Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1431
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1428

Følg bodybuilding.dk på

Kakao og en banan?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hjælper en banan og en halv liter skummemælks kakao efter træning med opbygning af muskler?
//Martin

Reputation point: 0

Geografisk sted: Silkeborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

ja
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan

det hjælper fordi du sørger for at faa sukker og protein rundt i musklerne som har været under arbejde, saa der kan genopbygges enerilagre, og komme protein ud til at genopbygge musklerne (proteinsyntesen bl.a.)

Det er velkendt at der efter træningen er fordele i at faa energi hurtigt, specielt med godt protein (essentiele aminosyre), da det øger restitutionen maalbart.. Noget hurtigt sukker sammen med proteinet kan øge insulinniveaut dramatisk og øge optagelseseffekten positivt (større metabolsk tilstand)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Mikkel leicht skrev:det hjælper fordi du sørger for at faa sukker og protein rundt i musklerne som har været under arbejde, saa der kan genopbygges enerilagre, og komme protein ud til at genopbygge musklerne (proteinsyntesen bl.a.)

Det er velkendt at der efter træningen er fordele i at faa energi hurtigt, specielt med godt protein (essentiele aminosyre), da det øger restitutionen maalbart.. Noget hurtigt sukker sammen med proteinet kan øge insulinniveaut dramatisk og øge optagelseseffekten positivt (større metabolsk tilstand)

Det fandme storsindet af dig du giver et så uddybende svar til et spørgsmål der tigger om at blive besvaret med det Ja/nej =D>
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Johnyboi skrev:
Mikkel leicht skrev:det hjælper fordi du sørger for at faa sukker og protein rundt i musklerne som har været under arbejde, saa der kan genopbygges enerilagre, og komme protein ud til at genopbygge musklerne (proteinsyntesen bl.a.)

Det fandme storsindet af dig du giver et så uddybende svar til et spørgsmål der tigger om at blive besvaret med det Ja/nej =D>

Har for meget tid pt.. :roll: :wink:

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Enig med Mikkel. Og du kan for den sags skyld sagtens bruge alm sukker istedet for maltodextrin, optagelses hastigheden er lidt langsommere, men det skulle alligevel ikke være mærkbart. Det vigtigste er bare at du får nogle hurtig optaglige carbs og prots.

I og for sig er det nok med kakoen, der er nemlig rigeligt med sukker/prots i den, så en banan burde ikke være nødvendigt.

Dog syntes jeg du skal invistere i bodymans protein

http://www.bodyman.dk/shop/bodylab-whey-80-586p.html

Du kan også købe nogle carbs (Maltodextrin) når du er igang, ellers bare smid sukker i, ca 1g pr. kg kropsvægt.

Det er meget billigere på laang sigt at invistere i protein frem for kakao!

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kolditz skrev:Enig med Mikkel. Og du kan for den sags skyld sagtens bruge alm sukker istedet for maltodextrin, optagelses hastigheden er lidt langsommere, men det skulle alligevel ikke være mærkbart. Det vigtigste er bare at du får nogle hurtig optaglige carbs og prots.

I og for sig er det nok med kakoen, der er nemlig rigeligt med sukker/prots i den, så en banan burde ikke være nødvendigt.

Dog syntes jeg du skal invistere i bodymans protein

http://www.bodyman.dk/shop/bodylab-whey-80-586p.html

Du kan også købe nogle carbs (Maltodextrin) når du er igang, ellers bare smid sukker i, ca 1g pr. kg kropsvægt.

Det er meget billigere på laang sigt at invistere i protein frem for kakao!

Ja, og en af grundene til at proteinpulver med rigeligt indhold af de essentiele aminosyre, er at der er paavist maalbare forskelle i restitutionen med en vis mængde af de essentiele aminosyre lige efter træning.. Skal se om jeg kan finde den artikel frem som henledte til et studie hvor de havde paavist dette... Dermed ikke sagt at kakao ikke kan gøre det, men ideelt set saa vil du med større sandsynlighed have de næringsstoffer du skal bruge fra proteinpulveret (aminosyre) end kakaoen.. desuden kan du selv bestemme hvilken sukker du bruger til at øge insulinen med..

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Vil jeg tage på at, altså i fedt, eller vil det gå direkte til musklerne?
//Martin

Geografisk sted: Silkeborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg vil umiddelbart sige begge dele - da det også indeholder okay mange kalorier. Nu ved jeg så ikke hvad dit lige vægtsindtag er, og hvad formålet med træning er for dit vedkommende.
Men ja, godt med prot og sukker til dine muskler som de andre så fint påpeger :P

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: FitnessDK Strandbytorv
BodyStudio

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00

Galleri: Vis galleri (1)

Det er ikke kun en banan og en ½ liter kakao du bliver arnold af. Det er alt det andet ud indtager du bliver stor af!

Men en banan og en ½ liter kakao er bedre end ingenting efter træning.
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Martin09 skrev:Vil jeg tage på at, altså i fedt, eller vil det gå direkte til musklerne?

Man lagre som regel kun fedt hvis der er overskydende energi som kroppen ellers ikke kan benytte nu og her, saa omdanner kroppen energien i leveren til mættet fedt og transportere det ud til fedtcellerne i kroppen.. Efter en workout er der ofte gode muligheder for kroppen at benytte den energi du leverer og jeg tror ikke der lagres vildt meget fedt (dog er insulinen høj, og generelt er kroppen meget villig til at optage energi efter arbejde).. er det en meget kulhydrat og protein rig føde efter træningen i fornuftige mængder burde der ikke lagers vildt meget (fornuftigt gæt).. men generelt er du i overskud paa den dag tager man paa, er man i underskud saa taber man sige... Det er oftest den nemmeste maade at se tingene paa.. .

Det værste tidspunkt at frarøve kroppen energi er egentlig lige efter træning hvor du ønsker at kroppen skal restituere hurtigst muligt... selv i cut-perioder vil jeg ikke mene det er særlig smart at springe den over eller have for lidt kalorier paa det tidspunkt..

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste