Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 854
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 852

Følg bodybuilding.dk på

Jeg undskylder på forhånd

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Ja, jeg hører faktisk ikke til herinde for er der en ting jeg ikke gør så er det at træne. Jeg søger hjælp til hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg er 38 år og har for 10 mrd. siden født tvillinger. Da jeg har mistet mange gange skulle jeg være sengeliggende i hele graviditeten. Jeg har mistet så meget muskelmasse at jeg ikke kan gå til byen og tilbage igen. Jeg har været ved lægen og blev henvist til fysioterapeut. Efter 6 mrd. valgte jeg at stoppe. Jeg synes ikke der kom nogle resultater ud af det. Hverken fysisk eller synligt.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det hele an. Jeg er som sagt 38 år og jeg har aldrig været overvægtig før. Jeg vejer 72 kg og er 170 cm høj, det er selvfølgelig ikke alarmerende, men med en normalvægt under 60 kg, så føler jeg mig rigtig tyk. Hvordan pokker skal jeg tabe mig og få muskler når jeg dårligt kan røre mig. Alting hænger sydpå nu, mine arme, ben og mine mavemuskler er en by i Rusland. Jeg vil lige understrege at det vigtigste for mig er at få mine muskler tilbage, så må jeg klare vægttabet bagefter. At være så svækket fysisk med 2 små børn er ikke godt for nogen.

Jeg forventer ingen mirakelkur, men råd hvordan jeg skal gribe det an, både mht. træning og kost. Jeg har valgt at søge råd herinde, da jeg ikke synes diverse suppekure fra ude og hjemme gør noget for mine veninder, og sikkert ikke vil gøre noget for mig.

Mvh Loumaja

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

læs den her igennem det skulle hjælpe dig lidt newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Jeg forventer ingen mirakelkur, men råd hvordan jeg skal gribe det an, både mht. træning og kost. Jeg har valgt at søge råd herinde, da jeg ikke synes diverse suppekure fra ude og hjemme gør noget for mine veninder, og sikkert ikke vil gøre noget for mig.

med den indstilling kommer du langt. suppekure er fandens værk
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej Loumaja og velkommen til.

Min umiddelbare tanke er, at du bør snakke med en dygtig personlig træner og få noget vejledning derigennem. Hvor bor du henne i landet? Hvis du skriver hvor du bor, er jeg sikker på der er nogen der har nogle kontakter til en kompetent person, der kan få dig godt i gang :) Hvis du ikke føler for at "springe ud i det" og betale for et helt vejledningsforløb ved en træner, kunne du jo starte med at skrive til personen, for at høre nærmere om hvordan man ville gribe din situation an. Jeg vil fx gerne anbefale Birgitte Møller Larsen, som er bosat i Århus (hvis du googler hende, finder du frem til hendes hjemmeside).

Derudover er det en god ide at starte med at læse i sidens artikelsektion. Der er en stor mængde viden om træning, kost og kosttilskud.

En bruger herinde har været så flink at lave en Newbie's Helpfile, som kan hjælpe nybegyndere lidt i gang: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Jeg synes du skal få fat i en ordenlig personlig træner der også er en fys, og få lagt et ordenligt plan der passer til dig.
Evt snak med Poul Haacker- http://haacker.dk/ , han er efter hvad jeg har hørt og læst en meget kompetent fys/træner.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

BloodJunkie skrev:Jeg synes du skal få fat i en ordenlig personlig træner der også er en fys, og få lagt et ordenligt plan der passer til dig.
Evt snak med Poul Haacker- http://haacker.dk/ , han er efter hvad jeg har hørt og læst en meget kompetent fys/træner.

Mange tak for jeres svar. Jeg har desværre ikke stor tiltro til en fys, jeg har gået der i evigheder og der er ingen fremskridt sket. Jeg har "bare" fået massage og nogle øvelser som jeg skulle lave hjemme. Jeg er nærmest blevet deprimeret over det. Min barsel slutter snart og så ryger jeg tilbage på skolebænken og det er bare ikke godt for mig når min krop er i så dårlig stand. Jeg har helt mistet motivationen da jeg føler jeg nærmest har spildt 7 mrd. ved den fys..

loumaja skrev:
BloodJunkie skrev:Jeg synes du skal få fat i en ordenlig personlig træner der også er en fys, og få lagt et ordenligt plan der passer til dig.

Mange tak for jeres svar. Jeg har desværre ikke stor tiltro til en fys, jeg har gået der i evigheder og der er ingen fremskridt sket. Jeg har "bare" fået massage og nogle øvelser som jeg skulle lave hjemme. Jeg er nærmest blevet deprimeret over det. Min barsel slutter snart og så ryger jeg tilbage på skolebænken og det er bare ikke godt for mig når min krop er i så dårlig stand. Jeg har helt mistet motivationen da jeg føler jeg nærmest har spildt 7 mrd. ved den fys..

Har du lavet de øvelser som du skulle lave derhjemme? Altså, lavet dem så tit som du skulle?
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

loumaja skrev:Mange tak for jeres svar. Jeg har desværre ikke stor tiltro til en fys, jeg har gået der i evigheder og der er ingen fremskridt sket. Jeg har "bare" fået massage og nogle øvelser som jeg skulle lave hjemme. Jeg er nærmest blevet deprimeret over det. Min barsel slutter snart og så ryger jeg tilbage på skolebænken og det er bare ikke godt for mig når min krop er i så dårlig stand. Jeg har helt mistet motivationen da jeg føler jeg nærmest har spildt 7 mrd. ved den fys..

Hvordan greb du det an hos fys'en? Lagde du ud med at fortælle ham, at det du gerne ville var at genopbygge din muskelmasse så du igen var fit for fight i forhold til aktiviteter med dine børn? Det kan jo være, at fys'en og dig har haft vidt forskellige opfattelser af, hvad det var du var der for.

Jeg går pt. til fys pga. en rygskade, og der har det hele tiden været klart for os begge, at jeg ikke går der for at få hjælp til træning/muskelopbygning, men for at få massage af de muskler som sidder i klemme og giver mig smerter.

OT: men, jeg synes ikke du skal undskylde...så hvis jeg var dig, ville jeg lige ændre titlen....

velkommen til.... :)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Jeg er 100% sikker på, at Poul Haacker er et fint valg - der er flere herinde der bruger ham som både behandler og coach i deres jagt på masse og styrke - med imponerende resultater.

Men det er lidt nødvendigt at vide, hvilken landsdel du befinder dig.

Hvis du er i Århus eller omegn vil jeg også anbefale Birgitte Møller Larsen.

Reputation point: 60

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster