Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Jeg vil blive "stor" er über tynd

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er stortset kun skind og ben, og har valgt at tage kampen op om at få mere muskelmasse på kroppen.
Jeg er 179cm og vejer 55kg. Jeg er klar til at betale for en hvilken som helst planlagt kost og fitness.
Nogen forslag til hvordan jeg skal spise og hvor meget jeg skal spise eller andre ting der er nyttige og vil det hjælpe at kvitte smøgerne?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

NY livsstil! og så du godt på vej
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Muddii skrev:NY livsstil! og så du godt på vej

Det også hvad jeg forestiller mig.
Tror jeg vil prøve at få så mange kalorier på kroppen hverdag, eventuelt kvitte de daglige 40kr til smøger til ekstra mad, og bruge lidt mere på mad, hvil gerne op på de 11000 kj om dagen. Derefter starter ud med håndvægte derhjemme i 2-3 uger og så hoppe op i fitness.

Først læser du newbie-filen, som der er blevet linket til. Dernæst løfter du tunge ting, og spiser ALT, hvad du kan komme i nærheden af! Så skal du sove en masse. Gentag :)
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Logbog: Vis logbog

Stenalt skrev:http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak det er godt nok nyttig læsning.

snus skrev:Først læser du newbie-filen, som der er blevet linket til. Dernæst løfter du tunge ting, og spiser ALT, hvad du kan komme i nærheden af! Så skal du sove en masse. Gentag :)

Sove? Hjælper det? Min normale sove rytme svarer til jeg sover 4 timer om dagen, det er vel ret skidt?

Menalix skrev:
snus skrev:Først læser du newbie-filen, som der er blevet linket til. Dernæst løfter du tunge ting, og spiser ALT, hvad du kan komme i nærheden af! Så skal du sove en masse. Gentag :)

Sove? Hjælper det? Min normale sove rytme svarer til jeg sover 4 timer om dagen, det er vel ret skidt?

shit - hvordan kan du fungere med 4 timers søvn? :O

Galleri: Vis galleri (5)

Menalix skrev:

Her lugter lidt af trold, gør der ikke?
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

hr_bjoern skrev:
Menalix skrev:

Jo, desværre.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Som Stenalt linker til: Artikler.
Som ny er det bedst at læse op på "basis viden".
Samtidig kan du så småt begynde på at træne.
Jeg vil klart anbefale dig en klub. F.eks. styrkeløft eller vægtløftning.
Lad endeligt vær' med at starte i et fitness eller motionscenter.
Atmosfæren og mængden af mennesker, med fornuftig viden og erfaring bag sig, er ringe.

De 6 øvelser jeg vil anbefale dig at bruge mest tid på er:
Squat, dødløft, bænkpres, Bent over rows, militarypress og pullups.
Teknik betyder MEGET. Lad vær' med at snøvle dig igennem øvelserne eller lade ego'et tage over.

Se evt. på siden maxer.dk for evt. instruktion og hjælp med kost/træning.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

slet.
Sidst rettet af Menalix 18. mar 2013, 20:01, rettet i alt 1 gang.

slet.
Sidst rettet af Menalix 18. mar 2013, 20:01, rettet i alt 2 gange.

hr_bjoern skrev:
Menalix skrev:

Nej er ikke troll, er måske halv blank ^^. Kan godt se at sove er en vigtig ting, men troede ikke det hjalp en til at få opbygget en større muskelmasse.

JakobHansen skrev:
Menalix skrev:

shit - hvordan kan du fungere med 4 timers søvn? :O

Kan jeg heller ikke helt, plejer at sove 4 timer i alle hverdage, og er altid godt smadret og i skidt humør, og så sover jeg ud om søndagen på en godt 14 timer eller noget.
Hvilket også betyder jeg tit ender ret fucked steder, grundet hvis jeg falder i søvn i et tog mod sverige så ligger jeg der som en død dude, der er umulig at vække.

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Som Stenalt linker til: Artikler.
Som ny er det bedst at læse op på "basis viden".
Samtidig kan du så småt begynde på at træne.
Jeg vil klart anbefale dig en klub. F.eks. styrkeløft eller vægtløftning.
Lad endeligt vær' med at starte i et fitness eller motionscenter.
Atmosfæren og mængden af mennesker, med fornuftig viden og erfaring bag sig, er ringe.

De 6 øvelser jeg vil anbefale dig at bruge mest tid på er:
Squat, dødløft, bænkpres, Bent over rows, militarypress og pullups.
Teknik betyder MEGET. Lad vær' med at snøvle dig igennem øvelserne eller lade ego'et tage over.

Se evt. på siden maxer.dk for evt. instruktion og hjælp med kost/træning.

Tak for anbefalingen, men jeg tror jeg holder mig til fitness centre, har en masse gode kammerater med ordentlig forstand som jeg vil træne med. At komme knap 1,80 høj med 55kg ned i en vægt løft klub er også godt pinligt :P
Og tak for øvelserne dem vil jeg skrive ned :)

Nu siger jeg ikke, at dette sted ikke er det rigtige at spørge om hjælp, men det er det højest sandsynligt. Men hvorfor har du ikke spurgt dine kammerater hvis de har så god forstand på det?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Shiiiiit.

At sove ordentligt er fundamentalt for et godt velvære og en fungerende hverdag. Eat - Train - Sleep - Repeat er vel på sin plads.

Læs alt hvad du kan om træning. At uddanne sig selv omkring træning, er som regel den hurtigste vej til en bedre krop, men også den der kræver mest arbejde. :)
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

s0enice skrev:Nu siger jeg ikke, at dette sted ikke er det rigtige at spørge om hjælp, men det er det højest sandsynligt. Men hvorfor har du ikke spurgt dine kammerater hvis de har så god forstand på det?

Det har jeg os, men det ret med at hører flere syntes jeg.

Chroz skrev:Shiiiiit.

At sove ordentligt er fundamentalt for et godt velvære og en fungerende hverdag. Eat - Train - Sleep - Repeat er vel på sin plads.

Læs alt hvad du kan om træning. At uddanne sig selv omkring træning, er som regel den hurtigste vej til en bedre krop, men også den der kræver mest arbejde. :)

Okay takker!

Menalix skrev:Jeg er stortset kun skind og ben, og har valgt at tage kampen op om at få mere muskelmasse på kroppen.
Jeg er 179cm og vejer 55kg. Jeg er klar til at betale for en hvilken som helst planlagt kost og fitness.
Nogen forslag til hvordan jeg skal spise og hvor meget jeg skal spise eller andre ting der er nyttige og vil det hjælpe at kvitte smøgerne?

Hej da jeg for 5 mdr. siden genoptog min træning med henblik på at blive stor, gjorde jeg det at jeg fokuserede på at opnå styrke og atter styrke, størelsen kommer ligsom i små ryk i takt med øget styrke. jeg æder så meget jeg kan uden at fylde mig med Junk. hvis du tjekker mine indslag kan du se den der hedder vurderings af træningsforløb, den dækker over de sidste 5 mdr. med billeder :D så kan du se hvad jeg mener.
mit råd er følgende.

Fokuser på styrken. Pas din træning. Og lyt til din krop den har en fantastisk evne til at sige hvad du har brug for ;)
og fremfor alt lad vær at gi op man ska lige over the breaking point så sker der ting og sager :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Mr.wooop skrev:
Menalix skrev:Jeg er stortset kun skind og ben, og har valgt at tage kampen op om at få mere muskelmasse på kroppen.

Hej da jeg for 5 mdr. siden genoptog min træning med henblik på at blive stor, gjorde jeg det at jeg fokuserede på at opnå styrke og atter styrke, størelsen kommer ligsom i små ryk i takt med øget styrke. jeg æder så meget jeg kan uden at fylde mig med Junk. hvis du tjekker mine indslag kan du se den der hedder vurderings af træningsforløb, den dækker over de sidste 5 mdr. med billeder :D så kan du se hvad jeg mener.
mit råd er følgende.

Fokuser på styrken. Pas din træning. Og lyt til din krop den har en fantastisk evne til at sige hvad du har brug for ;)
og fremfor alt lad vær at gi op man ska lige over the breaking point så sker der ting og sager :D

Cool tråd du har dig der, det ser sku godt ud! Dog er jeg noget langt mere spinkel til at starte med, men fedt at se hvor langt man enlig kan komme på 5 måneder.

Tak for rådet, hvad mener du med jeg skal lytte til min krop, jeg har fået afvide at man bare skal træne indtil man simpelthen ikke kan mere, eller er det for over anstrengende?

Gode fif og råd jeg har fået mig takker og "nejer".

Jeg starter ud her i påskeferien med at tilmelde mig til fitness, tror dog jeg tager det lidt afslappet til at starte med for at se det hele an. Kører med håndvægte derhjemme dagligt og så vil jeg ellers bare æde alt hvad jeg kan derud af, dvs. sørge for at havde snacks som nødder på mig hele tiden og få sovet en del mere, hvilket passer godt med jeg har fået min sidste advarsel fra gymnasiet så har brug for at sove i god tid for at kunne klare mig igennem indtil læse ferien alligevel.

Menalix skrev:
Mr.wooop skrev:

mit råd er følgende.

Cool tråd du har dig der, det ser sku godt ud! Dog er jeg noget langt mere spinkel til at starte med, men fedt at se hvor langt man enlig kan komme på 5 måneder.

Tak for rådet, hvad mener du med jeg skal lytte til min krop, jeg har fået afvide at man bare skal træne indtil man simpelthen ikke kan mere, eller er det for over anstrengende?

Hvis man lægger ud med at smadder træne så taber man sig selv i farten. jeg startede med at træne 3 gange om ugen, så blev det 4, og nu 5. lad kroppen vende sig til den nye livstil. ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster