Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1709
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1706

Følg bodybuilding.dk på

kalorieindtag/ for mange grøntsager?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer. Har lige et par hurtige spørgsmål jeg håber nogle kan svare på!:-)
mit ligevægtsindtag ligger på ca 1900kcal. Cutter lige nu, så skal ligge på omkring de 1400 kcal. Spiser det primært i: Bønner, kylling, lidt skyr, mandler mm. og min shake efter træning. Man skal jo spise en masse grøntsager, og jeg formår at spise 1000gram bønner om dagen, da jeg elsker dem.... ;-) sammen med mit kylling. Dvs ca. 330 kcal i bønner om dagen - 73g kulhydrat, 3g fedt, og 20g protein! Ja det er meget. Men 73g kulhydrat er jo egentlig meget, og jeg cutter? + det andet jeg spiser den dag. Eller hvad mener i? skal jeg skifte nogle af bønnerne ud med noget andet? Banan? Ris? eller spise mindre bønner måske?

Noget helt andet er.. er gået død i cardio.. Er det bare et must at dyrke en masse cardio også? vil det være fint med en gåtur om morgenen bare? eller 20 min efter styrketræning?(+10min opvarming).. Vil de være bedre at skære ned på styrketræningen, altså køre andet program og kun køre cardio nogle dage?

Mvh Line:-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bønner er bælgfrugter og ikke grøntsager, så de tæller ikke som grøntsager.
Det er lige meget om du får dine kulhydrater fra bananer, ris eller bønner for den sags skyld.
Cardio er ikke et must, så længe du er i kalorieunderskud, taber du dig.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Om 73 g kulhydrat er for meget fra bønner er svært at svare på uden at have set resten af din kost. Prøv at tast det ind i kpstplanen her på siden og sæt det ind i tråden her.

Det samme gør sig gældende med din træning. Det er svært at give et god råd uden flere oplysninger. :)

Reputation point: 35

Du skal helt sikkert starte med at sætte dig ind i kost og træning, meget vigtigt
De 1900 kcal du snakker om er at når du ligger i sengen i 24 timer så det ikk dit ligevægtintag
Du skal spise efter det du forbrænder også ligge 300-500 kcal under pt ligger jeg på 2800 kcal om dagen og smider ca 500 gram om ugen, jeg har prøvet at ligge på 1800 kcal og det er ris til egen røv min styrke raslede ned og vægten stod stille, kroppen ville simpelthen ikke være med til det,

Du magter ikke cardio kan grunden være du spiser alt for lidt

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Du skal helt sikkert starte med at sætte dig ind i kost og træning, meget vigtigt
De 1900 kcal du snakker om er at når du ligger i sengen i 24 timer så det ikk dit ligevægtintag
Du skal spise efter det du forbrænder også ligge 300-500 kcal under pt ligger jeg på 2800 kcal om dagen og smider ca 500 gram om ugen, jeg har prøvet at ligge på 1800 kcal og det er ris til egen røv min styrke raslede ned og vægten stod stille, kroppen ville simpelthen ikke være med til det,

Du magter ikke cardio kan grunden være du spiser alt for lidt

ErikaMaria skrev:Om 73 g kulhydrat er for meget fra bønner er svært at svare på uden at have set resten af din kost. Prøv at tast det ind i kpstplanen her på siden og sæt det ind i tråden her.

Det samme gør sig gældende med din træning. Det er svært at give et god råd uden flere oplysninger. :)

kostplan

Ligger dog ca på de 1500... Bare sådan en fordeling jeg har tænkt mig. Noget der er meget fejl? :-)
Træner 6 gange styrketræning i ugen, 3-split.

umiddelbart burde du nok variere dit indtag af grønt lidt mere, du kommer helt sikkert til at mangle nogle vitaminer hvis du kun spiser bønner!
byt nogle af bønnerne ud med andre grøntsager eller frugt, det er nok også i længden mere spændende :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du har næppe brug for 196g protein dagligt. Derimod spiser du for lidt fedt.
Det ville dog være en fordel, at vide din vægt i forhold til at vejlede dig yderligere.
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00