Jeg har haft kørt bænkpress et stykke tid nu, men her på det sidste får jeg ondt i skuldrene når jeg kører øvelsen. Nogle der ved hvorfor? Og har haft kunne kører den før uden nogle problemer i skuldrene.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

savetheworld skrev:jo tak. Ja jeg læste at jeg skulle kære 2*15 for hvis det var for tungt ville de andre store muskelgrupper i skulderen tage over. Og jeg tænkte på om den muskel egentlig var længere om at blive stor? Altså hvor længe skal man træne den for at den bliver stabil? Ligesom alle andre muskelgrupper?

flamingopikken skrev:Bare start stille og rolig ud med 2-3 kg DBs efter hver træning, og se om du kan mærke forskel efter noget tid![]()
Da jeg startede på rotatormanchet-øvelser efter hver bryst-træning, samt fik lidt mere styr på teknikken, steg min bænkpres med 10 kg inden for kort tid. BOOM!

savetheworld skrev:flamingopikken skrev:Bare start stille og rolig ud med 2-3 kg DBs efter hver træning, og se om du kan mærke forskel efter noget tid![]()
Da jeg startede på rotatormanchet-øvelser efter hver bryst-træning, samt fik lidt mere styr på teknikken, steg min bænkpres med 10 kg inden for kort tid. BOOM!
Hehe okay. Det lyder fedt. Det vil jeg så straks gå igang med

flamingopikken skrev:savetheworld skrev:flamingopikken skrev:Bare start stille og rolig ud med 2-3 kg DBs efter hver træning, og se om du kan mærke forskel efter noget tid![]()
Ja det var lidt af en salgstale, eh

savetheworld skrev:flamingopikken skrev:savetheworld skrev:flamingopikken skrev:Bare start stille og rolig ud med 2-3 kg DBs efter hver træning, og se om du kan mærke forskel efter noget tid![]()
Ja det var lidt af en salgstale, eh
ren nysgerrighed - hvor hurtigt gik det? Og hvad var dit max?

Misterhamper skrev:Er det smart at træne intern rotator? Er det ikke normalt extern der er for svag, og hvis man så træner begge to lige meget vil der blive ved med at være en ulighed og derved størrere chance for skader. Eller skal man træne intern rotator hårdt, så den ikke let går i stykker ved bænkpres og lign?

incognito skrev:Misterhamper skrev:Er det smart at træne intern rotator? Er det ikke normalt extern der er for svag, og hvis man så træner begge to lige meget vil der blive ved med at være en ulighed og derved størrere chance for skader. Eller skal man træne intern rotator hårdt, så den ikke let går i stykker ved bænkpres og lign?
din pointe er sådan set god nok, idet det normalt er de externe rotatorer der er for svage. Alligevel råder man ofte folk til at træne begge. Personligt tror jeg ikke gør særligt meget forskel om man også træner den interne, men man kan jo næsten lige så godt gøre det, når man alligevel sidder og piller ved de små håndvægte eller kabeltårnet...

Chayen skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/diverse/rotator-manchet-trning-vejen-uden-om-skulderskader.html

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster