Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Kan man køre kostplan hver 2.dag?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens! Har trænet en del tid, men fik endelig nosset mig sammen til at købe et kostprogram for nogle mdr siden. I starten kørte det fint, jeg fik min mad, følte mig virkelig motiveret, jeg havde massere energi og overskud og vidste det ville kun gå en vej nu. Men efterhånden indså jeg at det, som mange af jer sikkert også ved: er dyrt!, især alt den motherfucking kylling;). Er en gut med en række udgifter om måneden og følte det var surt at skulle bruge en masse penge om måneden på mad. Måtte derfor quitte det for en tid indtil der kommer lidt flere penge lommen. Min motivation er helt væk. Jeg ved at nu vil jeg bare stå stille, men skammer mig når jeg alligevel ikke får trænet. Mit spørgsmål går så på: Er det muligt at man kan følge sin kostplan sådan hver 2, 3 Dag? Eller vil det stadig bare stå stille? rent logisk er lidt vel bedre end ingenting. Men ved ikke om kroppen bare bliver forvirret eller hvad der sker? Vil det bare være spild af penge hvis jeg prøvede det? Vil jo gerne kunne vokse bare lidt uden det koster alt for meget. Hvad med jer selv ? hvad plejer i at spise af kød og hvad bruger i om måneden på alt den mad? Til jer der selv betaler altså. Primært kødet (kylling) er mit problem. Jeg ved som sagt at kroppen skal have det kalorie overskud for at vokse, men har i nogen råd til at spise meget men samtidig uden man blir flænset sine penge på mad? :-)

Håber i kan hjælpe :-)
- Fitness narkomanen Caspar :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Følger du denne kostplan, bruger du ca. 1300-1500 om mdr. Det er 50kr om dagen. Det er billigt. De to måltider på 1k kalorier er shakes og jeg indtager følgelig ikke begge to, men de skal ses som en måde at varierer det på.

kostplan

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Logbog: Vis logbog

Tak for buddet :-), mit problem er bare min træner fortæller mig jeg ikke skal have for meget fedt da min krop ikke "behøver" det, mit egentlige undren er om man kan køre kostplan hver 2 dag og det stadig virker bare lidt :)

Prøv at kigge i de forskellige butikker om de ikke har noget på tilbud, istedet for bare at købe det et bestemt sted hver gang. Der er ofte tilbud på kylling, oksekød og så videre..Faktisk ikke kun kød, men også alt andet du skulle stå og mangle. Det er bestemt værd at smutte forbi flere forskellige steder istedet for bare at købe det hele et sted :)

Reputation point: 10

Kylling på frost med 8-10% lage fås ofte i bilka og andre butikker til omkring 43-45 kr pr kg.. Det er sgu ikke dyrt. Hvis du ikke har plads i dit budget til at spise mad, så er der noget galt. Dine prioriteringer? Ryger du og/eller drikker du i weekenden? Du kan evt spæde din kost op med shakes af proteinpulver og havregryn. Det er billige proteiner og kulhydrater og er samtidig let at lave og få ned. Og lavt på fedt for den sags skyld.
Hvis din coach har lagt en kostplan for dig, som du økonomisk ikke kan overholde, så er der ikke meget ved det. Prøv at snak med ham om en budget løsning?
Desuden er der her på siden altid en ugentlig tilbudsguide med de fleste relevante fødevarer. Dog er der ikke kylling med lage eller oksekød med højere fedt% med i.. Det betyder dog ikke, at du ikke bør spise det, hvis dit budget ikke tillader andet. Alternativt må du sælge din krop og tjene flere penge på den måde :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Casparvpetersen skrev:Tak for buddet :-), mit problem er bare min træner fortæller mig jeg ikke skal have for meget fedt da min krop ikke "behøver" det, mit egentlige undren er om man kan køre kostplan hver 2 dag og det stadig virker bare lidt :)

Hvorfor i alverden siger din træner det? Hvad begrunder han det med?

For at svare på dit spørgsmål: Det vil jo givetvis virker mere, end hvis du slet ikke gjorde noget. Men sådan helt subjektivt, synes jeg det virker mærkeligt at du ikke skulle have 50kr om dagen til mad :)

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Tak for jeres bud :-)
Altså jo har da self 50 til pr dag:) og det ike fordi jeg ryger eller bruger penge som sådan på sprut, har skam også prøvet at kigge rundt i forskellige butikker, lever dog i en landsby med kun 4 supermarkeder ;) og finder ikke sådan noget billigt altid. Skal ca spise 600 g kød om dagen helst 6 dage om ugen og det løber hurtigt op i de 15000 kg kød om måneden :) kan ikke huske hvad han sagde hvorfor jeg ikke behøvede mere fedt/kulhydrat. Men han laver kostplaner med en høj protein% til dem der gerne vil vokse, man skal dog bare huske at drikke voldsomt meget vand :) men jeg prøver at kigge lidt mere eller rode lidt ved min plan.
Tak for det :)

Men vesterlling :)
Din program har jo en masse andre slags mad end mit. Det koster jo for dig 50 om dagen, men du får en del mere fedt og kulhydrat end jeg gør, det før det måske billigere:)

Jeg kan prøve at sætte min kostplan op her: (det skal siges at min træner har givet mig flere muligheder af mad under hver Macro for at jeg kan variere, men lige nu ser det sådan ud efter hvad jeg foretrækker:)
Han har ikke skrevet hvad maden hver især indeholder af kcal, Pro, fedt og kulhydrat. Men går udfra han ved hva han laver når han nu ved hvad jeg vejer, højde alder osv

Måltid 1: morgenmad
60 g havregryn
1 scoop proteinpulver 6 dl skummetmælk

Måltid 2: mellemmåltid
300 g æble
2 scoop protein blandet op med vand

Måltid 3: frokost
60 g pasta eller 70 g ris
150 kylling

Måltid 4: mellemmåltid
75 g groft rugbrød
150 g kylling

Måltid 5: aftensmad
315 g kartoffel - eller 100 g ris - eller 75 g pasta
200 g kylling - eller 200 g magert oksekød

Måltid 6: mellemmåltid
150 g salat (blandet)
100 g kylling

Så på den måde ryger der meget kylling og protein pulver = indebords om dagen :)
Nogen kommentar?

Hurtig hovedregning siger at din kostplan burde kunne gøres for ca. 70kr om dagen, eller ca. 2000 om måneden. Hvis du spiser det samme hele tiden er det nemt at finde ud af hvordan det kan gøres billigst.

p.s det er unødvendigt med 3 proteinshakes hvis du spiser 500g kylling om dagen. Drop proteinpulveret til havregrynen og spis noget mere havregryn i stedet, og tag 1 scoop i stedet for 2 til din shake senere.
Sidst rettet af Yilar 5. nov 2013, 19:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster