køre 5x5, f.eks.. Derefter burde benene have tilpasset sig nogenlunde, og du kan træne dem på lige fod med resten af kroppen.Tænk på, at du træner benene intensivt til fodbold, mens resten af kroppen ikke bliver belastet lige så meget.

Vær desuden forsigt når du kører den koncentriske fase (løftefasen), når du træner ben - kør ikke for eksplosivt (som du ellers bør gøre i de resterende øvelser) - har selv fået alt for mange forstrækninger, netop fordi jeg har udsat mine ben for for meget belastning for hurtigt, og lavet en eksplosiv bevægelse, når jeg har trænet ben.

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg spiller selv håndbold dog kun på 3. div. niveau men styrketræner samtidig ved siden af. Vi træner også to gange om ugen, tirsdag og torsdag mens jeg styrketræner tre gange. Typisk onsdag, fredag og enten lørdag eller søndag, alt efter hvornår vi spiller kamp.

Jeg har valgt at kombinere 2-split med et FB program. Så typisk ser min uge sådan her ud:

Mandag hvile
Tirsdag håndbold
Onsdag styrke (presseøvelser: bryst, skulder, triceps og mave)
Torsdag håndbold
Fredag styrke (trækkeøvelser: ryg, biceps og ben)
Lørdag el. søndag styrke (FB: squat, DL, vertikal row, horisontal row, bænk, skulderpres og en isoøvelse på biceps og triceps)

Det fungere fint for mig. Jeg er dog meget opmærksom på at mærke efter i min krop. Kan jeg mærke meget træthed så tager jeg måske kun en let omgang styrke hvis vi skal spille dagen efter eller hvis jeg er oppe og træne en søndag, hvor vi har spillet om lørdagen. Så kan kroppen godt være lidt øm og så bliver det til en god gang opvarmning og lidt lettere vægte. Ellers prøver jeg at køre tungt ved mit FB-pas (5x5 i de store). De andre to dage køre jeg 4 x 8rep.

Hvad er JS, har snakket med flere venner, ingen kna gætte hvad det er :P

Styrkeliste
- Squat: 90.00

mini1602 skrev:Hvad er JS, har snakket med flere venner, ingen kna gætte hvad det er :P

Jyllands-Serie ;)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hej jeg spiller serie 6, og træner 6 gange om ugen ved siden af :-)
Before you ask!! how much does it look like im benchpressing ???
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00

Haak skrev:Hej jeg spiller serie 6, og træner 6 gange om ugen ved siden af :-)

Ved ikke, hvordan jeg skal formulere det her uden, det lyder nedgørende på den ene eller anden måde, men det er virkelig kun af nysgerrighed...:

Findes der noget lavere end serie 6?

... det leder mig til et andet spørgsmål: hvordan kan du bænke 170 når du drikker så mange bajere?

Jeg har styrketrænet i over ½ år nu og har gainet en god omgang masse, men har overvejet at starte til fodbold ved siden af styrketræningen. Vil bare lige hører om det er en god ide, og om jeg vil miste muskelmasse af det, eftersom fodbold er meget cardio?

RisingStar skrev:Jeg har styrketrænet i over ½ år nu og har gainet en god omgang masse, men har overvejet at starte til fodbold ved siden af styrketræningen. Vil bare lige hører om det er en god ide, og om jeg vil miste muskelmasse af det, eftersom fodbold er meget cardio?

Så længe du holder din styrketræning ved lige, og har en fornuftig diæt, bør du slet ikke være bekymret.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:
RisingStar skrev:Jeg har styrketrænet i over ½ år nu og har gainet en god omgang masse, men har overvejet at starte til fodbold ved siden af styrketræningen. Vil bare lige hører om det er en god ide, og om jeg vil miste muskelmasse af det, eftersom fodbold er meget cardio?

Så længe du holder din styrketræning ved lige, og har en fornuftig diæt, bør du slet ikke være bekymret.

Jeg cutter lige pt... vil det bare sige jeg skal spise det antal kalorier der svare til mit ligevægtsindtag, for jeg forbrænder jo en del under styrketræning og fodbold?

RisingStar skrev:Jeg cutter lige pt... vil det bare sige jeg skal spise det antal kalorier der svare til mit ligevægtsindtag, for jeg forbrænder jo en del under styrketræning og fodbold?

Selvfølgelig skal du ikke det hvis du ønsker at tabe dig, så skal du lægge i underskud. Hvis du øger dit aktivitetsniveau, hvilket det tyder på med start til fodbold, så vil dit ligevægtsindtag tilsvarende stige. Spiser du så efter det, ja så holder du sjovt nok vægten.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

eLPeDRoMagNiFico skrev:
Haak skrev:Hej jeg spiller serie 6, og træner 6 gange om ugen ved siden af :-)

Ved ikke, hvordan jeg skal formulere det her uden, det lyder nedgørende på den ene eller anden måde, men det er virkelig kun af nysgerrighed...:

Findes der noget lavere end serie 6?

... det leder mig til et andet spørgsmål: hvordan kan du bænke 170 når du drikker så mange bajere?

Jeg er rigtig ked af din fornærmende attitude, men nej der findes intet lavere end serie 6. Det skulle måske lige være brøndby.
Og bajere holder jeg mig fra, som elite fodboldspiller og utrolig stabil def midt spiller må jeg holde fanen højt ved at holde mig fra alt hvad der hedder alkohol... hvis du brænder inde med flere spørgsmål, vil jeg utrolig gerne stille min viden til rådighed ved at svare fuldstændig ved siden af...
Mange hilsner fra Serie 6 spilleren
Before you ask!! how much does it look like im benchpressing ???
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online