Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Justering af bulk

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa :)

Stats:
Alder:22
Højde: 188
Vægt:81,1 (start fra cut 77,5)
Dagligt kcal indag: 3000 kcal.

Jeg har nu bulket i en mdr. Jeg har det godt med det, synes jeg lave nogle gode gains, så trænings mæssig er det helt fint:) Jeg startede med at bulke efter en laaaang cut periode, hvor jeg kom ned på 6-7% fedt. Jeg lavede den "fejl" bare at hjerne kcals efter mit cut, hvor jeg nok skulle have øget mit kcal indtag stille og roligt uge til uge. Nå men sket er sket og jeg er blevet klogere til næste gang :).

Jeg havde aldrig rigtig " bulket" før, og vidste derfor ikke, hvad mit ligevægtsindtag var. Så jeg tog beregneren her på siden, og den sagde 3000kcal, jeg vidste godt, at man ikke kan regne med dette men jeg tænkte det var et ok. udgangspunkt. Jeg valgte derfor at starte ud med at spise 3000kcal dagligt og så se, hvor det ville tage mig hen. Da jeg blev ved med, at tage på tænkte jeg, at der ikke var nogen grund til at hæve det, selvom det ifølge beregnerne kun var mit ligevægtsindtag, som det så ikke var.

Mit problem ligger lidt i, at jeg nok har taget en lille smule for meget på, da næsten har taget 4 kg på på en måned. Jeg er klar over at meget af det er vand men jeg mener stadig, at næsten 4 kg er for meget, og jeg kan også se, at der er komme lidt mere fedt på maven, dog ikke det store. Da jeg gerne ville lave et moderat bulk og ikke bare gå all in, så synes jeg, at der bør justeres lidt.

Så spørgsmålet er skal jeg sænke mine kcals eller lave noget cardio et par gange om ugen, og hvilket form for cardio?
Så mindre mad VS cardio, for at sætte tempoet på vægtøgningen lidt ned (ikke i stå)

Det skal lige siges, at jeg også stoppede med at ryge under mit bulk (ca. 2 uger inde), så det har nok også øget vægtøgningen lidt. Men der er ikke en dag, hvor jeg er gået over de 3000 kcal, så har ikke spist mere af den grund.

Kunne være lækkert at hører nogle kommentarer, idéer eller foreslog.

På forhånd tak
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad vil du helst? Spise mindre mad eller lave cardio? Det er jo blot det, du skal tage stilling til.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

er ikke VOLDSOM ekspert.. men jeg ligger i gain med 3000kcal dagligt. og tager det på jeg skal.. så lyder meget mærkeligt at du synes du tager meget på ved bulk af 3000kcal dagligt. når du er en mand, med en forholdsvis ok højde oveni..
Kærlighed & Energi !
Brugeravatar

Geografisk sted: fitness world Haderslev

LouiseB1 skrev:er ikke VOLDSOM ekspert.. men jeg ligger i gain med 3000kcal dagligt. og tager det på jeg skal.. så lyder meget mærkeligt at du synes du tager meget på ved bulk af 3000kcal dagligt. når du er en mand, med en forholdsvis ok højde oveni..

Det kommer jo også an på hvor hårdt arbejde du har, om du laver cardio ved siden af etc. :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

true.. men men men, jeg er fx kun 166 høj, og vejer pt, 54 kg.. men ja true..
Kærlighed & Energi !
Brugeravatar

LouiseB1 skrev:true.. men men men, jeg er fx kun 166 høj, og vejer pt, 54 kg.. men ja true..

Dertil synes jeg nærmere det er utroligt at du gainer "fornuftigt" ved så højt et indtag :lol: Er du meget aktiv udover din styrketræning?
Brugeravatar

har møj' krudt i numsen :) :dance:
men altså dyrker 15 til 30min cardio 3-5 gange ugentlig, fordi jeg bar godt kan lide det. ellers hård styrketræning 5-6 gange ugentligt..
ellers bevæger jeg mig "normalt", går i skole, arbejder 1-2 gange ugentligt..
Kærlighed & Energi !
Brugeravatar

LouiseB1 skrev:er ikke VOLDSOM ekspert.. men jeg ligger i gain med 3000kcal dagligt. og tager det på jeg skal.. så lyder meget mærkeligt at du synes du tager meget på ved bulk af 3000kcal dagligt. når du er en mand, med en forholdsvis ok højde oveni..

Hey :) mange tak for jeres svar :)

Med hensyn til dit statement, Louise, så tænker jeg præcis det samme. Jeg er langt fra en lille fyr og jeg havde, da også regnet med at skulle oppe det til 3300 eller sådan noget. Men tiden gik og jeg tog mere og mere på, så nu jeg er faktisk gået ned til 2800 dagligt og 2 x 20min cardio ugentligt, så nu må vi se, hvad der sker. Jeg måler pt aller mine macros dagligt, så jeg er helt sikker på, at jeg rammer tallene hverdag. Jeg ved godt det lyder nørdede men det er vigtigt for mig i denne test periode at finde mit "faktiske" ligevægtsindag. Så jeg har en nogenlunde kendskab til mig krop. lige en lille note, skal det siges, at jeg er studerende og søgeligt som nok lyder, så bevæger jeg mig ikke så meget i løbet af en dagen, lige ud over min workout.

Jeg besluttede en lille smule carido også lidt mindre mad (200kcal). Men, hvis man kigger bort fra, at vægten siger 4kg og de nederste abs er uden veins og en lille smule mindre tydelige. Så er det lækkert, Jeg stiger i styrke, bedre pump, humøret er i top, og ja sjovt som det nok lyder, så hjælper det sexdrevet, da det nærmest var forsvundet.

Endnu en gang tak for jeres indput og håber, da at hører mere fra jer, hvis i skulle have nye forslag, idéer eller erfaringer, som kunne hjælpe mit bulk yderligerer.
Brugeravatar

respekt. =D>
""u WANT ME to do SOMETHING...... Tell me I can't do it.""
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Aktiv Fitness Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Jeg kan ikke se hvad problemet er.. du bulker og ER stoppet med at ryge og har taget 4 kilo på.. I starten sænker det det din forbrænding lidt.. Senere hen er det sku lige meget.
4 kg på en måned lyder sku fornuftigt nok?.. Ville derimod sige du skulle spise mere end 3000kcal dagligt, lyder som et svagt bulk.
""u WANT ME to do SOMETHING...... Tell me I can't do it.""
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Aktiv Fitness Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

patrickmylius skrev:Jeg kan ikke se hvad problemet er.. du bulker og ER stoppet med at ryge og har taget 4 kilo på.. I starten sænker det det din forbrænding lidt.. Senere hen er det sku lige meget.
4 kg på en måned lyder sku fornuftigt nok?.. Ville derimod sige du skulle spise mere end 3000kcal dagligt, lyder som et svagt bulk.

4 kg på en måned en en god sjat kilo, det svarer til ca 1000 kcals overskud dagligt. De fleste foreslår 500 kcals overskud dagligt, personligt mener jeg det er for højt, og vil man gerne tage på i et respektabelt fedt/muskel ratio ville jeg ikke gå højere end 350 stykker ca. Det vil dog altid komme an på rigtig mange faktore, så i sidste ende er det umuligt at sige præcist.

Jeg vejer pt ca 86 på 1,83 meter, træner 4 gange om ugen og har ikke en voldssomt aktiv hverdag ud over det. Jeg indtager ca 3700-3800 kalorier om dagen, og tager ca 300 gram på om ugen.
Jeg synes også det lyder utroligt at du skal have under 3000 kcal om dagen, især hvis din fedtprocent på 6-7 stykker er rigtig. Du burde begynde at veje dig hver morgen efter toiletbesøg, lave et ugentligt gennemsnit og sammenligne gennemsnittet uge for uge. På den måde kan du rimelig præcist finde ud af hvor meget du tager på om ugen, og ret nemt justere ind efter det :)
With dreams to be a King, first one should be a man

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

patrickmylius skrev:Jeg kan ikke se hvad problemet er.. du bulker og ER stoppet med at ryge og har taget 4 kilo på.. I starten sænker det det din forbrænding lidt.. Senere hen er det sku lige meget.

Det er selvfølgelig en personlig sag, hvor meget man vil bulke, jeg ville gerne holde det på et moderat niveau.
Jeg er været stoppet med at ryge i 2 uger så det er ikke en hel mdr, hvor det ville påvirke vægtforøgelsen.

Jeg mener slet ikke, at 4 kg er et svagt bulk, jeg er lagt fra professor men jeg har fået den opfattelse fra bro-/science, at man MAX kan tage 0,250 - 0,500 g muskler på om ugen( best case). Det virker som et rimelig dårligt trade. Det handler vel om, at ligge i overskud, men mere overskud er nødvendigvis ikke = mere muskle. Eller hvad? Jeg mener ikke det er nødvendigt, at tage så meget på for at opbygge muskler.
Brugeravatar

D-D skrev:

4 kg på en måned en en god sjat kilo, det svarer til ca 1000 kcals overskud dagligt. De fleste foreslår 500 kcals overskud dagligt, personligt mener jeg det er for højt, og vil man gerne tage på i et respektabelt fedt/muskel ratio ville jeg ikke gå højere end 350 stykker ca. Det vil dog altid komme an på rigtig mange faktore, så i sidste ende er det umuligt at sige præcist.

Jeg vejer pt ca 86 på 1,83 meter, træner 4 gange om ugen og har ikke en voldssomt aktiv hverdag ud over det. Jeg indtager ca 3700-3800 kalorier om dagen, og tager ca 300 gram på om ugen.
Jeg synes også det lyder utroligt at du skal have under 3000 kcal om dagen, især hvis din fedtprocent på 6-7 stykker er rigtig. Du burde begynde at veje dig hver morgen efter toiletbesøg, lave et ugentligt gennemsnit og sammenligne gennemsnittet uge for uge. På den måde kan du rimelig præcist finde ud af hvor meget du tager på om ugen, og ret nemt justere ind efter det :)

Mange tak for dit svar :)

Jeg vejer mig hver eneste morgen og notere det ned. Og jeg ar tilmed lave gennemsnits beregninger og det passer meget godt med ca 1kg om ugen. Så det er altså ikke fordi der ligger en god omgang lasagne i tanken og ødelægger de empiriske data :). Men ja, jeg synes også det lyder underligt, at jeg tager så voldsomt på af 3000kcal. Men selvfølgelig er meget af det væske og glykogen, fra cuttet, but still 4kg er en del :)
Brugeravatar

Funkmasterflex skrev:
D-D skrev:

Jeg vejer mig hver eneste morgen og notere det ned. Og jeg ar tilmed lave gennemsnits beregninger og det passer meget godt med ca 1kg om ugen. Så det er altså ikke fordi der ligger en god omgang lasagne i tanken og ødelægger de empiriske data :). Men ja, jeg synes også det lyder underligt, at jeg tager så voldsomt på af 3000kcal. Men selvfølgelig er meget af det væske og glykogen, fra cuttet, but still 4kg er en del :)

Men tænk på; kroppen har glykogendepoter på omkring 0.5-1kg, samt det binder vand i forholdet 1:4. Derfor kan du godt tage en 2-4kg på, uden det egentlig er fedt, det er bare dine depoter, der bliver fyldt op efter endt cut.

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Funkmasterflex skrev: Mange tak for dit svar :)

Jamen så har du jo styr på det :)
Man kan sige, at det værste der kan ske er, at du ryger i kalorieunderskud og mister lidt af den mave du føler du har fået, derefter kan du jo bare skrue op for indtaget til du begynder at tage på.
I hvor lang tid cuttede du? Ens forbrænding er gerne rimelig lav efter længere periode med cut, måske det har noget med det at gøre? Ligemeget hvad, er det jo bare at sjusse sig lidt frem og tilbage til man rammer noget der virker passende for en. Det var hvad jeg gjorde, og selv uden kostplan er min vægtøgning rimelig stabil :)
With dreams to be a King, first one should be a man

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00

Oliverg skrev:
Funkmasterflex skrev:
D-D skrev:

Men tænk på; kroppen har glykogendepoter på omkring 0.5-1kg, samt det binder vand i forholdet 1:4. Derfor kan du godt tage en 2-4kg på, uden det egentlig er fedt, det er bare dine depoter, der bliver fyldt op efter endt cut.

Ja, jeg har godt tænkt på glykogen og væske, jeg tænkte bare efter 14 dages tid ville de være " fyldt" op men det er måske ikke tilfældet? Forresten, ved du om det væske man binder, er det i musklerne eller er det over hele kroppen, altså også under huden, så man kan komme til at se lidt mere blød ud?
Brugeravatar

D-D skrev:
Funkmasterflex skrev: Mange tak for dit svar :)

Jamen så har du jo styr på det :)
Man kan sige, at det værste der kan ske er, at du ryger i kalorieunderskud og mister lidt af den mave du føler du har fået, derefter kan du jo bare skrue op for indtaget til du begynder at tage på.
I hvor lang tid cuttede du? Ens forbrænding er gerne rimelig lav efter længere periode med cut, måske det har noget med det at gøre? Ligemeget hvad, er det jo bare at sjusse sig lidt frem og tilbage til man rammer noget der virker passende for en. Det var hvad jeg gjorde, og selv uden kostplan er min vægtøgning rimelig stabil :)

Jeg cuttede i rigtig lang tid. Det var ikke noget "planlagt" cut, jeg sikrede mig bare, at jeg hver mdr havde en lavere fedt procent. Men som jeg også skrev i starten af mit i indlæg, så var det en fejl bare at gå fra cut til bulk, jeg skulle have overgangs fase med øgning af kcals ugentligt men nu ved jeg det :).

Men ja, jeg tænker helt det samme, så længe jeg tager på, så er altså jo godt. Og hvis jeg nu skulle gå hen og tabe mig, så kan jeg jo bare skrue op for kcals igen, da jeg snildt appetitsmæssigt kunne spise 1000-1500 kcal dagligt. :)

Og forresten tak for de gode inputs til jer alle. Det er sgu dejligt at kunne dele nogle af de ting, som mig går og tænker på med ligesindede:)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster