Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1436
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1434

Følg bodybuilding.dk på

Indtagelse at Whey protein

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Et newbie spørgsmål angående hvornår jeg skal indtage min whey protein shake.
- Der står 1-3 gange på den så vil høre om det er ok at indtage en shake

Om morgen
30minutter før træning
og så efter træning?

Eller skal jeg gøre det på en anden måde?

Jeg har 20min gå/cykling INDEN jeg styrketræner i forbindelse med vægtab og træner 3 gange om ugen

Skal jeg også indtage whey protein shake de dage jeg IKKE træner, og hvor mange gange skal jeg indtage det der?

Jeg bukker og nejer for alle svarenede
Nick the dick

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror egentlig ikke at du har brug for proteintilskud. Måske læs lidt om basal ernæring i artiklerne her på forummet.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Jeg tror egentlig ikke at du har brug for proteintilskud. Måske læs lidt om basal ernæring i artiklerne her på forummet.

Hold nu op, alle ved jo, at man bliver pisse massiv af at gå rundt og hælde prodæinshakes i sig selv hele dagen
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Ja og i artiklerne står der sjovt nok at efter enten styrketræning eller cardio har kroppen brug for proteiner da den eller vil "spise" fra musklerne hvilket ikke er det der skal ske...
Nick the dick

Styrkeliste

Hold nu op i to...

Jeg synes faktisk det er en underlig tendens at påstå at vide om folk har brug for deres protein eller ej, uden at have den mindste indsigt i deres kost.

Proteinpulver er ikke et mirakelmiddel og det kan ikke få dig til at vokse, hvis resten af din kost er lort.

Så brug det som et supplement, og sørg for at størstedelen af det du spiser er rigtig mad.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Hold nu op i to...

Jeg synes faktisk det er en underlig tendens at påstå at vide om folk har brug for deres protein eller ej, uden at have den mindste indsigt i deres kost.

Proteinpulver er ikke et mirakelmiddel og det kan ikke få dig til at vokse, hvis resten af din kost er lort.

Så brug det som et supplement, og sørg for at størstedelen af det du spiser er rigtig mad.

kostplan

tvivler ikke på jeg har brug for flere proteiner ;-)
Nick the dick

Styrkeliste

Andreas: hvis man ikke kan regne ud hvornår og hvor meget proteinpulver man har brug for, så er det fordi man i bund og grund ikke forstår hvad det er.

TS: du har ikke brug for mere protein. Eventuelt kig her.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Blackcain skrev:
andreas7074 skrev:Hold nu op i to...

kostplan

tvivler ikke på jeg har brug for flere proteiner ;-)

Du får rigelig protein ift. den kostplan, men uanset mængden af protein vil du miste muskelmasse med så lidt mad. Spis noget mere. Men at næsten halvdelen af dine proteiner skal komme igennem shakes viser at du mangler en ordentlig sans for kostplanlægning.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Med mindre du er en stillesiddende kvinde på 55 kg som forsøger at tabe sig, så spiser du alt for lidt.

Du kan selvfølgelig godt løse problemet ved at hælde mere proteinpulver i dig, men der findes andre langt sjovere måder at gøre det på.

Du kunne eksempelvis bruge mælkeprodukter mere end du gør i dag - mælk til dine havregryn til morgenmad, (hytte)ost til nogle mellemmåltider (hytteost kan også bruges til at lave tunmousse - 1 dåse tun, 125g hytteost og 1 spsk creme fraiche/skyr og et skvis citronsaft. Kan smages til med peberfrugt, majs og hvad man nu ellers har lyst til), yoghurt til morgenmad ind i mellem hvis du er til den slags og hvad du nu ellers kan lide at spise af mælkeprodukter.

Er det bare mig eller er der gået meget broscience i hvor man får sine proteiner fra? Hvordan kan kyllingefillet være så meget bedre end et par shakes? jeg mener. Vi kan ikke komme udenom at proteinpulver er en af de billigste proteinkilder hvis ikke den billigste. Hvad er der i vejen med at få de fleste proteiner igennem pulver? Jeg drikker selv omkring 140g whey om dagen, da det er langt nemmere og billigere end hvis jeg skulle få den mængde protein fra f.eks. kylling :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

HolgerDanske1995 skrev:Er det bare mig eller er der gået meget broscience i hvor man får sine proteiner fra? Hvordan kan kyllingefillet være så meget bedre end et par shakes? jeg mener. Vi kan ikke komme udenom at proteinpulver er en af de billigste proteinkilder hvis ikke den billigste. Hvad er der i vejen med at få de fleste proteiner igennem pulver? Jeg drikker selv omkring 140g whey om dagen, da det er langt nemmere og billigere end hvis jeg skulle få den mængde protein fra f.eks. kylling :)

Proteinine som sådan er ikke LANGT bedre, men det er nødvendigt at få vitaminer og mineraler. Jern osv. fra kød. Man kan ikke bare leve af valle igennem længere tid..Eller...Det kan man sikkert, men jeg tvivler på at det er sundt for organerne.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster