Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 883
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 880

Følg bodybuilding.dk på

Ingen Motivation

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'er ved ikke om dette tråd er placeret rigtigt.

Jeg har førhen haft fast træningsmakker, men hans arbejdstider ødelagede træningsmulighederne.
Så lave mig et program hvor jeg kunne træne alene. gik også meget godt til jeg nået det punkt hvor jeg stod stille.
Nu er jeg blevet anbefalet Back To Bacic her inde. Men mit problem er at til bænk press og squat ville jeg meget gerne have en spotter. så aftaler med nogle venner at de kan spotte. men når dagen endelig kommer, kan personerne ikke. og dette smadre hele min træningsdag. (ja nogle fjolser jeg kender åbenbart) men hvad skal jeg gøre ? kan ikke køre back to basic uden en ordenlig og stabil makker. Mister nærmest lysten til at træne jo. Hvad gør i for at holde motivationen oppe, har prøvet med at sætte nogle mål men de bliver malet til jorden temmelig hurtigt når jeg ikke kan give mig 100% hvergang, da jeg mangle en makker over 50% af mine trænings dage :S Hvis jeg skal træne alene kan jeg ikke træne back to basic.

På Forhånd tak.
The best activities for your health are pumping and humping.
"Arnold Schwarzenegger"

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark/Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

kører både bænk og squat uden makker, evt. spørg en i centeret om de kan spotte dig?
a setback is a setup for a comeback.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Spørg pænt en gut nede i centret om han vil stille sig bag og de vil stille sig bag dig med glæde og spotte.
for at holde min motivation sætter jeg mig små mål hele tiden som jeg vil opnå fx dødløft 200kg inden marts eller lignende.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

WilliamZB skrev:kører både bænk og squat uden makker, evt. spørg en i centeret om de kan spotte dig?

Det er et meget lille center, og jeg et tit alene der oppe. :S Kan godt køre alene, men føler mig ikke tryg ved det når jeg generalt er alene i centeret.
"Arnold Schwarzenegger"

Styrkeliste

subzoxx skrev:
WilliamZB skrev:kører både bænk og squat uden makker, evt. spørg en i centeret om de kan spotte dig?

Det er et meget lille center, og jeg et tit alene der oppe. :S Kan godt køre alene, men føler mig ikke tryg ved det når jeg generalt er alene i centeret.

Når du kører BTB behøver man i min optik ikke rigtigt en spotter da man ikke kører den fuldt ud alligevel. Altså selvfølgelig er det rarere, men synes ikke det er en nødvendighed. Men som Mharritz også siger, sæt dig nogle styrke-mål, sigt efter dem og prøv at lave nye PR's undervejs.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog

Francho skrev:
subzoxx skrev:

Når du kører BTB behøver man i min optik ikke rigtigt en spotter da man ikke kører den fuldt ud alligevel. Altså selvfølgelig er det rarere, men synes ikke det er en nødvendighed. Men som Mharritz også siger, sæt dig nogle styrke-mål, sigt efter dem og prøv at lave nye PR's undervejs.

Pt med spotter køre jeg 80kg bænk men uden spotter køre jeg max 70kg, og hvis jeg kun skal tage 6-8 reps skal jeg have flere kg på.
Syntes det er svært at sætte må når jeg svinger med op til 10-15kg i hver øvelse om jeg har spotter eller ikke har. Og så er jeg self træt af at skal starte min træning med negativet pga folk brænder mig af konstant. Men kan være jeg skal prøve at køre helt solo så.
så må jeg bare tage lidt laver kg til jeg bliver mere sikker.
Men vil stadig gerne høre hvad andre folk gør for at holde sin motivation.
"Arnold Schwarzenegger"

Styrkeliste

Flyttet :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Du kan hive fat i en af de der mobile bænke, trække den hen til power racken, og tage bænkpres der. Det virker kun hvis din brystkasse er højere oppe end power rack stængerne. Ellers vil stangen støde mod stængerne når du sænker den. Self-explanatory.

Power rack = sumo-cage, etc..
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

1. Tag den vægt du kan køre max 6-8 gange, så har du ikke brug for spotter jo? Hvad er der ved at tage flere kilo hvis det ikke er 100% dig der løfter dem?
2. Lav the tommy roll, hvor du, hvis du ikke kan løfte stangen op, ruller stangen ned af maven, på lårene, og så kan du rejse dig op og sætte den på plads.
Gratis oddsforslag hver dag: https://www.facebook.com/SafeOddsDK
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 100.00

Ind i powerracken når du squatter, så er du sikker.

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 210.00

Det jo ikle meningen at du skal kører til failure med forced i basics programmet, så hvis du kender dine løft nogenlunde som det tyder på er en makker du kan gå og få en sluddet med, ikke nødvendigt! :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 140.00

Du burde slet ikke nå det punkt hvor du føler du har brug for en spotter under et normalt træningspas. Hvis du er bange for ikke at kunne løfte vægten gør du det forkert, drop egoet og løft mindre. Du burde i langt de fleste sæt stadig føle du har op til 3 reps tilbage, måske 1-2 mod det sidste sæt.

De få gange du har brug for en spotter så spørg i centeret. Hvis der ikke er nogen så vent og gør det en anden dag hvor du kan få en til at spotte.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Mange tak for jeres respons, nok fordi jeg presser mig for hårdt:P ved sidste løft føler jeg altid at jeg skulle have stoppet 1 reps før :P
Men har valgt at træne alene, så slipper jeg for spekulationer over om min "makkere" kommer eller ej. og slipper for skuffelsen og negativiteten ;-) køre bare 5kg mindre og lidt langsommere på min bænk press ;-) så Motivationen er tilbage ;-) tak for tips og råd.

- Kom bare med flere eksempler på hvad i gør får at holde jeres motivation.
- Pt har jeg focus på min læg muskel, læste et inlæg her inde ang læg træning hver dag skulle give godt, og det må jeg sige at det gør
jeg har tilføjet sitting calf reises til mandag/torsdag. det har allerede givet 0,4cm på 2 uger.
"Arnold Schwarzenegger"

Styrkeliste

subzoxx skrev:Mange tak for jeres respons, nok fordi jeg presser mig for hårdt:P ved sidste løft føler jeg altid at jeg skulle have stoppet 1 reps før :P
Men har valgt at træne alene, så slipper jeg for spekulationer over om min "makkere" kommer eller ej. og slipper for skuffelsen og negativiteten ;-) køre bare 5kg mindre og lidt langsommere på min bænk press ;-) så Motivationen er tilbage ;-) tak for tips og råd.

- Kom bare med flere eksempler på hvad i gør får at holde jeres motivation.
- Pt har jeg focus på min læg muskel, læste et inlæg her inde ang læg træning hver dag skulle give godt, og det må jeg sige at det gør
jeg har tilføjet sitting calf reises til mandag/torsdag. det har allerede givet 0,4cm på 2 uger.

Jeg ser nogle videoer eller læser en artikel om styrketræning. Lige pt. er det hvordan jeg udfører øvelserne korrekt.

Lækkert signatur i øvrigt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg gør intet for at motiverer mig til min træning ganske som jeg heller ikke skal motiveres for at jeg børster mine tænder. For mig er træning en vane, det er hvad der får mig ned i centeret dag ud og dag ind. Igen og igen.

Hvis man ønsker nogen form for konsistens i forbindelse med sin træning, som er et af de vigtigste elementer for at opnå resultater, så handler det om at få inkorporeret sin træning i hverdagen som en af de mange vaner man går og har.
Gør man ikke det, så vil der være dage hvor man er træt, ugidelig eller hvad man nu ellers kan finde på af undskyldninger, og derved skal motiveres til det. I disse perioder/stunder vil denne motivation oftest være af lav karakter og lysten til at træne ligeledes lav, hvilket kan resultere i at man ikke får det gjort.

Summa summarum: Lad være med at tænk over om du har lyst eller ej. Gør det til en handling hvor der ikke er noget valg og bare gør det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Jeg gør intet for at motiverer mig til min træning ganske som jeg heller ikke skal motiveres for at jeg børster mine tænder. For mig er træning en vane, det er hvad der får mig ned i centeret dag ud og dag ind. Igen og igen.

Hvis man ønsker nogen form for konsistens i forbindelse med sin træning, som er et af de vigtigste elementer for at opnå resultater, så handler det om at få inkorporeret sin træning i hverdagen som en af de mange vaner man går og har.
Gør man ikke det, så vil der være dage hvor man er træt, ugidelig eller hvad man nu ellers kan finde på af undskyldninger, og derved skal motiveres til det. I disse perioder/stunder vil denne motivation oftest være af lav karakter og lysten til at træne ligeledes lav, hvilket kan resultere i at man ikke får det gjort.

Summa summarum: Lad være med at tænk over om du har lyst eller ej. Gør det til en handling hvor der ikke er noget valg og bare gør det.

Godt råd.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Jeg gør intet for at motiverer mig til min træning ganske som jeg heller ikke skal motiveres for at jeg børster mine tænder. For mig er træning en vane, det er hvad der får mig ned i centeret dag ud og dag ind. Igen og igen.

Faktis et rigtigt lækkert råd, den vinkel havde jeg ikke set det fra før. Tak ;-)

Ja Barbarian jeg bruger også en del tid på videoer og focus på mine øvelser for tiden.
pt er jeg også igang med at læse stenalederkost af thomas rode
"Arnold Schwarzenegger"

Styrkeliste

Motivation get's you started. Habits keeps you going.

Efter noget tid burde din motivation ligge i din personlige fremgang. Der er ihvertfald der jeg finder min motivation. :-)
Prof. Bach. Fysioterapi stud.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 165.00

1. Lad det blive en vane at træne
- Jeg planlægger altid min træningsuge i weekenden, evt mandag og ser på hvordan jeg bedst muligt når 4 træningspas uden at skulle træne 4 dage i streg, har jo også et arbejde at passe

2. Du behøver ikke spotter til B2B, jeg har ikke oplevet det som et problem efter min makker startede på GT10 og derfor ikke rigtigt kunne træne med mig mere. Føler man at man ikke kan tage den sidste rep lader man jo bare være, og går det hele galt så vip vægtene af stangen (jeg bruger ikke clips), eller rul den ned over maven - hvis der ikke er nogle i centeret er der jo sjovt nok heller ikke nogen til at grine af dig :whistle:

my 10 cents, god træning :-)

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster