Hver gang jeg kommer ned og begynder opvarmning 60kg x 5, 70kg x 3 og så ellers går i gang med 80kg x 5, så føler jeg at jeg er så virkelig svag.
Jeg har læst lidt på forummet og hvad tænker i om disse kommentarer, er det noget jeg skal gå efter?
Thomas Jagd skrev:Hvis jeg kunne gå tilbage og køre mit første år om, så ville jeg kører bænkpres mandag, onsdag og fredag, efter en klassisk 5x5 protokol, med fokus på en eksplosiv koncentrisk fase (med korrekt teknik og pause på brystet), og med en fornuftig progression. Når man er utrænet, så passer en 2 skridt frem 1 tilbage fremgangsmåde ganske godt. Det er ikke fordelagtigt at starte alt for submaksimalt når man er utrænet og slap. Brug 3 ugers tid på at nå en 5x5 top, og gå så lidt tilbage i vægt, og gentag fremgangsmåden. Jeg kunne have noget meget længere på den måde end med mit HIT pjat.
Så noget ala. at starte med 85% af sit maksimale 5x5, og derefter øge med ~2,5% hver træning efterfølgende?
Du behøver i princippet ikke rode med procenter. For mange begyndere forvirrer det bare mere end det gavner. Nu afhænger det selvfølgelig af hvor stærk man er, men for de fleste vil det være fint bare at hoppe 10 kg tilbage.
Tager man eksempelvis 50 kg x 5 sæt x 5 reps, så starter man bare på 40 kg, og øger med 2,5 kg pr. træningspas. Så rammer man sin gamle 5x5 PR i træningspas 5. Herefter øger man med 2,5 kg indtil man ikke længere kan tage 5x5. Når man rammer det punkt, så bliver man på den pågældende vægt indtil 5x5 er muligt, Efter 3-4 uger så hopper man igen 10 kg tilbage, og starter forfra. Gør det i et års tid, og det bliver til mange kg på stangen.
Thomas Jagd skrev:Når folk kører fast på så lavt et niveau, så er det i 9 tilfælde ud af 10, fordi de misbruger failure og forced reps.
peter n skrev:Kør noget 5x5 progression, spis mere, træn dit military pres, træn din øvre ryg(rows, facepulls, osv.), få et bedre opspænd, klem hårdere om stangen.
darkthrone skrev:Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis Spis
og hvis du ellers har din teknik og progression på plads burde du stige. Ha' styr på din træning generelt
Hvad har folk at sige? Jeg skal til politiets optagelsesprøve d. 29 august og vil gerne nå at kunne bænke 10 x 85, minimum 10 x 80.Jeg har alle de andre øvelser til optagelsesprøven på plads.
Hvad skal jeg gøre? Vær specifik.
Venlig hilsen
Vic

? Jeg vil gerne presse det sidste ud af min træning op til prøven og øge min præstation fra et 7-tal i bænk til et 10 eller 12 tal, dvs. fra 10 x 72,5 kg. til 10 x 80 eller 85 kg.