Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1500
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1498

Følg bodybuilding.dk på

Kæmpevibrator

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej Bodybuilding.dk

Min mor har nu erhvervet sig en kæmpemæssig vibrator fra Sport-tiedje til 6245 kr(!!!!), da hun har knogleskørhed, og mener at den virker så hendes knogler bliver større og stærkere, hvis bare hun laver nogle øvelser på den i max 15 minutter om dagen.

Har det overhovedet nogen effekt, eller kan man ligeså godt lave dem uden?

Nogle som har et studie som kan påvise effekt/ ingen effekt?

Mvh. SienZ

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hmm, din mor har erhvervet sig en kæmpemæssig vibrator...
"Train insane or remain the same!"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: South

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 6.00
- Dødløft: 9.00

:wtf2:
Hvordan er det den skulle hjælpe?
Sidst rettet af Terkelsen 10. feb 2011, 21:10, rettet i alt 1 gang.

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Ville det ikke normalt være noget man gjorde i samarbejde med en læge?
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Nu ved jeg ikke ret meget om lige det indkøb...

Men osteoporose patienter har godt af stød og tryk som belaster deres knogle, hvorved de i teorien bør genopbygge, eller i det mindste vedligeholde deres knogler, som sygdommen jo med tiden nedbryder.

Jeg vil gerne have lov at stille spørgsmålstegn ved den vibrator. Som ved så meget anden træning, så må man antage, at knoglerne når de udsættes for samme vibration over and over, at så mister den hurtigt effekten. Du bliver jo heller ikke større af at løfte 20kg hele tiden? Get the point? Om der er flere vibrations niveauer ved jeg så ikke lige..

Jeg ville nok have brugt de penge på at træne i svømmehallen på noget vandaerobic, andre osteoporose hold - alle kommuner har efterhånden sådan nogle tilbud.

Desuden så mener jeg at kunne huske fra undervisningen, at visse studier peger i retning af, at vibrationer med tiden kan være skadeligt for ryggens muskler...

Så i bedste fald bibeholder hun nuværende funktionsniveau - i værste fald ender hun dårligere + har erhvervet sig ryg komplikationer oveni.

Geografisk sted: Nordjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (13)

Har overhovedet ikke forstand på vibrations træning.. men et lille kig på google lyder til at det ikke er det bedste men der er mange delte meninger om det.. citat fra:

http://www.madital.dk/forum.php?head_id=13142

"I nyeste nummer af iform er der på side 18 en artikel der hedder "pas på viberationstræning". En engelsk undersøgelse har fundet ud af at det er vildt belastende for sener og led på selv raske mennesker, og at selv 10 minutters træning kan være helbredsskadeligt.

Ideen i viberationstræning er at man laver almindelige træningsøvelser på en maskine, der ryster, så man ud selve den almindelige knæbøjning, også skal kæmpe med at holde balancen, lidt ligesom træning på en stor bold, bare vildere."
Brugeravatar

Reputation point: 35

har set et afsnit af viden om i naturvidenskab på skolen hvor de omtalte at der var lavet forsøg med mus de havde smidt på en "vibrator" en gang om dagen og det havde styrket deres knogler... kan bare ikke finde linket lige nu... led selv på dr.dk... mener det var afsnit 3 af den serie der hedder viden om - din fantastiske krop

Jeg viste hende så tråden her, og hun siger bare: Du skal være kildekritisk, jeg gider ikke sidde og læse noget som tilfældige brugere på bodybuilding.dk har skrevet, det er slet ikke troværdigt.

Jeg fortæller hende gentagende gange at der er linket til studier og citater, men hun er vidst fast besluttet på at smide 6245kr ud af vindet til en kæmpemæssig vibrator, så hun kan ødelægge sin krop.

SienZ skrev:Jeg viste hende så tråden her, og hun siger bare: Du skal være kildekritisk, jeg gider ikke sidde og læse noget som tilfældige brugere på bodybuilding.dk har skrevet, det er slet ikke troværdigt.

Jeg fortæller hende gentagende gange at der er linket til studier og citater, men hun er vidst fast besluttet på at smide 6245kr ud af vindet til en kæmpemæssig vibrator, så hun kan ødelægge sin krop.

Fortæl din mor at hun skal tage til en fysioterapeut med ekspertise, og droppe alt andet fis.

Og så fortæl hande, at jeg ikke er en tilfældig bruger.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

SHAKEWEIGHT?
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Høvelte, Birkerød, Nordsjælland, Sjælland, Danmark.

Træner her: Atletklubben Jyden
Løgstør Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvad er hendes egen kilde på at det er godt at smide +6000kr efter en vibrator??

Har lige kigget lidt i mine lærebøger og jo - der er stor evidens for, at helkropsvibrationer giver risiko for lænderyg besvær.. Det skal så siges, at undersøgelserne er baseret på arbejdsmiljø hvor man udsættes for helkropsvibrationer. Men umiddelbart burde overførbarheden mære muligt.. Helt godt tvivler jeg på de vibrationer er. Men der kan selvfølgelig være forskel på hvor store vibrationerne er, og med hvilken frekvens de kører

Ville væksthormon samt lidt normal styrketræning ikke kunne hjælpe?
Circumstances doesn't matter only state of being
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Ringsted

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 215.00

Nordjyde skrev:Hvad er hendes egen kilde på at det er godt at smide +6000kr efter en vibrator??

Har lige kigget lidt i mine lærebøger og jo - der er stor evidens for, at helkropsvibrationer giver risiko for lænderyg besvær.. Det skal så siges, at undersøgelserne er baseret på arbejdsmiljø hvor man udsættes for helkropsvibrationer. Men umiddelbart burde overførbarheden mære muligt.. Helt godt tvivler jeg på de vibrationer er. Men der kan selvfølgelig være forskel på hvor store vibrationerne er, og med hvilken frekvens de kører

Hun siger at det er noget som sundhedsstyrelsen (Mener jeg det var? en eller anden sundhedsinstans) anbefaler at man køber hvis man har knogleskørhed. Jeg tror ikke på det.. Men så har hun også hørt om det studie med mus som fik større knogler. Hun sagde så: En knoglecelle er jo en knoglecelle uanset hvilket dyr den sidder i. Dog kom min søster mig til hjælp, da hun læser til læge, og fortalte at der kan være stor forskel på knogleceller. Men hun vil stadig ikke lytte. Jeg har nu valgt ikke at snakke med idioten længere, og har igangsat et forsøg på at få min far til at overtale hende om at sende lortet tilbage.

Har været inde og kigge på den på siden nu. De lover ting som:

Tab dig uden at bevæge dig.
Træning af hele kroppen uden at anstrenge sig!
Du behøver bare at træne 10 minuter hver dag, da vibrationstræning stimulerer hele kropsmuskulaturen, og ikke en muskelgruppe efter hinanden!
Vibrationstræning er godt for dit helbred (bl.a. stimulering af stofskiftet og lympfdrænage, forbedring af knogletæthed), støtter muskeltræning og forbedrer dit fitness-niveau (bl.a. forbedret koordination, stabilisering af muskulaturen)
Sidst rettet af SienZ 10. feb 2011, 22:17, rettet i alt 2 gange.

ST.K skrev:Ville væksthormon samt lidt normal styrketræning ikke kunne hjælpe?

Hun styrketræner 2-3 gange om ugen ved siden af.
Væksthormon til en kvinde på 52.. Tror ikke hun har lyst :)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster