Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1592
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1590

Følg bodybuilding.dk på

Jeg drukner i protein tilskud - INFO needed!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg jo gået og troet Whey 80 fra bodylab var det bedste på markedet, men nu har jeg så fået at vide af center ejer at det er noget juks, på højde med DANlab produkter ovs.

Hvor kan jeg finde neutral viden omkring det her? Siden her er jo også hosted commercielt..

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sandman skrev:Nu har jeg jo gået og troet Whey 80 fra bodylab var det bedste på markedet, men nu har jeg så fået at vide af center ejer at det er noget juks, på højde med DANlab produkter ovs.

Hvor kan jeg finde neutral viden omkring det her? Siden her er jo også hosted commercielt..

Hvad skulle der være galt med bodylabs produkter? Generelt synes jeg ikke der er ret stor kvalitetsforskel. Tilgengæld er der forksel i smag, konsistens og pris, hvilket du burde interessere dig mere for når du skal ud og købe nyt pulver :wink:

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Har du spurgt din centerleder hvorfor han mener det er noget juks? Er det fordi det ikke har verdens mest farverige label, eller lover guld og grønne skove?
De fleste mærker du finder er stortset identiske indholdsmæssigt(såfremt vi snakker samme "type" whey), om du vælger Danlab, Bodylab eller Muscletech gør ingen forskel på andet end din pengepung.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Centerejer anbefalede vel ikke sit eget mærke i samme forbindelse? :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Nej, bestemt ikke, han lagde også vægt på at jeg skulle tage det jeg kunne tåle bedst, og det er soya protein fra bodylab.

Han nævnte bare kvaliteten, han har god erfaring inden for bodybuilding og vist skrevet en bog om en bodybuilders kost, hvis ikke det var den tidligere center-ejer. Kan kun lige huske noget med ionering og filtreing som gjorde forskellen.

Alene fordi bodylab ikke laver noget fancy reklame fis på bøtterne sammen med god vare oplysning har givet mig indtrykket af at det er god kvalitet, og ikke mindst, det mest optimale..

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

send du din center-ejer herind, så kan han jo forklare hvorfor han siger som han gør.. det kunne gå hen og blive en meget interessant tråd at følge og deltage i tror jeg :wink:
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Yes, jeg vil også gerne hører hvorfor det er noget juks - så ser frem til hans besøg :wink:

Mht. produktionen, udvinding og behandling af Bodylab protein produkter tror jeg ikke på det kan gøres meget bedre. Har selv udelukkende brugt Bodylabs protein produkter gennem en snart 3-4 årig periode og i denne kun oplevet fremgang såvel muskel som styrkekmæssigt - Så er rimelig sikker på at der er gode sager i bøtterne og dette skriver jeg ikke blot fordi jeg er adm. her på siden. Jeg bruger så meget tid på min træning at mine tilskud skal være tip top og det er Bodylab's eller havde jeg altså skiftet mærke :wink:

Kvaliteten på proteinen er som oftes meget ens som GB også nævner - de største forskelle ligger i pris, smag og opløselighed og på alle disse områder har Bodylab efter min mening en fordel :wink:

Tror desværre ikke der finde en uvildig test/sammenligning af de forskellige produkterne. Men på produkterne kan du finde indhold og værdier - dette kan du evt. gå efter :wink:

Iøvrigt er Bodylabs produkter kontrolleret af fødevare kontrollen :wink: Så NEJ - juks er det IKKE :wink:
Brugeravatar

Sandman skrev:Nu har jeg jo gået og troet Whey 80 fra bodylab var det bedste på markedet, men nu har jeg så fået at vide af center ejer at det er noget juks, på højde med DANlab produkter ovs.

Få ham til at uddybe så er det nemmere at vurdere argumenterne :wink:

Bruger selv Bodylab og er fuldt tilfreds. Både med kvaliteten, smagen og opløseligheden.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

De fleste mærker idag er af kvalitet som altid variere alt efter pris (tit og ofte en god indikator, dog ikke 100% sikker altid) Men ellers er en god retningslinie at se på aminosyrefordelingen, og specielt se på hvor mange af de gode essentiele aminosyre der er i :wink: NU flere NU bedre!

Men er man ikke tilfreds med dette skal man til at have en del baggrundsviden omkring dette, hvilket vel egentlig er unødvendigt (medmindre man da ligefrem tror man bliver "snydt").. Vælg en du kan lide og så det fino.. Resten er kosten i sig selv min ven :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Fra artikel her på siden:
----------------
For at gøre situationen endnu mere rodet, har man i et tysk studie fra 2003 screenet 634 kosttilskud for indhold af rester af anabolske steroider (Geyer et al., 2004). Studiet afslørede, at 15% (!!) af kosttilskuddene indeholdt metabolitter af nandrolon eller testosteron! Medicinalvirksomheders produktion er underkastet nogle produktionsstandarder, kaldet GMP, hvilket producenter af kosttilskud ikke er. I det tyske studie fandt man, at virksomheder, som også solgte prohormoner, oftere havde forurenede ikke-prohormon kosttilskud end virksomheder, som ikke solgte prohormoner. Det er blevet fortolket således, at forureningen ikke har været bevidst, for at gøre kosttilskuddene mere virksomme, men i stedet har været en konsekvens af mangelfuld oprensning og rengøring af produktionsmaskiner. Dette har jo åbenlyse implikationer for sportsfolk, som potentielt skal testes.
----------

Køb et produkt du stoler på fra et anerkendt firma.

Jeg vil hellere giver 100 kr ekstra for et produkt som er kvalitet og som jeg stoler - specielt set i lyset af at jeg bruger 10-12 timer om ugen på min sport.
Brugeravatar

Styrkeliste

Matt skrev:

Hvad skulle der være galt med bodylabs produkter? Generelt synes jeg ikke der er ret stor kvalitetsforskel. Tilgengæld er der forksel i smag, konsistens og pris, hvilket du burde interessere dig mere for når du skal ud og købe nyt pulver :wink:

Det synes jeg er noget vrøvl, Matt! :)

Jeg ville da 10- gange hellere give mere for noget der smager af helvedes til og har en mærkelig konsistens. End at jeg ville have noget der var halvt så rent, og derved have en mindre virkning. Bare fordi det er billigt og smager godt..

Problemet er bare at finde ud af hvad for et produkt man så skal vælge. Der er i hvertfald mange ting der skal læses igennem og studeres inden man kan vide sig bare det mindste sikker på det (tror jeg)
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Andersbr skrev:End at jeg ville have noget der var halvt så rent, og derved have en mindre virkning. Bare fordi det er billigt og smager godt..

Enig. Derudover kommer problematikken med om man kan stole på varedeklarationerne....indeholder produkterne reelt det der står på etiketten eller hvad? Svært at vide for forbrugeren.
Brugeravatar

Styrkeliste

ja
Sidst rettet af jhbody 18. maj 2007, 15:12, rettet i alt 1 gang.
...................
"Ligegyldigt om du tror, du kan, eller om du tror, du ikke kan,
så får du helt sikkert ret"

Billede
Brugeravatar

sikke en idiot.. .soya er til kvinder i overgangsalderen :mrgreen:
Brugeravatar
Moderator