Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Isolations øvelser - nybegynder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er næsten lige startet med at styrketræne, og har fået anbefalet Back to Basics programmet, hvilket også ser super ud. Men er det dumt at tilføje isolations øvelser på programmet, altså flere biceps, bryst, skuldre, triceps, ryg etc. øvelser? Argumentér dit svar.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

I starten: Ja. Som nybegynder skal du fokusere på de store compound øvelser, så du får et godt styrkefundament og en god overall koordination og balance i din teknik.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog

Jmt skrev:I starten: Ja. Som nybegynder skal du fokusere på de store compound øvelser, så du får et godt styrkefundament og en god overall koordination og balance i din teknik.

Men er der ulemper ved allerede at køre flere øvelser pr. muskelgruppe? Jeg vil lige påpege, at jeg for et års tid siden, trænede 5 gange om ugen i 3-4 måneder, og har fint styr på teknikken.

Hvis det stadig er for tidligt - hvornår vil du så anbefale, at jeg tilføjer flere øvelser?

SebastianLA skrev:
Men er der ulemper ved allerede at køre flere øvelser pr. muskelgruppe? Jeg vil lige påpege, at jeg for et års tid siden, trænede 5 gange om ugen i 3-4 måneder, og har fint styr på teknikken.

Hvis det stadig er for tidligt - hvornår vil du så anbefale, at jeg tilføjer flere øvelser?

Du skrev, at du lige var begyndt at træne...

Hvordan ser dit nuværende program ud, og hvad er dine stats i de 3 store?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

SebastianLA skrev:
Jmt skrev:I starten: Ja. Som nybegynder skal du fokusere på de store compound øvelser, så du får et godt styrkefundament og en god overall koordination og balance i din teknik.

At du tilføjer et par isolationsøvelser vil ikke betyde det helt store, omend jeg ville holde mig til programmet.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

SebastianLA skrev:Jeg er næsten lige startet med at styrketræne, og har fået anbefalet Back to Basics programmet, hvilket også ser super ud. Men er det dumt at tilføje isolations øvelser på programmet, altså flere biceps, bryst, skuldre, triceps, ryg etc. øvelser? Argumentér dit svar.

Der er da allerede alt for mange iso øvelser i det program.

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Begynder og isolation er to ord, der ikke skal stå i samme sætning.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Begynder og isolation er to ord, der ikke skal stå i samme sætning.

Kan jeg så ikke lige få en begrundelse? Det er så nemt at komme med sådan en kommentar - og det skal da sikkert også passe, at du har fuldstændig ret - men det ville være super lækkert med en begrundelse for dit svar :-)

Man vælger typisk store flerledsøvelser i et helkropsprogram, da man kun kan komme igennem denne type træningsprogram på en fornuftig tid, hvis man træner flere muskelgrupper samtidig.

Isolationsøvelser er mere udbredt blandt splitprogrammer, da hvert træningspas har et mindre antal muskler at fokusere på, og man derfor har tid til at lave flere øvelser pr. muskelgruppe og derved isolere enkelte muskler af ''kosmetiske'' årsager.

Desuden går jeg ud fra du træner for styrkens skyld da dette topic er posted i styrketrænings-sektionen. Hvis det er tilfældet er det heler ikke hensigtsmæssigt at udtrætte musklerne i unødvendig grad ved hjælp af små isolationsøvelser..
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00