Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 863
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 860

Følg bodybuilding.dk på

Jeg mangler lidt viden :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en ung mand som har trænet on/off i en tre år. Det har mest været sådan noget kælder træning i ungdomsklubben osv. Det har dog bevirket at jeg har fået lidt store muskler og er blevet forholdsvist stærk (hvilket var formålet). Mit spørgsmål, kommer efter lidt baggrundsviden.

Jeg er eks-computernørd der har vejet om 135-140kg i mine velmagtsdage, de er dog heldigvist længe over, og jeg vejer nu omkring 105-108kg. Min højde er 188. Jeg har stadigt buler hist og her, specielt omkring maven, bildæk og inderlår.

Mit mål er at komme godt i form og jeg vil gerne smide en 5-10kg fedt mere, og samtidigt bygge musklerne ordentligt op.

At træne i kælderen har bevirket at der primært er blevet fokuseret på bryst, bi- og triceps, skulder og ryg. Men med få øvelser og ikke så mangere variationer.

Mine præstationer er rimelige, 100kg bænkpress, 22kg biceps med håndvægte, 70-80kg skrå bænk osv.. Lige for at give jer et indtryk.

Spørgsm¨ålet lyder så, hvordan skal jeg træne for at tabe fedt og bygge musklerne bedre op. Helst uden brug af for mange tilskud.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ikke både tabe dig og opbygge muskelmasse....

Men start med at cutte og bulk så forsigtigt op! Kig omkring på sitet, du er ikke den første med "problemet"!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

hehe lad mig omformulere... hvordan skal jeg træne for at tabe fedt, uden at miste muskelmasse ;)

Styrkeliste

tja du kan sagtens træne som du plejer bare tilfør mere cardion også spis noget mere mad (flere proteiner).
hvis du søger for at du får tilpas med kacl, du skal have sådan at du kun lige taber dig lidt, så forebygger du på bedst måde at alle dine muskler ikke ryg af.
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

Lykantrop skrev:hehe lad mig omformulere... hvordan skal jeg træne for at tabe fedt, uden at miste muskelmasse ;)

Træne med vægtene, som du plejer og sørge for at holde et lille kcal-underskud (evt kardio-træning til at forbrænde fedt + kcal).
Brugeravatar

man kan også sige at så længe du stadig styrketræner intenst, så stiger du jo stadig i styrke medens du taber dig. Og så vil der hurtigt komme muskelmasse på når du så går til kcal-overskud igen...
The Lars

Prisoner of Gravity since 1985

Geografisk sted: Nordsjælland

tak for svarene :)

det jeg gør nu er at træne et 2-split program 4 dage om ugen, og så har jeg fysisk hårdt lagerarbejde ved siden af.

desuden spiser jeg 6 små måltider om dagen. müsli, frugt, brød, makrel, tun osv..

så jeg er på rette vej tror jeg, har også tabt næsten 5 kg på 2 uger :)

Styrkeliste

puha. Det er lidt forskelligt, men de fleste der taber 5kg på kun 2 uger mister en del muskelmasse. Det er måske ikke altid nemt at se, da man jo bliver mere markeret, men at du har mistet en rimelig del muskelmasse er nok ikke usandsynelig.

Selv er jeg ikke så stor så jeg behøves at cutte, men min plan er at bulke 4-5kg og så smide nogle af dem igen efter smag og behag.

Har du mulighed for at få målt fedtprocent og fedtmasse for den sags skyld?
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

jeg var på ferie på bornholm for nogle uger siden, og der var godt med mad for at sige det mildt, så det er nok meget af det der er røget igen, for mine præstationer i centeret er steget voldsomt siden jeg kom hjem. Tror derfor ikke det er muskelmasse... men nok bare vand osv.. Det er jo altid nemt at smide de første kilo =)

Har prøvet en masse slanke halløj før og kender normalt min krop ret godt, jeg kan ihvertfald mærke på mig selv at noget mere seriøs træning med et ordentligt program er MEGET mere effektivt end bare lidt random vægttræning =)

Styrkeliste

mit arbejde går desuden ud på at læsse tøj trailere med håndkraft. Hvilket betyder at jeg farer rundt hele dagen lang med 10-20kg i hånden op og ned af stiger :P Så det må da kategoriseres som god cardio træning? Min point er at jeg må sgu forbrænde en del sådan en dag.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster