Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1116
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1114

Følg bodybuilding.dk på

Insulin + løb

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hej, jeg gik og spekulerede over om insulin vil forøge ens indsats i langdistance-løb, altså flere km?

Jeg ved godt at BB.dk ikke er gode venner med doping, men jeg tar chancen, og ser om der ikke er nogen som ved det :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal ikke regne med at få hjælp til den slags herinde :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Simon, der er intet i vejen med at sige, om hvorvidt det hjælper på løbspræstationen.

Til topicstarter: Jeg har ingen anelse, ville bare lige pointere det andet.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Du er en klovn hvis du doper dig med insulin for at bliver bedre til langdistanceløb - der findes meget bedre ideer.

Så har jeg vidst ikke sagt mere end man må :wink:

Geografisk sted: Frb C

Jacob skrev:Simon, der er intet i vejen med at sige, om hvorvidt det hjælper på løbspræstationen.

Præcis. Man må gerne diskutere virkningen af forskellige præperater, men decideret rådgivning omkring hvordan og hvor meget man skal bruge er ikke tilladt.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:
Jacob skrev:Simon, der er intet i vejen med at sige, om hvorvidt det hjælper på løbspræstationen.

Præcis. Man må gerne diskutere virkningen af forskellige præperater, men decideret rådgivning omkring hvordan og hvor meget man skal bruge er ikke tilladt.

Woops, my bad.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hvis du indtager insulin vil du nok opleve at du kan løbe en snert hurtigere og lidt længere, så ja det vil have en effekt på distanceløb, da transporten af glukose indtil cellerne øges.

Det skal lige siges at insulin er en af de farligste anabole hormoner du kan skyde dig selv med. Det er virkelig ikke for sjov, og det er ment seriøst! Der er mange som har oplevet grusomme ting ved at "lege" med insulin.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Steve- skrev:Hvis du indtager insulin vil du nok opleve at du kan løbe en snert hurtigere og lidt længere, så ja det vil have en effekt på distanceløb, da transporten af glukose indtil cellerne øges.

Det skal lige siges at insulin er en af de farligste anabole hormoner du kan skyde dig selv med. Det er virkelig ikke for sjov, og det er ment seriøst! Der er mange som har oplevet grusomme ting ved at "lege" med insulin.

Enig - Har man ikke 110% procent styr på hvad man gør, kan det være ekstremt farligt. Absolut ikke noget man skal lege med.

Iøvrigt bevæger tråden sig på grænsen af hvad vi tillader . Så henstiller til at tråden stopper her :wink:
Brugeravatar

Bondi skrev:
Steve- skrev:Hvis du indtager insulin vil du nok opleve at du kan løbe en snert hurtigere og lidt længere, så ja det vil have en effekt på distanceløb, da transporten af glukose indtil cellerne øges.

Enig - Har man ikke 110% procent styr på hvad man gør, kan det være ekstremt farligt. Absolut ikke noget man skal lege med.

Iøvrigt bevæger tråden sig på grænsen af hvad vi tillader . Så henstiller til at tråden stopper her :wink:

Det lyder som en fornuftig ide Bondi. Tror ikke du finder en eneste sjæl herinde som vil vejlede eller råde dig til insulinskud.

Styrkeliste

Zetex: Kan se det ikke er først gang du er ude med spørgsmål omkring Insulin. Håber virkeligt ikke at hverken du eller dine venner seriøst overvejer at bruge dette middel.

Ved godt det kan friste mange unge, da det er billigt og forholdsvis nemt at komme til. Men det er desværre også et af de farligeste og mest kompliceret "stoffer" at rode med, hvorfor man ikke burde gøre dette med mindre der var en læge med ind over. (Men det får du ikke en læge til - SÅ LAD VÆRE).

Envidere henstiller jeg til at det var dit sidst spørgsmål her på siden vedr. emnet :wink:
Brugeravatar

Bondi skrev:Zetex: Kan se det ikke er først gang du er ude med spørgsmål omkring Insulin. Håber virkeligt ikke at hverken du eller dine venner seriøst overvejer at bruge dette middel.

Ved godt det kan friste mange unge, da det er billigt og forholdsvis nemt at komme til. Men det er desværre også et af de farligeste og mest kompliceret "stoffer" at rode med, hvorfor man ikke burde gøre dette med mindre der var en læge med ind over. (Men det får du ikke en læge til - SÅ LAD VÆRE).

Envidere henstiller jeg til at det var dit sidst spørgsmål her på siden vedr. emnet :wink:

Hvad i alverden snakker du om? Er du ikke en af dem der står for denne her side?
Det er da fulstændigt underordnet om der er en læge med ind over hvad han laver. Læger ved ikke specielt meget om hvad insulin gør - og iøvrigt burde opfordringen bare være at man ikke tager insulin...der skal ikke være noget MEN i den sætning!

Per Larsen skrev:
Bondi skrev:Zetex: Kan se det ikke er først gang du er ude med spørgsmål omkring Insulin. Håber virkeligt ikke at hverken du eller dine venner seriøst overvejer at bruge dette middel.

Hvad i alverden snakker du om? Er du ikke en af dem der står for denne her side?
Det er da fulstændigt underordnet om der er en læge med ind over hvad han laver. Læger ved ikke specielt meget om hvad insulin gør - og iøvrigt burde opfordringen bare være at man ikke tager insulin...der skal ikke være noget MEN i den sætning!

Han skrev jo også, at man ALDRIG får en læge til at rådgive en om det, så det var helt korrekt det han skrev!
Uanset hvad du laver, så altid tænk positivt - Det skaber de bedste resultater!

Støt http://www.Bodyman.dk / http://www.Bodylab.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Per Larsen: JESUS CHRIST - Går du 2 linjer længer op skriver jeg dette:

Iøvrigt bevæger tråden sig på grænsen af hvad vi tillader . Så henstiller til at tråden stopper her

Og i selve indlæget du referere til skriver jeg:

Men det får du ikke en læge til - SÅ LAD VÆRE

Prøv da lige og læs mine indlæg inden du råber op. Jeg er da vist den der er kraftigst ude med riven her i tråden og mange andre steder - indlæget du kritere er jo på INGEN måde en fortaler for insulin. Prøvt at læse det en gang mere. Giver dette ikke pote, forklare jeg dig det lige her:

JO, Insulin leger man under INGEN omstændigheder med uden man har en læge ind over og recept på det. Og det har man ikke med mindre man har sukkersyge. Og det har spørgsmålstilleren eller de fleste andre der vil misbruge det i forbindelse med træning IKKE, hvorfor man holder snitterne fra det.

Og JO, der skal være et MEN i den sætning. Desværre tager mange unge insulin da det er billigt og nemt at komme til. Derfor er det også extremt uheldigt at netop insulin er noget af det farligeste at "lege" med - ja, det kan jo have døden til følge ! Derfor dette men og desværre, da jeg eftehånden har kendskab til flere der er kommet galt afsted. Og jeg behøver vel ikke at forklare dig at jeg syntes det er dybt tragisk ! Så JO, det er uheldigt at noget af det billigeste og mest tilgængelige også er det mest farlige. For lige at skærer det ud i pap, øger dette risikoen for at flere kan komme voldsomt galt afsted - for de knægte stopper jo åbenbart ikke uanset hvad man siger til dem. Tag nu eksempelvis spørgsmåls stillerne her. Han har her og på Bodyhouse stillet utallige spørgsmål om insulin, men altid fået svaret - Det er livsfarligt, hold dig væk. Men han bliver bare ved med at forsøge at finde nogen der taler for det alligvel...Trist

Envidere er din kommentar:

der findes meget bedre ideer.
Så har jeg vidst ikke sagt mere end man må :wink:

Nok det mest tåbelige indlæg der er plantet i denne tråd - Den lægger jo op til et evt. misbrug og en slags selvfedhed over at netop du ved hvordan det kan gøres. Dette kan få folk til at maile til dig for et svar eller søge andet sted for den info. Så du er netop selv direkte medvirken til at få folk igang med et evt. misbug.

Endvidere er din udmelding omkring lægerne ikke ved en skid ikke særlig heldig. Men den bunder sikker i at du har tilbragt for meget tid på et unavngivet side med at hente beta viden, hvilket jeg slet ikke gider bruge tid på at kommentere.

Tænk dig lige om inden du poster sådanne udtalelser mod mig igen og din dumsmarte kommentar om du ved hvad man så skal tage.
Bedre Ide'er
- JESUS CHRIST ! (For man SKAL IKKE tage en skid og da slet ikke iforbindelse med langdistance løb på amatør plan - det er sku da helt ude i hampen).

Jeg har brugt 100vis af timer på komme dopingen til livs i diveres projekter og på diverse hjemmesider. Så jeg er nok IKKE den du skal rette dit tvivlsomme skyts imod
Brugeravatar

Bondi:
"Endvidere er din udmelding omkring lægerne ikke ved en skid ikke særlig heldig. Men den bunder sikker i at du har tilbragt for meget tid på et unavngivet side med at hente beta viden, hvilket jeg slet ikke gider bruge tid på at kommentere. "
Jeg gider ikke lege hvem ved mest med dig - selvom jeg kan se at det er det du har lyst til. Men jeg er da nysgerrig om hvor du tror jeg får min viden fra?

Til gengæld vil jeg have lov til at kommentere at du skriver: "med mindre du har en læge ind over det"...den har du så nu udvidet til at man kun får det hvis man har diabetes - det var bare ikke det du lagde op til i første indlæg! Du kan selvfølgelig sagtens få en læge til at hjælpe dig med at tage doping - i mere eller mindre grad. Jeg kender til en del folk der fx regelmæssigt får taget blodprøver hos lægen under doping - og det er noget lægen har tilbudt for at overvåge sundhedstilstanden hos den enkelte.

Doping er ikke ekstremt farligt hvis man ikke ved 110% hvad man laver - det er ALTID farligt!

Per Larsen skrev:Bondi:
"Endvidere er din udmelding omkring lægerne ikke ved en skid ikke særlig heldig. Men den bunder sikker i at du har tilbragt for meget tid på et unavngivet side med at hente beta viden, hvilket jeg slet ikke gider bruge tid på at kommentere. "
Jeg gider ikke lege hvem ved mest med dig - selvom jeg kan se at det er det du har lyst til. Men jeg er da nysgerrig om hvor du tror jeg får min viden fra?

Til gengæld vil jeg have lov til at kommentere at du skriver: "med mindre du har en læge ind over det"...den har du så nu udvidet til at man kun får det hvis man har diabetes - det var bare ikke det du lagde op til i første indlæg! Du kan selvfølgelig sagtens få en læge til at hjælpe dig med at tage doping - i mere eller mindre grad. Jeg kender til en del folk der fx regelmæssigt får taget blodprøver hos lægen under doping - og det er noget lægen har tilbudt for at overvåge sundhedstilstanden hos den enkelte.

Doping er ikke ekstremt farligt hvis man ikke ved 110% hvad man laver - det er ALTID farligt!

1.Du får INGEN læge til at hjælpe dig med at tage insulin med mindre du har sukkersyge.

2. At folk får taget blodprøver er IKKE det samme om at få hjælp af lægen. Alle har ret til at få taget blodprøver

3. Ja, doping er farligt det ved alle. Men folk tager det jo åbenbart alligvel. Derfor er det vigtigt at man i det mindste forsøger at minimere skaderne hos dem der vil lege med dette. Så derfor er det vigtigt at sider som os og deriblandt også Anti Doping Danmark går ud og fortæller at doping ikke bare er doping, men der er forskel på bivirkningerne og farligheden. Men ja, alt er potentielt farligt. Dette er jeg så igen nød til at skrive så du ikke misforstår mig. Alt kan misforståes hvis man vil - og du kender udemærket min holding til doping, hvorfor jeg syntes denne debat er helt ude i hampen og spild af tid !

4. Læs igen hvad jeg skriver:
Men det får du ikke en læge til - SÅ LAD VÆRE

Mht. svar på dit spørgsmål, så svarer jeg ikke på det da det alligevel ikke fører nogen vejne.

Læser du iøvrigt på ADD's hjemmeside vil du finde ud af at de har samme holdning som jeg vedr. insulin. Men de må så heller ikke efter din vurdering skrive som jeg gør.

Vil du hjælpe folk mht. antidoping, er du nødt til at anlægge en anden stil
Brugeravatar

for at undgå dødsfald så indtag mindst 10 gram hurtigvirkende cabs ( juice)pr kg kropsvægt efter træning i forbindelse med insulin.
I øvrigt er der lukket for mere rådgivning!

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00

Happy skrev:for at undgå dødsfald så indtag mindst 10 gram hurtigvirkende cabs ( juice)pr kg kropsvægt efter træning i forbindelse med insulin.
I øvrigt er der lukket for mere rådgivning!

10 gr. pr. kg kropsvægt er godt nok lige i overkanten, ville nærmere sige 4-5 gram.. Men vejledningen må nok hellere stoppe her.

Styrkeliste

hmm spændende, sjovt nok har jeg 6 pakker insulin fra en afdød familiemedlem.

Men er insulin ik en af de mest farligste ting at tage som steorider da? fordi det går ind og ændrer blodsukkeret og leveren?

Zetex du skal selvfølgelig kun brug insulin, hvis du har sukkersyge. Fordi kroppen ikke selv er i stand til at producere, og hvis du så får meget insulin, så bliver der transporteret mere glukose ud til cellerne, dvs. de har mere energi, og ja det gør din præstationer bedre, hvis det er det du er ude efter, men kun hvis du mangler insulin i form af sukkersyge, skal! sprøjte det ind i dig.

Mandenibusken999 skrev:hmm spændende, sjovt nok har jeg 6 pakker insulin fra en afdød familiemedlem.

Men er insulin ik en af de mest farligste ting at tage som steorider da? fordi det går ind og ændrer blodsukkeret og leveren?

Det er i og for sig ikke derfor insulin er så farligt, jo det har en anabol effekt på leveren, men den er ikke slem. Det slemme ved insulin er, at du VIRKELIG skal vide hvad du foretager dig. Du kan sagtens dreje nøglen fra dag til anden, også selvom du rent faktisk ved hvad du "leger" rundt med. Hold dig fra det, ingen grund til at udsætte kroppen for unødige risici. Ydermere skal det siges at hvis du indtager ca. 1 gram kulhydrat pr. kg. kropsvægt efter træning får du et jævnt stort insulin spike, og det er i og for sig rigeligt.

Styrkeliste

zetex bare så du ved, du kan faktisk dø, at alt dit glukose bliver ført over i cellerne til forbrænding(energi), og alle dine glukose depoter er tomme, og kan resultere i døden. Bare så du ved det [-X drop insulin

ku aldrig droemme om at tage insulin, jeg har naaleskraek.

Steve- skrev:
Mandenibusken999 skrev:hmm spændende, sjovt nok har jeg 6 pakker insulin fra en afdød familiemedlem.

Det er i og for sig ikke derfor insulin er så farligt, jo det har en anabol effekt på leveren, men den er ikke slem. Det slemme ved insulin er, at du VIRKELIG skal vide hvad du foretager dig. Du kan sagtens dreje nøglen fra dag til anden, også selvom du rent faktisk ved hvad du "leger" rundt med. Hold dig fra det, ingen grund til at udsætte kroppen for unødige risici. Ydermere skal det siges at hvis du indtager ca. 1 gram kulhydrat pr. kg. kropsvægt efter træning får du et jævnt stort insulin spike, og det er i og for sig rigeligt.

Du skriver et jævnt stort insulin spike, men i forhold til hvad? I forhold til at skyde sig med insulin??...

Hva så hvis man indtager 2 gram kulhydrat pr kg kropsvægt vil det insulin spike så blie dobbelt så stort eller?
bodymann hedder min dobbermann...

tror ikke du for noget ud af ekstra insulin ved et længere arbejde.. insulinspikes er som regel noget man bruger til ens resitution efter arbejdet..

Du kan godt manipulere din kost så du kan kontrollere dit niveau af insulin i kroppen, og ud fra dette, ser jeg absolut ingen belæg for at det ville virke præstationsforbedrende at have et spike til løbeturen.. snare tværtimod..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

mrfitness31 skrev:
Steve- skrev:

Du skriver et jævnt stort insulin spike, men i forhold til hvad? I forhold til at skyde sig med insulin??...

Hva så hvis man indtager 2 gram kulhydrat pr kg kropsvægt vil det insulin spike så blie dobbelt så stort eller?

Nej i forhold til de insulin spikes man får i løbet af en dag. Insulin spiket er meget stort hvis det er hurtigt optagelige kulhydrater i form af monosaccharider, som de fleste indtager efter træning.
Dit insulin spike vil ikke blive dobbelt så stort hvis du indtager dobbelt så mange kulhydrater, men det vil være større.

Styrkeliste

Insulin er et interessant stof fordi kroppen SELV producerer det. Uden at vejlede kan man godt knytte et par kommentarer til topicstarters spørgsmål.

Topicstarters spørgsmål er tvetydigt, for skulle man af uransaglige årsager ønske at tage insulin så er det absolut DUMT at tage lige inden man skal ud at løbe, da det vil medføre et HURTIGT fald i blodsukkeret - hvorfor er beskrevet tidligere i tråden.
Man KUNNE forestille sig at der ville være en hypotetisk fordel ved at bruge exogent insulin hvis man skal carbloade op til en langdistancepræstation i fx løb eller cykling - MEN ulemperne opvejer dette.

Der er to farer ved brug af insulin. En AKUT og en skade der opstår over tid.

1) Den akutte, er brugeren der får for meget insulin, hvilket medfører insulinchock / hypoglykæmi - som omfatter først svimmelhed, svedtur, rysten, hjertebanken, herefter bevidstløshed og så DØD DØD DØD. Medmindre at lægeambulancen er hurtigt ude med et skud glukagon som er et stof der har den modsatte effekt af insulin.

2) Brug af insulin over længere tid, hvor man presser kroppen til grænsen ved at tage en lille smule mere insulin end kroppen har brug for hver gang. Dette medfører over tid Insulinresistens, hvilket bedre er kendt som type II diabetes. Nogle af de mest hjernedøde bodybuildere bruger insulin på en sådan måde, i god tro om at ved at skyde insulin inden sengetid, sænker de deres blodsukker så meget at de forbrænder fedt hele natten - og så har vi bodybuildere med sukkersyge. =D>

Alle med hjerne fraråder stærkt brug af insulin, og selv de aller mest erfarne bodybuidere tager afstand fra brug af denne substans (selvom nogen af dem selv desværre selv bruger det).
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Hvordan kan man klassicificere insulin kontra dnp.
Er stofferne lige farlige?
www.bodyman.dk - super fedt sted at handle.
Brugeravatar

mrfitness2007 skrev:Hvordan kan man klassicificere insulin kontra dnp.
Er stofferne lige farlige?

Begge dele kan slå dig ihjel så det er de vel. Jeg kunne dog godt forestille mig det var nemmere at komme galt afsted med DNP..

Reputation point: 260

sjonas skrev:Begge dele kan slå dig ihjel så det er de vel. Jeg kunne dog godt forestille mig det var nemmere at komme galt afsted med DNP..

Lettere at komme galt med DNP, Det kan være nemmere med en insulin sprøjte, drej op til maks (højst 3 sek.) stik alt ind (maks 1 sek.)

De er lige farlige uanset, hvad man gør er man dum :baby: kun uvidende som gør det.

Efter nogle test jeg selv lavede, fandt jeg ud af at insulin ikke hjælper ved langdistance-løb.
Til alle som siger at insulin er farligt og at jeg kan dø af det, kommer svaret: JA, jeg ved at jeg kan dø af det.

Jeg må indrømme, at jeg har været en kæmpe idiot. Den første dag, jeg hørte at insulin var doping, tog jeg et skud dagen efter, UDEN nogen form for at læse om stoffet.

Jeg kunne fortælle meget mere om min korte doping-historie, men jeg må hellere holde mund nu, pga. BBs regler omkring doping.

Hvis der er nogle der vil vide mere, kan I da bare skrive en PM til mig.

Jeg opfordrer ingen til at tage insulin, skal jeg lige slå fast her til sidst!

Næste

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster