Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Dingo skrev:Udregnere kan du ikke bruge.. Det er for mange faktorer der spiller ind.
Den eneste måde er at tælle kcal. til punkt og prikke i f.eks. en uge og se om du har taget på, vejer det samme eller har tabt dig.
Når du så rammer et kcal antal hvor du vejer det samme, så har du dit ligevægtsindtag.

wg skrev:takker, men rimeligt svært at forstå, men tak

Gozo skrev:Eller gang din vægt med ca. 35-38. Den ene upræcise formel kan være lige så god som den anden.

?

wg skrev:der er også sukker i kosttilskud + det er alt for dyrt? har brugt det før. Jeg vil kun bruge "naturligt" mad. Kan ens ligevægt ikke strække sig over mange kcal? Det er det svære ved at finde ligevægten

Onkel Morfar skrev:wg skrev:der er også sukker i kosttilskud + det er alt for dyrt? har brugt det før. Jeg vil kun bruge "naturligt" mad. Kan ens ligevægt ikke strække sig over mange kcal? Det er det svære ved at finde ligevægten
Det er ik nær så meget sukker i.. Samt det er dyrt... Jah... hvis du vil vokse .. så må du også betale det som det koster..
Og det med at bruge naturligt mad.. det er noget fis.. Hvis du ikke vil æde det der skal til.. så må du få hjælp via tilskud..
Mht dit ligevægt.. så kan jeg se at du har spurgt om det før her på forummet.. Og hvis jeg skal være ærlig.. så har du fået alle de svar du behøver.. Hvis det ikke er nok så vil jeg foreslå dig at henvende dig i et center og så en instruktør til at hjælpe dig..
Kan ikke blive ved med at skære det ud i pap.. no offence..

J-S-O skrev:Onkel Morfar skrev:wg skrev:der er også sukker i kosttilskud + det er alt for dyrt? har brugt det før. Jeg vil kun bruge "naturligt" mad. Kan ens ligevægt ikke strække sig over mange kcal? Det er det svære ved at finde ligevægten
Det er ik nær så meget sukker i.. Samt det er dyrt... Jah... hvis du vil vokse .. så må du også betale det som det koster..
Og det med at bruge naturligt mad.. det er noget fis.. Hvis du ikke vil æde det der skal til.. så må du få hjælp via tilskud..
Mht dit ligevægt.. så kan jeg se at du har spurgt om det før her på forummet.. Og hvis jeg skal være ærlig.. så har du fået alle de svar du behøver.. Hvis det ikke er nok så vil jeg foreslå dig at henvende dig i et center og så en instruktør til at hjælpe dig..
Der er såmænd intet i vejen med at benytte almindelige fødevarer fremfor kosttilskud, men du har ret i, at man måske vil have problemer med at få opfyldt vitamin- og mineralbehovet?
PS: Hvis jeg skal være helt ærligt, så synes jeg egentlig også det er på tide, at du (wg) læser hvad folk skriver til dig? Du har fået banned din account flere gange, fordi du gentagne gange spørger om nøjagtigt det samme...

Onkel Morfar skrev:J-S-O skrev:Onkel Morfar skrev:wg skrev:der er også sukker i kosttilskud + det er alt for dyrt? har brugt det før. Jeg vil kun bruge "naturligt" mad. Kan ens ligevægt ikke strække sig over mange kcal? Det er det svære ved at finde ligevægten
Der er såmænd intet i vejen med at benytte almindelige fødevarer fremfor kosttilskud, men du har ret i, at man måske vil have problemer med at få opfyldt vitamin- og mineralbehovet?
PS: Hvis jeg skal være helt ærligt, så synes jeg egentlig også det er på tide, at du (wg) læser hvad folk skriver til dig? Du har fået banned din account flere gange, fordi du gentagne gange spørger om nøjagtigt det samme...
J-S-O jeg synes du er efter mig.. Kan det være rigtigt? ;)
Det jeg skrev til wg var bare at hvis han har problemer med at opfylde sit madbehov via den normale kost.. så må han få hjælp fra supplmenter. Koste hvad det nu koster.. maden er jo ikke gratis her i danmark.. Specielt ikke hvis man tager den 18% stigning der har været på grønt de sidste par år..
Og det med kun at spise "rigtigt" mad.. well..han kan jo tydeligvis ikke opnå det hele vha af den daglige kost.. så enten må han plage mor og far til noget mere mad.. eller ønske sig noget WG til jul.. Hvis det ikke er en udvej.. så må han sgu æde det som andre gør.. Det mere usunde.. men billige alternativ.. Peanutbutter.. peanuts.. nødder og jeg ved ikke hvad.. Ikke at det kan tilrådes.. men der er satenedme mange kcal i det peanutbutter der.. Har aldrig smagt det.. men jeg ved mange blander det i shaken om morgenen.. samt med noget WG, havregryn og mælk..
Mht vitaminer og mineraler.. så er det sgu heldigt at der findes vitaminpiller.. og sund fornuft. Spis varieret og æd en vitaminpille.. Bum færdig..![]()
Det er hårdt at ville være stor hehe..

J-S-O skrev:Onkel Morfar skrev:J-S-O skrev:Onkel Morfar skrev:wg skrev:der er også sukker i kosttilskud + det er alt for dyrt? har brugt det før. Jeg vil kun bruge "naturligt" mad. Kan ens ligevægt ikke strække sig over mange kcal? Det er det svære ved at finde ligevægten
J-S-O jeg synes du er efter mig.. Kan det være rigtigt? ;)
Det jeg skrev til wg var bare at hvis han har problemer med at opfylde sit madbehov via den normale kost.. så må han få hjælp fra supplmenter. Koste hvad det nu koster.. maden er jo ikke gratis her i danmark.. Specielt ikke hvis man tager den 18% stigning der har været på grønt de sidste par år..
Og det med kun at spise "rigtigt" mad.. well..han kan jo tydeligvis ikke opnå det hele vha af den daglige kost.. så enten må han plage mor og far til noget mere mad.. eller ønske sig noget WG til jul.. Hvis det ikke er en udvej.. så må han sgu æde det som andre gør.. Det mere usunde.. men billige alternativ.. Peanutbutter.. peanuts.. nødder og jeg ved ikke hvad.. Ikke at det kan tilrådes.. men der er satenedme mange kcal i det peanutbutter der.. Har aldrig smagt det.. men jeg ved mange blander det i shaken om morgenen.. samt med noget WG, havregryn og mælk..
Mht vitaminer og mineraler.. så er det sgu heldigt at der findes vitaminpiller.. og sund fornuft. Spis varieret og æd en vitaminpille.. Bum færdig..![]()
Det er hårdt at ville være stor hehe..
Hehe nej, kære Morfar! Denne gang er jeg ikke efter dig; men jeg ser skam ikke, at der er noget i vejen med at få opfyldt størstedelen af ens behov ved hjælp af almindelige fødevarer, og så eventuelt supplere med en multivitamin- og mineralpille? Proteinpulver er i hvert fald ikke nødvendigt, for det er faktisk utrolig nemt at få opfyldt ens reele behov, men den diskussion har vi vist haft? Hvad angår nødder, så ser jeg skam ikke noget i vejen med dem; de indeholder sundt fedt, og det har vi jo egentlig brug for, så der er ingen grund til at sluge alt sit daglige fedt fra en flaske Udo's Choice eller lignende? Fedt fra nødder, fed fisk og advocado er skam glimrende kilder...

wg skrev:er det noget med at mol's udregner er den bedste? Og hvad er BMR? sin ligevægt eller hvad? fandt dette på google:
Men: BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years)
Women: BMR = 655 + (9.6 X wt in kg) + (1.8 X ht in cm) - (4.7 X age in years)
Note: 1 inch = 2.54 cm.
1 kilogram = 2.2 lbs.
Example:
You are female
You are 30 yrs old
You are 5' 6 " tall (167.6 cm)
You weigh 120 lbs. (54.5 kilos)
Your BMR = 655 + 523 + 302 - 141 = 1339 calories/day

Onkel Morfar skrev:Gozo skrev:Eller gang din vægt med ca. 35-38. Den ene upræcise formel kan være lige så god som den anden.
Kunne du tænke dig at komme med en forklaring på hvorfor du synes dokumenteret udregninger er upræcise? ..

wg skrev:takker...38 er det dem med høj forbrædning, hvor meget må jeg lægge til 38, da 38 er for lidt. 40 er det ikke realistisk?

Gozo skrev:Onkel Morfar skrev:Gozo skrev:Eller gang din vægt med ca. 35-38. Den ene upræcise formel kan være lige så god som den anden.
Kunne du tænke dig at komme med en forklaring på hvorfor du synes dokumenteret udregninger er upræcise? ..
Ja, det vil jeg gerne. Hvis du fx tager en formel som den i 'cut til sommer', er det en formel med ret mange variable, hvilket signalerer høj nøjagtighed. Men når ligevægtsindtaget varierer en del fra person til person, kan man lige så godt benytte en mere "upræcis" formel og justere til her fra. Formlen giver et udgangspunkt, der skal passes til lige som 'gang din vægt med 35-38 gør'.

Onkel Morfar skrev:Gozo skrev:Onkel Morfar skrev:Gozo skrev:Eller gang din vægt med ca. 35-38. Den ene upræcise formel kan være lige så god som den anden.
Ja, det vil jeg gerne. Hvis du fx tager en formel som den i 'cut til sommer', er det en formel med ret mange variable, hvilket signalerer høj nøjagtighed. Men når ligevægtsindtaget varierer en del fra person til person, kan man lige så godt benytte en mere "upræcis" formel og justere til her fra. Formlen giver et udgangspunkt, der skal passes til lige som 'gang din vægt med 35-38 gør'.
Men lige præcis den formel og beregninger der er taget fra NNR er jo beregnet via indirekte og direkte kalorimetri.. Det er jo ikke bare gætværk..
Så jeg kan ikke lige se hvorfor du synes det ene er lige så godt som det andet

Gozo skrev:Onkel Morfar skrev:Gozo skrev:Onkel Morfar skrev:Gozo skrev:Eller gang din vægt med ca. 35-38. Den ene upræcise formel kan være lige så god som den anden.
Men lige præcis den formel og beregninger der er taget fra NNR er jo beregnet via indirekte og direkte kalorimetri.. Det er jo ikke bare gætværk..
Så jeg kan ikke lige se hvorfor du synes det ene er lige så godt som det andet
jo jo, men nu kører mennesker jo ikke lige langt på litteren.
Uden at have regnet efter kunne jeg forestille mig, at 'gang din vægt med 35-38' er et resultat af din formel for en mand på ca. 20-25 år, der vejer 70-85 kg og er ca. 180 cm høj. Så min pointe er, at det er et godt udgangs punkt for de fleste.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster